• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Kodi topic

Met de standaard niet , denk ik. Met aeon mq 5 en ace skin absoluut wel.

Standaard skin is trouwens saai
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat jij saai vindt vinden anderen misschien gewoon netjes en opgeruimd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
LOl zelfs met mq5 kun je hem zo netjes makën en opgeruimd.

Try it zou ik zeggen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ik al gedaan. Maat ik hou niet zo van die dingen waar je zelf nog dagen werk in moet steken om het een beetje naar je zin te krijgen. Een skin met nog 100000 mogelijkheden om vanalles te gaan veranderen is niks voor mij. Ik wil een skin installeren en klaar. Niks nog aanpassen en instellen en ... Daar heb ik geen zin in en geen tijd voor. Daarom dat voor mij de standaard skin ideaal is. Die is namelijk klaar als je xbmc installeert. Ja, met een paar klikjes pas je de views wat aan zodat je movie-wall een beetje uitziet zoals je wil. Maar meer hoef het voor mij niet te zijn. Covers en achtergrond afbeeldingen kan je instellen om het wat naar je eigen smaak te maken(hoewel ik dat meestal ook gewoon laat staan zoals de scraper het gevonden heeft). Het belangrijkste is dat alles werkt. Hoe fancy het er uit ziet komt ver op de 2de plaats voor mij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jij bent ook niet diegene die de vraag stelt
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar jij zei dat de standaard skin saai is. En dat is niet zo voor iedereen. En ik gaf een paar redenen waarom dat voor sommigen niet zo is. Ik ben zeker niet de enige die er zo over denkt. Maar jij bent waarschijnlijk ook niet de enige die de standaard skin saai vindt.   Dat wil niet zeggen dat de standaard skin saai IS. Als dat zo was zou iedereen die saai vinden.   Er is een heel groot verschil tussen: 1) Ik vind dat X ... en 2) X is ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bezig met 3 toestellen vd 4 te updaten naar de beta :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Spannend. Alle 3 ander type toestel of telkens hetzelfde (3x Pi of 1x Pi + 1x iPad, ....)?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Allemaal verschillend :p Dit is echt proef hoor (voordat ik overstap naar mn dedicated)   1 Windows pc updaten naar beta 1 1 android tablet (ook eerste keer) met beta 1 En mn openelec versie die nog op 12.2 draaide (ik durfde niet updaten) zopas ook naar beta 1 geupdate (is naderhand poepsimpel, en bovendien sinds gotham beta 1 gebeurt updaten automatisch)   Bijkomend risico, is dat de database op een mysql server staat op mn unraid, dus simpel ist niet   Maar alle 3 toestellen werken gewoon direct ! Mysql heeft ook automatisch geupdate naar nieuwe versie   Dit is echt makkelijk en zalig !   Direct een probleem bluray (concert die ik had stotterde, enige disc die ik had) en deze speelt nu onmiddelijk feilloos af! woehoe, kan al niet meer stuk hier :p (dankzij de nieuwe ffmpeg versie in gotham, was dus niet xbmc zn schuld)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedoel je dat in 't vervolg xbmc zelf updates gaat uitvoeren? Dat zal toch ook uit te schakelen zijn hoop ik. Want niet elke update heeft een positief effect.
1f609.png
  Al een DVD (SD content) laten upscalen? Dat zou toch ook moeten lukken nu. Of vergis ik me?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
openelec, vind ik ferm makkelijk beta 1 gaat automatisch nr beta 2   upscaling is een pak beter (of mss was da vroeger niet zo)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jij bent ook niet diegene die de vraag stelt
1f609.png
  Correct, maar rho heeft me een hoop werk bespaard, want ik kan me volledig vinden in zijn antwoord. Maar ik vrees dat ik geen andere keuze heb en een andere skin zal moeten proberen.   Ik vind het wel jammer dat ze dit niet hebben opgenomen in de nieuwe versie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat heeft niks met de versie te maken he Het was al mogelijk met de vorige versie... Het is een standaard skin die erbij zit, voor mensen die het zo simpel mogelijk willen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja en ferm zelfs. Vandaag pak beter. Twijfel zelfs om vroeger terug te gaan werken... Zaterdag al ipv dinsdag
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat heeft niks met de versie te maken he Het was al mogelijk met de vorige versie... Het is een standaard skin die erbij zit, voor mensen die het zo simpel mogelijk willen

Ik heb die Aeon MQ 5 nog eens geprobeerd gisteren. Maar ik moet toch bij mijn initieel oordeel blijven. Veel te complex en ik kan er ook niet echt iets mee configureren dat ik mooi en handig vind. Neem nu het verwijderen van de Live TV menu tab. Ik heb nog steeds niet gevonden hoe je dat doet. Ik kan 'm af zetten in de settings maar dat heeft geen effect. En hoe voeg je mappen toe aan je library? Ook niet gevonden. En hoe krijg je je films in een mooie film strip, zoals in Confluenece?   Anyway, ook al vond ik het wel binnen een aanvaardbare termijn. Hij ziet er naar mijn smaak niet zo mooi uit als Confluence en is verre van zo gebruiksvriendelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die live tv menu verwijderen is ECHT poepsimpel En mappen toevoegen aan je library, is toch ook niet moeilijk... lijkt me eerder dat je dan niet kan werken met xbmc..   Toevoegen -> sta op films en klik naar beneden, dan naar bestanden en toevoegen klaar (niet moeilijk toch?) menu aanpassen -> ga naar settings, skins settings, Onder hoofdmenu, hoofdmenu aanpassen en voila je bent er, doen wat je wil.. (indien je submenus wilt aanpassen, je kan op die pagina ook naar links drukken)   Voor aanpassen views library: ga in je library druk naar links zodat je balk bovenaan ziet (2de item v links, druk naar boven en dan terug naar links, (volg de pijlen dus) kies de stijlen die je wilt zien, dan terugkeren, en selecteren welke view je wilt) done   Wil je voor kids bv een eigen wall, gebruik bv tags, tag de films voor de wall, en pas dan hoofdmenu aan en selecteer playlist met tag die je gebruikt hebt       Het ziet er 10x beter uit dan confluence
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt me eerder een probleem van die skin. Onder Confluence vind ik het poepsimpel. Heel xbmc naar smaak instellen incl installatie van xbmc zelf is binnen een uurtje klaar. Onder Aeon krijg ik niks zoals ik het wil.   Ik heb die Live TV menu item afgevinkt in de settings maar die blijft gewoon staan. Zo simpel is het dus niet.   Libraries toevoegen werkt gewoon anders dan onder Confluence. Misschien even simpel maar dus minder intuïtief. Onder confluence had ik het zelf binnen de kortste keren gevonden en onder Aeon moet ik uitleg vragen. Dat zegt ook al veel.   Ik vind die Aeon dus te complex en niet intuïtief genoeg. Daar scoort Confuence veel beter op.   Ik vind het er zeker niet beter uitzien dan confluenece. Maar dat is smaak.   Ik zal het straks nog eens proberen. Eens zien of je instructies zo simpel uit te voeren zijn als jij beschrijft. Ze zijn iig al complexer als wat je bij Confluence moet doen om iets aan te passen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe kan je nu zeggen dat het er niet beter uitziet als je niet eens weet hoe je iets kan veranderen

Lol

Soit.

Je blijft beter bij confluence !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zaken kunnen veranderen, maar het leverde nooit verbetering op. En als je de standaard settings gebruikt ziet het er ook niet beter uit.   Misschien als je er heel veer werk in steekt dat het beter zal uitzien als Confluence. Maar ik denk niet dat ik de tijd heb of die er wil insteken.   Confluence bevalt me best goed. De skin is niet perfect, maar intuïtief genoeg en naar mijn smaak ziet ie er best OK uit.   Er zijn voor Confluence blijkbaar ook modificaties. Misschien dat ik Aeon straks nog wat verder ga bestuderen. Maar ik vrees dat ik er nooit een echte fan van zal worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Bovenaan