• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Kodi topic

Ik heb een update van 12.2 naar 12.3 gedaan, maar volgens mij werkte het daarna nog. Zou het kunnen dat er met een windows update iets aan de firewall is veranderd? XBMC heeft nu enkel toegang tot particuliere netwerken. Moeten daar ook niet de openbare netwerken bij?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen idee maar ik heb het verhaal nog gehoord. Check es forum
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dus ondertussen de firewall aangepast, maar dat deed ook niks. Dus die maar weer terug gezet zoals het was. Dan xbmc backup gemaakt en xbmc verwijdert en daarna opnieuw geïnstalleerd. Dat helpt ook niet. Ik heb wel de profiel data laten staan bij de un-install.   Als ik die ook verwijder moet ik alles weer opnieuw instellen als ik xbmc opnieuw wil installeren zeker? Daar heb ik nu niet bepaald veel zin in. Alles staat nu zo netjes ingesteld. Ik wou nu eens eindelijk lekker gaan genieten.   Op xbmc fora staan vooral ervaringen van mensen die zelf met ontwikkeling van add-ons bezig zijn en meer gevorderde dingen uitsteken dan wat ik doe. (met betrekking tot mijn probleem toch) Ik kan niet echt iets vinden waar ik iets aan heb. Tot nu toe toch.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet wat je gedaan hebt natuurlijk maar zoals ik zei, doe een clean install incl je userdata folder.

Geen zin, dan ga je met de foutmeldingen moeren leren leven
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je dan herinstall doet.zorg voor een backup v je data
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedoel je de user data in xbmc of alle data (films, series, ...)? Dus alles van xbmc eraf en helemaal opnieuw beginnen? Nice, net nu het zo goed leek te werken. Ik heb dus geen idee waarom het plots verkeerd gaat.

Misschien toch maar eens Media Portal opnieuw proberen, als een clean install van xbmc nog niet zou werken.

Leren leven met die melding? Dan is xbmc gewoon onbruikbaar. Bibliotheken worden niet meer geüpdatet (ook niet handmatig), youtube plugins werken niet meer, internetradio werkt niet meer, ... Waar zou ik xbmc dan nog voor nodig hebben?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lol volgens mij is xbmc niks voor jou. Je hebt er niks anders dan problemen mee en blijft maar prutsen..

Hier werkt alles vlekkeloos.

Ik bedoel idd usersdata. Niet de data van je films lol

Trnzij je die allemaal opnieuw wilt downloaden.


Clean install xbmc incl user data.

Je hebt die zo up en running again. Dan moet het gewoon werken. Als het dan niet werkt , heb je iets uitgespookt met je pc. Niet xbmc..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik draai overigens nog altijd 12.2

13 staat voor de deur.

Buiten kleine bugfixes in 12.3 die je eigenlijk niet nodig hebt.. Is er niks noemenswaardig om up te daten.

Versie 13 is veel groter.. En pas dan stap ik over...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou ook eens graag een clean install willen doen van mijn XBMC.   Mijn problemen zijn zo groot niet maar ik heb wel enkele andere kleine problemen die mij storen. Zo loopt mijn XBMC vast als ik mijn film een tijd op pauze zet terwijl ik niets doe op mijn HTPC. XBMC reageert gewoon niet meer en ik moet XBMC afsluiten en opnieuw opstarten. Heb dat als ik ongeveer een kwartier niets doe in mijn XBMC. Heel bizar probleem. Want films afspelen voor x aantal uur is geen probleem. Maar vanaf dat er geen activiteit is voor een tijdje loopt hij gewoon vast.   Ander probleem is dat ik XBMC niet kan afsluiten. Als ik XBMC wil afsluiten om naar Windows te gaan loopt hij ook gewoon vast.   Ander probleem is mijn tracker voor concerts. Die wil precies geen connectie meer maken met internet. Daardoor krijg ik telkens weer de melding dat hij bepaalde concerten niet vind.   Dat laatste probleem is vrij recent. Het vastlopen heb ik al vanaf het begin volgens mij.   Ga dus gewoon eens een format doen en windows opnieuw installeren. Ik ga ook een gewone windows gebruiken ipv de gestripte win7 versie die ik nu gebruik. Mss ligt daar het probleem aan...   Maar uiteraard zou ik wel graag backup hebben van mijn database. Daarbij zou ik dan ook een backup willen van welke films en series ik reeds allemaal gezien heb. Want dat weer allemaal aanvinken is wel een werk..   Vraag is enkel dat ik wacht tot de nieuwe XBMC uitkomt.. Maar dat zal wel nog enkele maanden kunnen duren vrees ik..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De nieuwe xbmc gebruikt een nieuwe video database dacht ik. Dus opnieuw scrapen komt er aan dacht ik, niet zeker.

Als je al die problemen hebt, idd ff clean install doen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lol volgens mij is xbmc niks voor jou. Je hebt er niks anders dan problemen mee en blijft maar prutsen..

Hier werkt alles vlekkeloos.

Ik bedoel idd usersdata. Niet de data van je films lol

Trnzij je die allemaal opnieuw wilt downloaden.


Clean install xbmc incl user data.

Je hebt die zo up en running again. Dan moet het gewoon werken. Als het dan niet werkt , heb je iets uitgespookt met je pc. Niet xbmc..
Het stomme is dat alles werkte zoals het hoorde. En plots deed ie het niet meer. Ik heb aan de pc eigenlijk niks veranderd dat met xbmc te maken zou hebben. Maar nu weigert hij dus. Voor de rest heb ik met xbmc nog weinig problemen gehad. Toch geen zaken die niet op een wip opgelost waren. Maar dit is wat anders. Mijn grootste problemen zitten in TMT6. Net die software waar ik voor betaald heb....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar je zegt wel dat je 12.3 hebt. Dan heb je wel een update gedaan..

Ik zou gewoon een clean install doen. Zoveel werk is dat toch niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb inderdaad die update naar 12.3 gedaan. Maar na die update werkte het nog. Ik heb die addons nog gebruikt, zonder enig probleem. En plots gaf ie het op. Dan ligt het toch niet aan die update.   Ik ga een clean install doen van xbmc en terug versie 12.2 gebruiken. Dan zou het toch echt goed moeten werken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik draai 12.3 zonder problemen...   Je kan best even in je log bestand van XBMC kijken, deze is wel duidelijk opgebouwd en geeft meestal snel aan waar het verkeerd loopt (bv. welke plugin crasht oid).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op zich gaat er niets mis, tot ik eender welke addon wil gebruiken. Dan doet ie het niet. XBMC hangt dan niet of zo. Hij doet gewoon verder. Enkel de addon start niet.   Ik heb een log gegenereerd, maar die staat thuis op de pc. Daar kan ik nu niet aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
OK, dus als het helemaal mis gaat is een clean install wel een oplossing. Uurtje werk en (bijna) alles staat weer op punt.   Enkel youtube wil niet. Ik gebruik normaal mijn login gegevens van mijn gmail account maar die wil niet. Enig idee hoe dat komt? YouTube Channels vind ik toch wel een fijne addon Die krijg ik dus wel graag terug aan de praat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen idee, vraag het es aan de maker van de addon
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn waanzinnig veel mensen die last hebben met inloggen. Lijkt mij een bug in de app te zijn. Er zijn 1001 verschillende oplossingen die bij 1001 verschillende mensen misschien wel en misschien niet werken.   Ik maak mijn abo's wel opnieuw aan in een andere app. (Youtube Channels). Zoveel kanalen volg ik nu ook weer niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Bovenaan