• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Kodi topic

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ja, maar als je niet helmaal zeker bent zou ik toch wachten of een hele degelijke back-up maken. Omdat ze naar de naam Kodi zijn overgestapt blijkt het niet zo eenvoudig om weer terug naar XBMC terug te gaan, zonder weer alles opnieuw te moeten instellen (of je moet een goeie back-up hebben). Ik mis voorlopig niks in XBMC, dus ik wacht tot de finale Kodi Helix uitkomt. Tegen dan zullen de meeste add-ons en skins ook wel bijgewerkt zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.728
420
98
Earth
Ach die betas zijn stabiel genoeg , trust me
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ja, dat is mijn ervaring ook wel hoor. Maar ik heb nu niet echt behoefte aan een update. Alles werkt naar behoren. Dus ik wacht gewoon en doe dan een update (om bij te blijven
263a.png
).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Bon, sinds kort zijn 3/4 van mijn tv aflevering in status "watched". Ik heb ze in XBMC al als unwatched gezet. En ik heb ze ook al eens via de webinterface als unwatched gezet. Wanneer ik XBMC afsluit, en hij de volgende keer opstart, zet hij de afleveringen opnieuw als watched.

Volgens mij ligt het probleem bij Trakt. Daar staan ze ook als watched. Ik zie echter niet waar ik ze daar als unwatched kan zetten... Ik heb ze wel al bvb uit de historiek van Trakt verwijderd, maar desondanks blijven ze nog als watched staan.

Iemand enig idee of tips?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.728
420
98
Earth
In je settings van trakt Daar moet je het zoeken Ook betreft hoe hij synct.. Zet even alles af qua sync Zet dan op beide de watched statussen juist, en zet dan de 2 way sync weer aan Veel werk, problem solved
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Skank zei:
In je settings van trakt Daar moet je het zoeken Ook betreft hoe hij synct.. Zet even alles af qua sync Zet dan op beide de watched statussen juist, en zet dan de 2 way sync weer aan Veel werk, problem solved
Thx, eens testen een dezer!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Zelf gebruik ik xbmc enkel op ipad en galaxy tab

Maar als ik een goede player kan vinden om mijn mede8er te vervangen ga ik dit zeker doen.

Rapier - Als skin The TV DB - voor wat extra's bij sommige films Cinema experience - hopelijk in de toekomst voor trailers enzo.

MediaElch - Is toch de voornaamste manier van mijn films te onderhouden. Vanaf pc, Mac heb ik eenmalig mijn hele film verzameling onder handen genomen.

Per film in een map 》》%naam% (%filmjaar%)《《 Alle extras uit de naam (zoals 1080p, ENG, NL, 7.1, DTS, sbs, )

Het programma alle coverarts, banners, thumbs, discart, etc. samen in de map met een duidelijke naam.   Als ook foto's van de acteurs.   Gegevens zoals director, kort plot van de film, speelduur van de film, en automatische tags + tags naar eigen keuze, worden opgeslaan in een .xml bestand Een trailer kan worden gedownload of opgeslaan via een link. Bij series kun je ook het intro/ theme song van de serie. dit speelt dan wanneer je door de afleveringen van de serie bladert.

----- ----- ----- ----- -----</strong> ! Note to admin ! ( indien te uitgebreid wis ik de screenshots wel, of ik wil eventueel ook een aparte tutorial maken voor geinteresseerden. ) <strong>----- ----- ----- ----- -----
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.728
420
98
Earth
Dan heb jij je ipad gebrickt?

Wel omslachtig om nog met pc aan de slag te gaan voor te scrapen Is niet meer van deze tijd lol Cinema experience gebruik ik ook,; super !

Momenteel komen er heel wat android toestellen uit met xbmc die ook 3d mvc kan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.728
420
98
Earth
After many weeks of designing, deliberation, and a few beers, we are pleased to present the official logo of Kodi!

Logo Design HistoryIt has been several months now since we introduced the new name for the software that we all love so much. In that time, the feedback we took most to heart was the fact that the community wanted to have a voice in major changes like this in the future.

So with that in mind, we went to the community for ideas and opinions on what might make the best kind of logo for our new name. The feedback we got was phenomenal, to the extent that we had a whole new problem: there were too many great ideas. Well over a hundred at last count.

With that in mind, we did a few things to narrow down the results. First, we had a user vote to get an idea of which ideas were more popular, and where some commonalities might lay.

It became clear fairly quickly that users prefered a logo that was more design mark than wordmark. Which is to say, most votes tilted towards single really cool designs, like play symbols, highly stylized versions of the letter K, and navigation buttons, rather than highly stylized versions of the entire word. The only stylized word that got many votes was the one for which there was a nifty animation. Beyond leaning towards design marks, there was a clear preference for stylized Ks and navigation arrows.

The user designs and results of the user poll were provided to doghouse media, the design firm we determined to work with from the start. Our directive to the firm was fairly simple: try to keep it simple, try to incorporate as many ideas as possible without making it ugly, and make sure it works everywhere.

Over the next several days, dhm provided us with about a dozen ideas. A few of the problems encountered in attempting to pull in user submitted ideas included converting 3D images into flat ones that are more easily printed, making logo ideas work on a variety of backgrounds, both light and dark, and even Team Kodi disagreement about which ideas should be given more or less focus in a final design.

Ultimately, a team vote was held over seven of the submitted designs to get the views of everyone inside Team Kodi. Of the top two vote getters, doghouse media, all the designers on the team, and even a number of outside designers all agreed that the second place vote getter was infinitely better than first place.

And thus, as required by the by-laws of the Foundation, the Foundation board held a vote to determine the final logo. It was unanimously agreed to follow with the universal opinions of a half dozen designers from both inside and outside the team.

Which gets us to this logo we are pleased to present today.

Logo UsageFor users interested in using the logo for business, fansite, or other purposes, we’ve put together a fairly simple Logo Usage page for you to browse. All usage rules are designed entirely to avoid confusion or associating Kodi with something that it isn’t and should mostly be common sense. If you do have a question though, feel free to ask in the forums.

A ChallengeBecause the logo idea thread worked so well, we’ve got one last request. As previously mentioned, one of the most popular logos that we weren’t able to go with owed a great deal of its popularity to a REALLY cool animation associated with it. It was so popular internally that it reignited the idea of eventually animating the Kodi start screen. And so our request, our challenge to you all is this: animate the official Kodi logo. Make it look awesome. While it’s far too late for an animation to make it as the boot image for Kodi 14, there’s a very real chance that your work could be the first thing all of our over two million users see in Kodi 15 or sometime in the future.

To submit your animation, save it as an animated gif to imgur or your preferred image sharing site. Then post it here in the forum. We look forward to seeing what you come up with. Additionally, you can pull from a number of other official logo variations from this page, though we’ll probably prefer a dark or black background for any final animation.

And thanks again to all of our thousands of users who helped us move forward with this logo. We could not have done it without you.
 

Bijlagen

  • kodi.jpg
    21 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Scrape via pc omslachtig: ja. Maar het resultaat is veel properder dan vanuit de player zelf,

Bij mijn ouders doet xbmc het zelf van op ATV2, en het is een puinhoop om daar op de NAS Door te bladeren.

Met MediaElch kan je het ook volledig customizen. Bij elk type artwork (banner, disc art, thumb, wallpaper...) heb ik per film makkelijk de keuze uit 40 of meer verschillende foto's.

Ik heb deze keuze dan ook niet gemaakt omwille van gemak, maar om afwerking tot in de puntjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Welk programma gebruik je voor de Mac?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.728
420
98
Earth
Properder? Ik ondervind nochtans geen problemen met xbmc op voorwaarde dat je de mappen goed noemt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Ik gebruik Ember Media Manager. Om dezelfde reden als Mysteryliner. Ik wil alles perfect hebben en met de standaard XBMC scraper (of zelfs met die Universal...) lukt dit toch niet altijd. Die Mediaelch ziet er wel nog ietsje beter uit dan Ember. Eens testen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Films die hij niet juist herkent. En aan mijn map- of bestandsnamen zal het niet liggen, want deze zijn allemaal netjes zoals het hoort.

Voorts zijn er details waar ik mij aan stoor; Ik wil bvb in mijn synopsis geen namen van acteurs zien staan tussen haakjes. Al die zaken pas ik manueel aan. Kruipt wat tijd in de eerste keer maar nu valt dat wel mee.

Allicht details voor velen, maar ik ben nogal pietje precies...
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.728
420
98
Earth
Mmm als er eens hier en daar eentje tussenuit valt , doe ik het gewoon manueel via xbmc
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
@Broodrooster MediaElch werkt zowel op pc als Mac. Standaard xbmc geeft soms een russische cover ofzo. Verder bij mijn ma via ATV2 zijn een hoop films waar hij de covers download, maar I.p.v. Bijvoorbeeld Avatar wallpaper, Avatar banner... krijg je een numerieke code.

Geen probleem in xbmc, maar een soepje via pc door je bibliotheek bladert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Skank zei:
Mmm als er eens hier en daar eentje tussenuit valt , doe ik het gewoon manueel via xbmc
Daar heb je ook gelijk in. Ik doe het nu echter uit automatisme. Ik ben met Ember Media Manager begonnen omdat ik, toen ik pas XBMC had, meer dan 1200 films indertijd moest toevoegen. Ik had geen zin om gans die bibliotheek film per film te doorbladeren om alles te controleren (XBMC vond een pak films niet en/of de foute poster etc).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Hey guys,

Iemand een idee of dit mogelijk is: stel iemand kijkt xbmc op tv (serie, film)... iemand anders wil tegelijk naar hetzelfde kijken, inpikken, maar op een ander toestel, laptop bv? Dus sync afspelen op meerdere schermen? thx!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Als je met een shared database zit, kan je vanaf het ene toestel de laatst gespeelde locatie van de andere locatie opstarten. Maar effectief in sync, tegelijk spelen, dat weet ik niet. Zou het eens moeten testen.
 
Laatst bewerkt door een moderator: