• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Kodi topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Niet mogelijk denk ik. Zit dan gewoon samen he
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik heb een probleempje met de audio-instellingen. Hoe hebben andere Marantz eigenaars hun passtrough instellingen staan? Als ik de passtrough aan zet komt er geen geluid meer door als het audio-spoor meer dan 2.0 kanalen bevat. Als ik de passtrough af zet speelt wel alles netjes af. Als ik 'm aan zet kies ik WASAPI, via hdmi naar de AVR (Marantz SR5008). Ligt dat aan de instellingen op de Marantz, Windows of XBMC?

Probleem is dat er een update van de AMD drivers is geweest, enkele updates van Windows en ik de Marantz heb moeten resetten. Nu weet ik dus niet meer waar het probleem juist vandaan kan komen. + de passtrough stond uit in xbmc, terwijl ik die vroeger toch aan had staan en ik geen update van xbmc heb gedaan. (vind ik toch ook vreemd...)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Gewoon wasapi passthrough hdmi. Ikdoe nooit amd driverupdates. Als het werkt, waarom zou je? Windows update evenmin, zet dat gewoon af, je vraagt om troubles! En dan snap ik ook nog niet waarom je daarom in godsnaam je marantz reset? Doe dat niet en blijf overal af als het werkt. Doe enkel xbmc updates en voor de rest blijf je overal af
1f609.png


Ikheb 0,0 sound issues
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Skank zei:
Niet mogelijk denk ik. Zit dan gewoon samen he
1f609.png
Gij hebt makkelijk praten! Concreet: ge zit beiden te kijken naar een mega spannende film. Zo spanned dat ge ineens naar het toilet moet! Inhouden is géén optie. De film op stop zetten is de opgebouwde spanning breken - voor jezelf en ook de andere, de andere die er niet kan aan doen dat gij naar het toilet moet . Wat doet ge? Rap naar het toilet snellen, wetende dat je op 2 minuten niet van het toilet kan afkomen! Een optie is dan de tablet of laptop effe meenemen in de vlucht en tegelijk meekijken
1f606.png


Freak zijn is soms erg
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Das freak idd. Ge moet maar zolang uw pis niet ophouden! Ga vooraf nr toilet en kijk dan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Zet toch een lege fles langs de zetel. Kun je daar in pissen. En dan kan is diegene die meekijkt gespaard van de onderbreking in de film.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Geen compassie zeg ik! Als ge moet pissen, pech, ge moet dat maar vóór de film doen
1f61b.png
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chaka

Member
19 feb 2013
275
0
21
Nota aan mezelf.

Kostprijs vragen van een wc in de ht-ruimte.


Hier word de film onderbroken bij plaspauze.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
jongens...wie heeft het hier over pissen??
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Koop u een bedpan en misschien een afzuiging. Hangt af wat voor film je aan het kijken bent. :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Kan het terug ontopic :p

Leuke stoel !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Skank zei:
Gewoon wasapi passthrough hdmi. Ikdoe nooit amd driverupdates. Als het werkt, waarom zou je? Windows update evenmin, zet dat gewoon af, je vraagt om troubles! En dan snap ik ook nog niet waarom je daarom in godsnaam je marantz reset? Doe dat niet en blijf overal af als het werkt. Doe enkel xbmc updates en voor de rest blijf je overal af
1f609.png


Ikheb 0,0 sound issues
1) Waarom zou je niet updaten? Het gaat maar zeer zelden mis. Het lag al bijna elke keer aan het ventje en niet aan de software. En ik heb liefts de meest recente drivers. Als iets niet werkt moet je als eerste stap meestal toch je drivers updaten. 2) Dat is helemaal de reden niet dat ik de reset gedaan heb. Dat heb ik ook nooit beweerd. De reset kwam er omdat de receiver geen beeld meer gaf, enkel geluid. En dat lag niet aan het ventje maar wel aan de receiver. 3) Probleem is al opgelost. In windows stond de audio nog op 2.0 ipv 7.1.

Door de problemen met de receiver de laatste tijd heb ik waarschijnlijk teveel zitten klommelen met instellingen. Waarschijnlijk had ik die zelf op 2.0 gezet toen ik even zonder receiver zat en de passtrough in xbmc had afgezet en ook daar de audio op 2.0 heb gezet. Ik kon namelijk enkel de TV speakers gebruiken en het werkte beter als ik xbmc voor de 5.1 naar 2.0 conversie liet instaan i.p.v. 5.1 of 7.1 naar de TV te sturen. Ik ben dat toen waarschijnlijk vergeten terug goed te zetten, nadat de receiver terug kwam. (gewoon vergeten dat ik die instelling niet enkel in xbmc had gedaan maar ook in Windows) Door andere drukke bezigheden er gewoon veel te vlug over gegaan en het vanzelfsprekende over het hoofd gezien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Stijn, of iemand anders mag ook natuurlijk,

Sinds ik jouw tip opgevolgd heb, mbt het probleem met mijn tv afleveringen die niet meer synchroon waren in Trakt (wat met jouw tip ook opgelost was), merk ik het volgende op;

Als ik een film bekeken heb, dan zet XBMC deze in watched status. Enkele seconden nadien krijg ik de pop-up van Trakt, om mijn score door te geven. Nadat ik de score doorgegeven heb, staat de film als unwachted in XBMC en moet ik hem manueel terug op watched zetten.

Enig idee wat er fout loopt? Allicht opnieuw iets met Trakt. Mijn filmbibliotheek in XBMC en Trakt zijn gesynchroniseerd. Filminfo wordt door XBMC uit de nfo file gehaald ipv via een of andere scraper.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Re: Xbmc (Kodi) topic

Ik zou da moeten zien ze. Overloop eens je trakt settings
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Openelec kodi 14 rc1 uit. Update zal binnen enkele uurtjes automatisch gaan. Jieha ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Vanavond ook eens updaten op een snapshot
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
RC3 uit

Although we announced our first release candidate not long ago, we’re proud to release our third one in the 14.0 Helix range. Some might find it odd that we do so many releases in this short period of time. We can assure you that this is by intention. By doing more rapid releases we get better feedback if changes done by our developers are actually affective and thus create a better final release.

This 14.0 release brings many updates and changes, not the least of which is the change to the software’s name and logo. The release candidate cycle will also be the first to include the official logo of Kodi! The ins and outs about the logo can be read here in case you are interested. A detailed changelog can be found under milestones on our code repository, should you be interested. With that said, let’s take a look at some of the features that come with the 14.0 release candidate.

ChangesBelow we will give a snapshot of the most important fixes done since the first release candidate.

* Bump FFmpeg to 2.4.4 * Fix problem with setting content on new and existing video sources * Fix spinner in video settings for choosing hardware or software decoding * Fix recording history in PVR * Separate sort order in PVR window for each directory * Fix PVR preview video scaling for AMLCodec on Android * Fix restart option on Win 8.1 * Fix crashes on certain Intel GPU when playing video * Fix crashes on certain videos on Android 5.0 devices (Nexus Player and ADT-1) * Fix LPCM (audio/L16) streaming via UPnP * Use correct art type when appending art to item lists * Fix python PIL package on Windows that caused crash on weather add-on * Updated GUI translation files


Binnenkort de stable dus ! 't zal snel gaan!
 
Laatst bewerkt door een moderator: