• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

leek en homecinema...

soulreaper

New Member
18 mrt 2014
22
0
4
Hallo iedereen, hier ook eens de vraag stellen.   Hebben dus een Panasonic vt50, gekoppeld aan een flut surround systeem van LG(hx906). Die doet dus zo een beetje dienst als blu ray en als versterkertje. Ook zit er een PS3 en een Eminent mediaplayer in het systeem. Zoals gezegd dus een flutsysteem, en brengt dus de tv etc niet tot zijn recht.   Daarom zijn we op zoek naar iets ,nieuws en beters. Dus een A/V receiver en een setje luidsprekers.   Enkele vragen hierover:   1) Kan ik na aankoop de LG gewoon blijven gebruiken als blu-ray speler, of gaat dit botsen met het nieuwe systeem? Aangezien de LG eigenlijk ook dienst doet als "versterker"?   2) Is een 5.0 systeem veel slechter als een 5.1? Je hebt bij een 5.0 geen woofer, maar om eerlijk te zijn hoor ik deze bij de LG ook niet? Kan natuurlijk ook aan het flut liggen lol   3) Als ik een woofer zie met een maximaal vermogen van 150 watt, is een versterker van 165 watt dan dodelijk voor deze woofer?   Zoveel keuze en ik ben compleet de kluts kwijt lol.   Budget: Maximum 1500 euro. Kreeg er echt niet meer uitgepeuterd bij "le chef"
1f606.png
  Alvast bedankt.   Muziek waar we het meeste naar luisteren: Alles van classic rock tot en met death-metal. Films: actie, thrillers en sci-fi
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Of je de LG nog kan gebruiken moet je in de handleiding even opzoeken ... Maar als het ding een HDMI out heeft waarover het geluid mee naar buiten komt zit je wel goed..


2) 5.0 is helemaal niet "slechter" dan 5.1 maar zoals je zegt ... Een subwoofer draagt echt wel veel bij tot het geheel!


3) Best is te zoeken achter een actieve sub, dus met ingebouwde versterker die afgestemd is met de specs van de woofer.


Voor 1500 kan je eigenlijk al iets erg moois bijeensprokkelen!     ** Trouwens, is die LG dan zo slecht ? Ziet er precies wel behoorlijk OK uit. Wat mis je (wat is je definitie van "flutsound" ?) Wat verwacht je ?   Hoe groot is je ruimte ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Hey. Leuk dat je hiermee wil verder gaan. Ik had vroeger ook zo'n setje,niet van LG maar van jvc. Die setjes klinken inderdaad maar plat. Een sub voegt heel wat toe.. Maar ik zou nu de keuze maken ofwel 5.0 gaan en later de sub toevoegen, of toch direct 5.1   Voor 1500 kan je idd iets moois vinden. Ik zou aan een verdeling denken van +-350 (400) voor de versterker, en 1050 voor je speakers.   Onmiddelijk denk ik hierbij ook aan tweedehands. Indien je hier voor open staat (wat ik je zou aanraden), kun je echt nog meer waar voor je geld krijgen. Ik wil je gerust helpen in je zoektocht, soms kun je echt mooie dingen kopen, en heb je uiteindelijk een veel duurdere set in handen. Je hoeft tweedehands ook echt niet te vrezen als je een beetje uitkijkt.. Op fora als deze zitten mensen met dezelfde passie, en die dragen echt wel zorg voor hun toestellen.     Een prachtige tv heb je al
1f609.png
dan kan een goeie set niet ontbreken
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Teufel is echt niet slecht hoor en moet je zeker overwegen. Je kan ze thuis laten leveren en indien niet tevreden geld terug en gratis terugsturen ... Wat heb je te verliezen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Inderdaad, vriend van me heeft teufel en is erg tevreden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ze zijn alleen niet zo gevoelig zodat een deftige versterker wel een plus is. Met een receivertje van 250 euries zou ik ze ook niet gaan aansturen... Gaat wel werken hoor, maar als je de boel wat gaat opendraaien...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
welke versterker zou je dan nemen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Hangt natuurlijk van de TS zijn behoeftes af qua SPL muziekkeuze en gebruik, maar ik zou zoiets altijd wel met een ietwat "flinkere" receiver van Marantz,Onkyo,Pioneer,Denon voorzien, zeg maar een mooie middenklasser. 2de hands is er zeker wat moois te vinden indien vb 3D geen noodzaak is.   Vb Onkyo NR727 / NR828 of soortgelijks als minimum.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

soulreaper

New Member
18 mrt 2014
22
0
4
Bedankt alvast voor de info allen. Ik heb de Teufels al eens overweegt in vroegere tijden, maar ze deden me qua
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Je tekst is niet volledig..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

soulreaper

New Member
18 mrt 2014
22
0
4
ja ik weet, ik heb problemen met het editen van de tekst
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Zeg nu eens, je hebt het vroeger al overwogen.. maar ? Die setjes lijken me prima hoor... met een goeie versterker erbij...   Of anders tweedehands
 
Laatst bewerkt door een moderator:

soulreaper

New Member
18 mrt 2014
22
0
4
opnieuw dus:   Alvast bedankt voor de info. Ik ga straks die teufels eens checken. Mijn voorkeur gaat qua versterkers uit naar ofwel de denon AVR-X3000 of de sony STR-DN1030 met als goede 2de de Yamaha RX-V775, alhoewel deze jammer genoeg geen wifi heeft) 3D is sowieso een must, voldoende in-en uitgangen en toekomstgericht( 4K).   2dehands heb ik ook al overwogen, zeker qua speakers, aangezien zoals hier al is aangehaald, de meesten hun apparatuur echt wel met zorg behandelen. Doch hiervoor weet ik niet waar ik moet zijn. 2dehands.be en Kapaza lijken me hiervoor niet de aangewezen plaatsen...   Die teufels leken me "minderwaardig" in vergelijking met de grote merken zoals Dali, Kef, etc. Was vroeger mijn idee
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Denon is wel een goed merk ja. Die [color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif] AVR-X3000 is wel prijzig he, ik zou iets minder uitgeven voor je versterker zodat er iets meer voor je speakers over blijft.[/color] De X2000 van denon is al beter. Kijk ook eens naar marantz, pioneer...   Voor tweedehands speakers moet je eigenlijk hier kijken en op htforum (marktsectie).   Zeker niet op kapaza, en 2dehands.   Buddha heeft ook nog een setje focals te koop dacht ik.   Andere optie is dat je klein start, en stelselmatig opbouwt. Maar dat moet je willen natuurlijk.. Echter bereik je zo wel meer.   Bv starten met een versterker center en fronts. (3.0)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

soulreaper

New Member
18 mrt 2014
22
0
4
Ik heb die teufels een gechecked en ze leken me beter dan verwacht. Jammer genoeg beperkt de prijs me wel in de aankoop van een receiver. Ik denk trouwens ook dat mijn vriendin de teufels nogal lomp gaat vinden in vergelijking met bijvoorbeeld een Kef 305.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

soulreaper

New Member
18 mrt 2014
22
0
4
En het nadeel is dat je nog eens een kabelpakket moet bijkopen van 150 euro bij die teufels. Kan iemand eens een goede receiver aanraden van Pioneer?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Met dit budget kan je zeker wat leuks maken maar ik raad je echt aan om goed na te denken en niet te ongeduldig te werk te gaan.

Goed vergelijken en zeker ook gaan luisteren.

Ik hoor je nergens over marantz praten, de 5008 lijkt me ook al een leuke reciever.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ik heb die teufels een gechecked en ze leken me beter dan verwacht. Jammer genoeg beperkt de prijs me wel in de aankoop van een receiver. Ik denk trouwens ook dat mijn vriendin de teufels nogal lomp gaat vinden in vergelijking met bijvoorbeeld een Kef 305.
  Weet wel dat die "lompe" speakers wel het beste geluid geven. Maak niet de fout zoals zoooooooooooooveel mensen om klein en compact te gaan, vroeg of laat neem je toch van die "lompe" dingen Als je budget 1500 is, kun je toch een speakerset van teufel van 1000 euro kopen   En dan een marantz of denon versterker erbij.   En dan ga je volgens mij toch wel beter klinken dan een kef 305   Niks mis met de kefs, maar het blijven melkpakjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
En zoals reeds gezegd, bevallen de teufels je niet, stuur ze terug en je krijgt je geld terug
 
Laatst bewerkt door een moderator: