• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

M&G stijn & jvanham 12 oktober 2013

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
12 oktober M&G bij mezelf...   Wat staat er op de planning?   Veel
263a.png
Ik weet nu al dat we tijd tekort gaan komen   - Meting met REW - Plaatsing sub en effect op REW - Plaatsen mopads onder center en effect op REW - Fijntunen geluid - Beluisteren CD's? - Demonstratie beeld en geluid (filmfragmenten) - Demonstratie xbmc - Indien tijd (3d demonstratie) maar dat zal waarschijnlijk wel niet meer lukken     Ben ik iets vergeten?   Jan jij brengt het volgende mee als ik juist ben - subdude - mopads - meetmic en pc - eventuele favoriete cds?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Zoiets ja, qua mopads is het gene vette h
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Ben benieuwd naar uw metingen,denk eerlijk gezegd dat je nu met een ferme bult zult zitten.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Pas op ... van uw hoofd ... te laat , bult
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
In frequentierespons, meer bepaald in het laag
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
In het laag..

Goed of slecht?

Een piek dus? Van wat? Reflectie ofzo?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
In het laag..

Goed of slecht?

Een piek dus? Van wat? Reflectie ofzo?
Reflectie niet echt, dat is niet een term van toepassing op "laag". Door de specifieke plaatsing (in de hoek) dat je 6dB/gemiddeld (is freq-afhangkelijk en niet alltijd een versterking) extra output krijgt (door aangrenzende wanden) maar dit niet altijd een zegen ... je oortjes zijn het beste apparaat om daarover te oordelen op je specifieke luisterplek.   Bijkomend is dat je in een hoek zowat alle staande golven aanspreekt (dewelke voor jouw ruimte van toepassing zijn) wat lang niet wenselijk is en dat ga je op de luisterplek goed kunnen meten (vb grote "gaten" of "pieken" op die bepaalde plek)

Beetje leesvoer : http://www.data-bass.com/data?page=content&id=80
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Jan zal het allemaal in geuren en kleuren uitleggen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Fijn dat Jvanham met een goede kennis van zaken eens langs komt en wat orde in de Rew brengt. Het zal je Ht-beleving in de juiste richting wel een boost geven, ben benieuwd naar het resultaat
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Jan zal het allemaal in geuren en kleuren uitleggen
1f609.png
Aiaia, ik voel me hier al veel te ongemakkelijk bij ... terwijl ik er zelf nogal weinig van ken laat staan of mijn uitspraken "juist" zijn ;-((   Ik ga daar toch nog eens over nadenken wat we kunnen brengen op die beurs, rekening houdende met de feit dat 90% van de bezoekers mijn inziens "set & forget" mensen zijn ;   - "boxen" zetten
1f609.png
- meetmic van de receiver bovenhalen - Calibrate Now drukken - filmpje kijken...   Als 0.5% van de (niet home-theater.be/htformul.nl bezoekers) OOIT al van iets als REW gehoord heeft zal het veel zijn... laat staan mensen die met DSP's spelen om te tunen & tweaken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Jan, ik denk dat wij ons toch al behoorlijk verdiept hebben in REW en dat wij er mooie resultaten mee kunnen behalen.   Als je het prijskaartje bekijkt van de spullen op de beurs (en ht in het algemeen) denk ik wel dat de mensen ge
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Jan, moet jij nog iets weten vr zaterdag? Anders ben ik je verwachtende rond 13u? 13u30?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Jan, moet jij nog iets weten vr zaterdag? Anders ben ik je verwachtende rond 13u? 13u30?
Nee geen probleem. Om 13u mag je me verwachten. Ik breng mee : laptop/usb-soundcard/dB-meter/subwoofer-plaat/mopad restjes
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Jan,


Mag ik nog een gunst vragen?

Kun je eventueel een 3d blurayspeler +3d bluray om dingen uit te sluiten bij me thuis...?

Ik wil het een en ander uistluiten en dat zou een mooie manier zijn..


Indien mogelijk uiteraard
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Jan,


Mag ik nog een gunst vragen?

Kun je eventueel een 3d blurayspeler +3d bluray om dingen uit te sluiten bij me thuis...?

Ik wil het een en ander uistluiten en dat zou een mooie manier zijn..


Indien mogelijk uiteraard
Helaas, ik heb een state-of-the-art 3D-capable receiver maar geen enkel 3D BR-speler, mediaspeler oid. Anders had ik dat zonder problemen meegebracht hoor
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Jammer. Geen probleem.. Hebben genoeg andere dingen op punt te zetten
263a.png
toch bedankt! En tot morgen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: