Ook met de crossovers van uw fronts rears en center elks apart of enkel maar voor de sub?
Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
Het probleem dat we/ik ervaarden was vooral dat vocals/stemmen/conversaties eigenlijk zo'n beetje bleven plakken aan de center en niet "groot" klonken. Bleef ook dicht tegen het scherm ipv in de ruimte te zitten. Nu is mijn referentie natuurlijk niet de minste, m'n RC64-II center is een beest op dat vlak en ook hier weer de regel : je hebt centers en centers... Het was niet echt een kwestie van output/SPL oid, eerder afstraling, geluidsbeeld/diepte oid.De center hoeft in mijn ogen niet gelijk te staan met je fronts, levels worden bij de meting toch steeds recht getrokken. Wanneer je de center (is veel kleiner dan je zuilen) dichter tegen de achterwand plaatst, je volgens mij hier zeker winst mee behaalt.
Ook met de crossovers van uw fronts rears en center elks apart of enkel maar voor de sub?
Het probleem dat we/ik ervaarden was vooral dat vocals/stemmen/conversaties eigenlijk zo'n beetje bleven plakken aan de center en niet "groot" klonken. Bleef ook dicht tegen het scherm ipv in de ruimte te zitten.
Nu is mijn referentie natuurlijk niet de minste, m'n RC64-II center is een beest op dat vlak en ook hier weer de regel : je hebt centers en centers...
Het was niet echt een kwestie van output/SPL oid, eerder afstraling, geluidsbeeld/diepte oid.
1)ja met audyssey uit, just hetzelfde 2) direct all? het is toch gewoon dts of dd ? die andere standen zijn dan toch niet meer van toepassing? 3) nog niet.Wat betreft de center! Heb je het volgende al eens geprobeerd? 1) Audyssey en andere Dsp's uit zetten. 2) Weergave op direct All-channel zetten. 3) Handmatig de levels aanpassen met mic of dB-meter. Heb je nu nog steeds hetzelfde?
ja.. Blijft hetzelfde. Ken je een goe stukje om te testen? Ik gebruik de beginscene van the dark knight, daar hoor je ze ook mooi praten.. Maar het blijft bij het scherm. Hoe staat bij jou de crossover? Enig idee hoe ik het kan verbeteren?Dat zou je toch al moeten kunnen realiseren met je center. Ik heb dezelfde en bij mij klinkt het prima. Al eens geprobeerd wat het geeft zonder audyssey?
Denk het ni, de enige kabel die jij gebruikt hebt qua eigen kabel is die met aan 1 kant 2 x RCA en langs de andere kant zo'n 3.5mm jack. Die heb ik zeker ni mee. Voor de rest was het gewoon wat RCA-snoer met witte/rode connector (inclusief afgebroken) en die waren van mij. Wat mis je exact?Jan, kan het zijn da ge teveel kabels v meettoestellen nr huis hebt.' Ik heb precies ene tekort..
Maar keal nog es goe kijken