• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

M&G stijn & jvanham 12 oktober 2013

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Ook met de crossovers van uw fronts rears en center elks apart of enkel maar voor de sub?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
De center hoeft in mijn ogen niet gelijk te staan met je fronts, levels worden bij de meting toch steeds recht getrokken. Wanneer je de center (is veel kleiner dan je zuilen) dichter tegen de achterwand plaatst, je volgens mij hier zeker winst mee behaalt.
Het probleem dat we/ik ervaarden was vooral dat vocals/stemmen/conversaties eigenlijk zo'n beetje bleven plakken aan de center en niet "groot" klonken. Bleef ook dicht tegen het scherm ipv in de ruimte te zitten. Nu is mijn referentie natuurlijk niet de minste, m'n RC64-II center is een beest op dat vlak en ook hier weer de regel : je hebt centers en centers...   Het was niet echt een kwestie van output/SPL oid, eerder afstraling, geluidsbeeld/diepte oid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ook met de crossovers van uw fronts rears en center elks apart of enkel maar voor de sub?

Altijd alles, dus alles voor fronts center en rears..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Het probleem dat we/ik ervaarden was vooral dat vocals/stemmen/conversaties eigenlijk zo'n beetje bleven plakken aan de center en niet "groot" klonken. Bleef ook dicht tegen het scherm ipv in de ruimte te zitten.

Nu is mijn referentie natuurlijk niet de minste, m'n RC64-II center is een beest op dat vlak en ook hier weer de regel : je hebt centers en centers...



Het was niet echt een kwestie van output/SPL oid, eerder afstraling, geluidsbeeld/diepte oid.

Daar verwoord je het exact.. De indruk dat de stemmen niet op je afkomen maar bij het scherm blijven..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Wat betreft de center!   Heb je het volgende al eens geprobeerd? 1) Audyssey en andere Dsp's uit zetten. 2) Weergave op direct All-channel zetten. 3) Handmatig de levels aanpassen met mic of dB-meter.   Heb je nu nog steeds hetzelfde?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Dat had ik ook met mijn 'kleine' Focal center tegenover de RC64II, nu niet meer!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ik hoor jullie al komen ! Nee ik koop geen andere center :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Het is toch niet zo dat je de stemmen niet hoort ? En ook niet dat het totaal niet in balans is ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Neen, zeker niet. Gewoon dat ze niet los en op je afkomen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Dat zou je toch al moeten kunnen realiseren met je center. Ik heb dezelfde en bij mij klinkt het prima.   Al eens geprobeerd wat het geeft zonder audyssey?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Wat betreft de center!   Heb je het volgende al eens geprobeerd? 1) Audyssey en andere Dsp's uit zetten. 2) Weergave op direct All-channel zetten. 3) Handmatig de levels aanpassen met mic of dB-meter.   Heb je nu nog steeds hetzelfde?
    1)ja met audyssey uit, just hetzelfde 2) direct all? het is toch gewoon dts of dd ? die andere standen zijn dan toch niet meer van toepassing? 3) nog niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Dat zou je toch al moeten kunnen realiseren met je center. Ik heb dezelfde en bij mij klinkt het prima.   Al eens geprobeerd wat het geeft zonder audyssey?
    ja.. Blijft hetzelfde. Ken je een goe stukje om te testen? Ik gebruik de beginscene van the dark knight, daar hoor je ze ook mooi praten.. Maar het blijft bij het scherm.   Hoe staat bij jou de crossover? Enig idee hoe ik het kan verbeteren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Zet de center anders eens een 1 of 2 Db harder dan de rest.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ook al zitten aan denken.. iets harder zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Als ge wilt wil ik wel een powerpoint maken met de mooiste ht's
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Jan, kan het zijn da ge teveel kabels v meettoestellen nr huis hebt.' Ik heb precies ene tekort..

Maar keal nog es goe kijken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Jan, kan het zijn da ge teveel kabels v meettoestellen nr huis hebt.' Ik heb precies ene tekort..

Maar keal nog es goe kijken
Denk het ni, de enige kabel die jij gebruikt hebt qua eigen kabel is die met aan 1 kant 2 x RCA en langs de andere kant zo'n 3.5mm jack. Die heb ik zeker ni mee. Voor de rest was het gewoon wat RCA-snoer met witte/rode connector (inclusief afgebroken) en die waren van mij. Wat mis je exact?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
de kabel met 2x rca (rood en wit dacht ik, zit nu opt werk) en 3,5 jack heb ik idd nog, das de lange Ik mis de andere kabel   Ik heb beneden nogmaals gekeken en vind hem nergens   Misschien is hij per ongeluk "in de hoop" geraakt. Kun je even kijken aub?   Tis te lang geleden dat ik nog de meting gedaan heb, dus weet niet goed meer welke 2 kabels ik had.. maar in elk geval mis ik ene... Ik weet dat ge ene gebruikt hebt (die dat er nog ligt volgens mij) maar ik dacht dat ik 2 mee naar boven had, en ik vind maar 1 boven
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
We hebben maar ene vervangen, omdat van 1 van 2 kabels (met rode/witte RCA aan beide uiteinden) er 1 was afgebroken. Daarvoor heb jij inderdaad zo ene met langs 1 kant 3.5mm jack gebruikt. Voor de rest zijn er geen andere kabels. Er zijn maar 2 kabels gebruikt en die heb ik hier ook aan m'n soundcard hangen; 1 waarvan bij 1 RCA-stekker iets afgebroken is. (die gebruik ik nu langs dB-meter kant omdat daar maar 1 aansluiting nodig is)   Zal nog es in de koffer van de auto zien voor het geval er daar iets gaan lopen is, maar zoals ik zei ; het is niet dat we 10 kabels nodig hadden...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ja weet ik wel... Ik kon het maar eens vragen he Kan altijd in de hoop geraken
263a.png
Is de andere kabel ook van 1 jack naar RCA? Ik herinner het mij niet meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator: