• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Marantz SR5008: video kwaliteit

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik heb eens een testje gedaan wat de Marantz doet met de video kwaliteit van het signaal dat ie moet doorgeven en dat maakt me niet zo gelukkig. - kleuren worden vertekend weergegeven. Dat is vooral goed te zien aan de meer oranje kleur van de lippen. - Er treedt duidelijk ghosting op. Ik heb de scene enkele malen herhaald weergegeven met de htpc rechtstreeks aangesloten op de TV en er was geen ghosting te zien. Daarna identiek dezelfde scene via de Marantz weergegeven en er was telkens dezelfde ghosting te zien.   Weet iemand hoe dat komt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Heb je alles pass-through op de Marantz gezet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Heb je alles pass-through op de Marantz gezet?
  LOL you ! Zoals ik dus zei, zeker dat alles op passthrough staat? en post anders eens een foto van je instellingen... Ook indien er 2 monitoren uitgangen opzitten, 2 uitschakelen en op 1 zetten !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Hier een brakke foto.
 

Bijlagen

  • video_instellingen3.png
    367 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
video modus op auto zetten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Zaols elders gemeld: Ik bericht over de resultaten met de modus op "automatisch".
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Geen verschil.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
24, 50 of 60Hz?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Wat staat er bij Video Setup -> Video ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Wat staat er bij Video Setup -> Video ?
Hoe bedoel je? Als ik de setup knop op de ab indruk kom ik in het "setupmenu" terecht. Daar kan ik "video" kiezen en dan heb ik de keuze uit "beeldinstellingen", "HDMI setup", "Uitgangsinstellingen", "infoweergave" en "Tv-formaat". Bedoel ja: "setupmenu" -> "video" -> "beeldinstellingen"
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
24, 50 of 60Hz?
Wat, de BD's? Het staat er niet bij. (ik kan het vanavond eens nakijken) 't Is iig goed te zien tijdens Fringe Seizoen 2, episode 21 als Olivia Dunham en co naar het brugje in het park lopen op zoek naar Bell. Dunham heeft een redelijk "aura". En dat heeft ze niet als de htpc rechtstreeks met de TV is verbonden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Zeker dat alles in je htpc juist staat? amd dacht ik, met win7 he ? alles staat uit in control panel van beeldbewerkingen.. Daar zie je ook je versterker staan en refreshrate staat op 24?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Geen idee Stijn. Alles deed het prima. Beeld was echt subliem, tot ik de htpc aan de receiver hing. Toen ging het mis. Er valt naar te kijken hoor, maar het is merkelijk slechter dan wanneer ik de htpc rechtstreeks aan de tv hang.   Ik heb een A8-5500 met Windows8.   Amai, het zit ver in Windows8: Muis in de rechter onderhoek, instellingen, configuratie scherm, vormgeving en persoonlijke instellingen, beeldscherm, schermresolutie, geavanceerde instellingen, beeldscherm, vernieuwingsfrequentie = 60Hz. Die heb ik nu op 24Hz gezet. (en ga deze avond testen of dat helpt
1f609.png
)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Zoiezo moet de refreshrate op 24 staan in windows.. Daar moet je beelscherm ook dacht ik op je versterker staan (ookal gaat die door naar tv ofzo) Kan heel goed een windows instelling zijn, ook al doet hij het rechtstreeks wel goed. Zorg dus dat alle beeldbewerkingen uit staan ! heeeeeeeeeeeeel belangrijk , zie openingspost xbmc En dat alles op hdmi passthrough staat !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Hoe bedoel je? Als ik de setup knop op de ab indruk kom ik in het "setupmenu" terecht. Daar kan ik "video" kiezen en dan heb ik de keuze uit "beeldinstellingen", "HDMI setup", "Uitgangsinstellingen", "infoweergave" en "Tv-formaat". Bedoel ja: "setupmenu" -> "video" -> "beeldinstellingen"
  Nederlands en Engels en een menu systeem wat blijkbaar iets anders in elkaar zit
263a.png
  Nee wat ik bedoelde is, wat heb je staan bij;     Uitgangsinstellingen -> Videoconversie Uitgangsinstellingen -> i/p scaler   zie ook pagina 148 van je Marantz handleiding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Videoconversie staat uit. i/p scaler staat uit.   Als je altijd alles uit moet zetten om goed beeld te krijgen, waarom steken ze het er dan in? Ik ben nog nooit een situatie tegengekomen waar je van die prullen aan moet zetten. Ik kom enkel problemen tegen als er ergens een verdoken instelling dan toch aan blijkt te staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Nee, wilde gewoon weten of je receiver nog iets doet met het beeld dat binnenkomt. Volgens de instellingen niet dus. Wel vreemd dan dat rechtstreeks aangesloten op de TV een beter beeld oplevert dan via de receiver als deze er toch niets mee doet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Na intense speurtochten en over en weer gestekker met hdmi kabels heb ik iets zeer opvallends ontdekt.

Als ik de pc rechtstreeks aan de tv hing had ik nergens last van. Maar als het video signaal via de Marantz ging wel.

Wat blijkt nu: ik heb voor de rechtstreekse connectie naar de TV altijd ingang 2 op de TV gebruikt, want ingang 1 daar zat de hdmi van de Marantz al op.

Als ik de hdmi kabel die ik normaal tussen Marantz en TV gebruik tussen de htpc en TV hang heb ik ook ghosting!! Dan denk je dat het de kabel is. Maar nee hoor!!!! Als ik dezelfde kabel gebruik maar ingang 2 gebruik op de TV is het probleem weg.


Dus: Het probleem situeert zich in de instellingen in de TV. Er is ergens een verschil tussen hdmi ingang 1 en ingang 2.

Nu nog zoeken wat dat verschil juist is en hdmi 1 dan zo instellen zoals hdmi 2. En dan opnieuw proberen ... en als dat niet helpt gewoon ingang 2 blijven gebruiken.
lol.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Das vreemd, lijkt me dan een mankement in de hdmi poort   Beide zouden gewoon identiek moeten zijn, je kan daar niks van instellen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Hz of intelligent frame creation? Om welk tv-toestel gaat het hier nu weer?
 
Laatst bewerkt door een moderator: