• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Marantz SR5008: video kwaliteit

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Tja blijkbaar ben je zo gefrustreerd dat dit nog moeilijk in orde gaat komen. Kan best begrijpen dat je liever maar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Het vervelende is dat die HTPC de enige manier is om films af te spelen hier in huis. Ik wil het dus echt wel snel in orde hebben.


Mijn media speler is in herstelling. Dus ik kan niet testen of het daar wel voed mee gaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Als je in windows op 24 hz zeet, waarom zet windows die dan automatisch terug op 60hz? Das niet logisch ! Als jij zegt dit is het, dan veranderd die dat toch niet automatisch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Dat vond ik ook ze vreemd. Dus heb ik het opnieuw aangepast en zelfs de pc daarna een gereboot om te zien of het nog op 24Hz stond. En nu is 't in orde. Staat nog steeds op 24Hz. Ik wel nog geen verschil in weergave gemerkt sinds ie weer op 24Hz staat. De problemen zijn net hetzelfde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Dat had ik wel gedacht maar hij moet zoiezo op 24hz staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Gisteren een Teac A-H300 mkII versterkertje gebruikt voor de audio (analoog) en de pc rechtstreeks op hdmi2 van de TV gehangen. Geen instellingen meer gewijzigd. Enkele afleveringen Fringe en de eerste minuten van Dune (die dus in dat stuk al overduidelijk problemen gaf via de Marantz) gekeken. Niet 1 probleem ontdekt!   Het moet echt ergens in de communicatie tussen htpc en Marantz of Marantz en Panasonic TV zitten. Ontdekken of de fout nu in de pc, de Marantz of de TV zit is misschien niet zo eenvoudig. Maar als de communicatie tussen TV en pc perfect gaat, dan blijf ik toch de Marantz verdenken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Is het niet mogelijk om ergens even Marantz te lenen, van waar ben je? Komaan, iemand hier die rho kan helpen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik woon in Peer, Limburg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik zou wel willen helpen maar echt te ver sorry
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Geen probleem. De intentie wordt ook zeer gewaardeerd.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Daar wil ik nog even op terugkomen. Waarom moet ie sowieso op 24Hz staan?   Ik heb de indruk dat ie bij mij op 60Hz beter synchroon loopt. Ik wil dat nog niet met 100% zekerheid zeggen omdat ik nog geen BD heb getest nu dat ie op 60Hz staat, maar voorlopig loopt alles mooi synchroon.   Was dat nu AMD of Intel die problemen met 24Hz kan hebben?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
If it aint broken dont fix it

Ga genieten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
But it IS broken!!
1f609.png
Wel, 't is niet stuk natuurlijk. Alleen nog niet optimaal. Toch niet in alle omstandigheden. En ik kan niet zo veel genieten als 't niet optimaal is. Dus is het belangrijk dat ik het fix. (Dat wil niet zeggen dat ik niet kan genieten, maar het blijft toch storend)

Trouwens, het moet op 24hz staan omdat het op 24hz moet staan? Dat vind ik DE reden om 'm op 60Hz te zetten. Ik wil namelijk weten WAAROM ie op 24hz zou moeten staan en wat er gebeurd als ie op 60hz staat en waarom dat dan gebeurd.

Maar dit heeft dus niet veel meer met de Marantz te maken maar eerder met de HTPC.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Dubbel topic inderdaad. Zet jij hem dan maar op 60 hz
263a.png
  Ik ga hier niet verder op in. Zie ander topic. Ik denk dat deze dan dicht mag?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Voorlopig op 60Hz geen probleem gezien, maar nog steeds geen tijd gehad om een BD te kijken. Van mij mag ie dicht. Ik heb nog enkele vragen ivm de Marantz maar die zal ik in jouw Marantz topic wel stellen. Ik ben er iig al een heel stuk meer tevreden over dan voor de her-installatie van de htpc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Misschien was het al opgevallen maar ik had dus weer problemen met het weergeven van bluray schijfjes via de htpc. Ik stak dus de schuld op TMT6. Na conatct opgenomen te hebben met Marantz customer support ben ik waarschijnlijk op het spoor van alle problemen. Het signaalpad van de BluRay hdmi input is anders dan dat van de Media Player hdmi input. Ik had mijn HTPC altijd op de bluray ingang hangen (omdat ik er vooral bluray schijfjes mee afspeel). Omdat ik zo gefrustreerd raakte heb ik een bluray speler anageschaft en plots waren de problemen met de htpc ook opgelost. De oorzaak is dus dat ik nu de htpc op de Media Player ingang heb hangen, omdat de bluray speler logischerwijze op de bluray ingang hangt. En dat werkt dus veel beter.   Volgens Marantz customer support:  
  [color=#000000;font-family:Calibri;font-size:14.6666666666667px]HDMI poorten 1-4 gaan door een extra HDMI switch voor extra processing en HDMI control etc.[/color] [color=#000000;font-family:Calibri;font-size:14.6666666666667px]Poort 5 en 6 (dus ook de media player poort) gaan direct naar de video decoder.[/color] In heel enkele gevallen kan het iets langere signaal pad de synchronisatie problemen veroorzaken. Bij een DVD/BD speler is dit nooit echt een probleem, echter een HTPC kan hier eerder last van hebben.
  Nu heb ik dus weer een bluray speler waar ik eigenlijk niets mee doe. Maar ik durf 'm toch niet goed verkopen. Je zal zien dat het dan weer mis gaat. :wacko:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ah, mooi om te weten. Hier hangt hij ook achter mediaplayer hdmi
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ja, vandaar waarschijnlijk dat jij geen problemen zag/ziet in TMT6 en ik wel. Het kan aan kleinigheidjes liggen, zoals het verschil van de gekozen hdmi input.
 
Laatst bewerkt door een moderator: