• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Marantz SR5008: video kwaliteit

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
@ Stijn: Jawel, ik kan mijn settings per ingang individueel instellen.   Van Rik @Rik
263a.png
: Ja, daar moet het ergens aan liggen.   Er zitten daar verschillen in. Op hdmi 2 kan ik b.v. "24p Smooth Film" instellen en die staat op "midden". Maar op hdmi 1 heb ik die instelling niet.
1f62e.png
Daar heeft het "Intelligent Frame Creation". Dus heb ik die ook maar op midden gezet. Een ander verschil was dat op hdmi 2 "16:9 beeldscan" op uit staat en bij hdmi 1 stond die aan. Ook stond hdmi 1 op "Cinema" en hdmi 2 op "True Cinema". Door 'm op "True Cinema" te zetten veranderen de opties ook een beetje. Ik had verwacht dat dit ook een invloed zou hebben het het "24p Smooth Film" en "Intelligent Frame Creation" verhaal, maar dat is dus niet zo.   ...En nu gaan we testen!   Het is trouwens een Panasonic TX-L42ET5E
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Vreemde boel
263a.png
ach ik gebruik maar 1 ingan en daar doe ik die instellingen..

Gewoon op just scan zetten..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Vreemd, het enige verschil dat ik zie is dat "24p Smooth Film" en "Intelligent Frame Creation". En op hdmi 1 blijft ie ghosten en op hdmi 2 dus niet. Er moet nog een verschil zijn dus. CEC misschien? Ik heb ergens (AVSforum?) gelezen dat er wel eens Marantz modellen uitkomen die daar last mee hebben ... maar de 5008 zou daar niet tussen zitten. ...of dan toch? Hdmi 2 geeft dus echt beter beeld he.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ghosten heeft meestal ook met Hz te maken Schrijf alle instellingen van Hdmi2 even op en doe een reset van je Tv, misschien ben je zo wel veel sneller klaar
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Is normaal IFC en 24p Smooth Film zijn hetzelfde en de benaming is verschillend naargelang de bron. Verwissel die bronnen maar eens en kijk hoe het dan noemt
1f609.png



En je had het reeds door, uitzetten die handel
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik zou ook eens een reset doen, en dan wat betreft scanning op just scan zetten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Denken jullie dat ondanks het gelijk instellen van de ingangen er toch nog verschil op zit dat zal verdwijnen na een reset?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
  mja, elk merk tv heeft daar zn eigen benaming aan
2639.png
  hij mag niks doen aan het beeld, enkel scannen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Volgende probleem: Nu wil de lip-sync plots niet meer lukken. Toen ik de Rotels nog had heb ik geen enkel van deze problemen onder vonden. Ik denk er serieus over de Marantz terug te brengen. Er werkt niks zoals het hoort. Met de Rotels moest ik me nergens om bekommeren. Gewoon filmpje insteken en genieten. En nu zit ik van het begin tot het einde van de film te knoeien tot het goed staat en heb ik geen seconde van de film genoten.
2639.png
En het ergste is dat als ik een andere film wil spelen het weer helemaal anders moet staan en ik weer van voor af aan opnieuw kan beginnen. Heel het circus weer opnieuw. Weer een film verkloot.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Mmm lijkt me toch sterk dat al die problemen van de marantz zouden komen... Het is de eerste keer dat jij digitaal werkt toch..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Hij gaat terug. Ik moet de rommel niet meer hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Mmm lijkt me toch sterk dat al die problemen van de marantz zouden komen... Het is de eerste keer dat jij digitaal werkt toch..
Kijk, ik had een set waar alles netjes werkte. Het enige wat me een klein beetje stoorde was een minimale hoeveelheid digitale ruis op de speakers (enkel hoorbaar als je naast de speakers stond) en de hoeveelheid kabels. Alles werkte. Alles deed het prima. Ik kon films kijken zonder enige frustratie. Muziek luisteren, Terwijl ik aan het surfen was (audio en video apart selecteerbaar). Nergens last van. Wat ik wou met een av receiver is alles nog eenvoudiger maken. Minder kabels en nog beter geluid (alles digitaal). Dus ik haal de analoge versterker er tussen uit. Ik ben trouwens een fan van digitaal! Maar dan moet het wel werken. Als alles werkt en je vervangt 1 toestel en alles begint mis te lopen, waar ligt het dan aan? Aan dat nieuwe toestel. Er zitten tientallen toeters en bellen op die je dan allemaal moet uitschakelen om het goed te krijgen. Dat wil dan zeggen dat het product niet werkt.   Maar goed. Stel dat het niet aan de Marantz ligt. Waarom werkte het dan allemaal eerst wel? Neem nu die lip-sync. Die was variabel over heel de film. Dan is ie nog eens anders als ik de audio op "auto", "direct" of "pure direct" zet. Wat ik kan begrijpen omdat de processor er dan andere dingen mee doet. Maar dat verklaart nog steeds niet waarom die lip-sync niet goed te krijgen is gedurende een hele film. Er zaten sync fouten op van meer dan een seconde!!!! Nooit gezien. En met "auto lip sync" aan of uit maakt geen verschil. Oh jawel. Weer maar eens. Als het uit staat is het iets beter. Maar nog steeds erbarmelijk.   Ik heb Marcel al een mail gestuurd om de koop ongedaan te maken. Dit is me teveel frustratie voor een zogezegde up-grade.   Een set die gewoon zonder poespas goed speelde en waar je de versterker vervangt, daar hoor je zoveel problemen niet mee te hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Mja begrijp je frustratie wel, maar kan me echt niet inbeelden dat alles aan je marantz ligt. Waarom ging het dan wel vroeger. Geen idee, ik ben niet vertrouwd met dergelijke. Ik hoop dat je er uit komt ! No matter hoe!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik heb net 3 BD's getest en gisteren een mkv via xbmc. Alle 4 een ander effect. - Film: Dune (BD) ongeveer een halve seconde vertraging van het geluid op het beeld. - Film: Star Trek VII: Generations (BD) Varieert en maakt sprongen. Op het ene moment loopt het bijna goed en een half hoofdstuk later zit er een seconde verschil op. - Serie: Fringe (BD) Lopt mooi in sync. - Serie: Star Wars: The clone wars (mkv 720p) loopt bijna goed, maar blijft constant op een fractie te laat. Je moet goed opletten om het te merken.   Dus bij alle 4 zou ik iets anders moeten doen. Zo kan je het toch nooit juist instellen. Als je bij elke film die je gaat kijken eerst een half uur werk hebt om alles juist te zetten, dan hoeft het voor mij niet meer. Jammer genoeg is mijn Dune HD Max nog niet terug van herstelling (ja, dat ook nog) om te testen of het daar dan wel goed mee loopt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
BD , bedoel je dan de originele discs of bd formaat? kweet het al weer niet meer   Nogmaals lijkt me sterk dat het aan de versterker ligt, maar soit. Ik denk dat je discs bedoelt dus dan ga ik ervan uit dat je TMT gebruikt, ook daar staan de instellingen allemaal juist? Met een htpc moet je echt ALLES juist zetten he.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Refreshrate staat op 24 op je htpc, en op je tv ook he?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
BD , bedoel je dan de originele discs of bd formaat? kweet het al weer niet meer   Nogmaals lijkt me sterk dat het aan de versterker ligt, maar soit. Ik denk dat je discs bedoelt dus dan ga ik ervan uit dat je TMT gebruikt, ook daar staan de instellingen allemaal juist? Met een htpc moet je echt ALLES juist zetten he.
Originele discs. De "D" in BD staat voor disc. Lijkt me toch makkelijk te onthouden.
1f609.png
  Alles juist zetten? Het werkte perfect. Dus ga ik er van uit dat het goed staat.   Wat ik wel merk is dat TMT6 compleet anders reageert als je'm via de modern UI opstart of via de klassieke desktop. Het lijken wel 2 volledig verschillende programma's. Maar de problemen die ik zie sinds ik de Marantz heb blijven identiek bij beide versies. Welke settings moet ik dan best eens nakijken in TMT6 volgens jou?   De refreshrate stond op 60Hz, toen heb ik hem op 24Hz gezet en toen ik het ging controleren stond ie weer op 60Hz. ??? Dus heb ik 'm weer op24Hz gezet. De TV detecteert dat automatisch. Dat valt niet in te stellen. Hij detecteert het juist. Nog nooit een fout bij opgemerkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator: