• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Marantz

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Het grote marantz topic
263a.png



Hebben jullie een app voor ipad?

Er zijn er zoveel..

Welke is een goeie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik heb een app voor Android, maar ik heb 'm nog niet echt getest.   Wat ik wel heb is problemen met de beeldkwaliteit van de SR5008. Er treed duidelijk ghosting op en kleuren worden vertekend weergegeven. Het grootste probleem is die ghosting. Kan dat met de video instellingen of zo te maken hebben? Als ik hetzelfde fragment afspeel, rechtstreeks met de htpc aan de TV is er van ghosting niks te zien, maar als het via de SR5008 gaat wel. Ook de kleuren zijn beter als ik de htpc rechstreeks op de TV hang.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Heuh erg vreemd, kan zo niet direct iets bedenken video staat toch op passthrough en op monitor 1? (2 uit?) Post es je videoinstellingen? (met foto) misschien apart topic openen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Ik heb ook de app voor mijn iPad. Gebruik het wel niet... Ik doe eigenlijk alles met mijn Harmony One...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Marantz app zeker. DeRemote app niet dacht ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
Nee, is niet gratis, en ook niet beter
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Als dit dan toch het grote Marantz topic is zal ik maar eens een vraagje over de Marantz stellen die niks met mijn htpc te maken heeft.
1f609.png
  Ik krijg geen OSD meer te zien sinds gisteren. Als ik b.v. de netwerk functies wil gebruiken (network of internet radio op de ab) dan zie ik enkel nog info op display op de receiver, maar ik krijg niks meer op de TV te zien. De enige info die van de receiver nog op de TV wordt weergegeven zijn de instellingen. Ik heb per ongeluk ergens iets verkeerd gezet, maar ik vind niet wat. Het is een beetje moeilijk browsen door de folders op de htpc als ik een muziekbestand wil afspelen. Dan is een weergave op de TV toch wel erg handig. En hij deed het eergisteren nog! Geen idee wat er veranderd is want ik heb eigenlijk niks meer aangepast in de settings.   Ook als ik b.v. een film aan het kijken ben en ik verander het volume wordt dat niet meer op het beeld weergegeven. (niet in Auto, niet in Direct en niet in Pure direct)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
Osd on screen setting ergens bij video of de hdmi instellingen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Momenteel krijgt mijn SR5008 een mega firmware update. Het kan dus zijn dat alle modellen uit de SRx008 reeks aan de beurt zijn. Het neemt 45 minuten in beslag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Momenteel krijgt mijn SR5008 een mega firmware update. Het kan dus zijn dat alle modellen uit de SRx008 reeks aan de beurt zijn. Het neemt 45 minuten in beslag.
En wat zijn de verbeteringen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik heb er nog niks van gemerkt.
1f62e.png
Zo'n grote update en ik merk niks... Alles werkt zoals voorheen. Ik zal eens door de settings moeten gaan zoeken om te zien of er echt geen verschillen zijn.   Maar hij heeft de UI en de DSP al zeker een update gegeven. Dat gaf ie aan in het display. Ik heb 'm maar laten doen. Er stond bij dat het zo'n 45 min in beslag ging nemen.   Ik dacht dat het wel dadelijk zou opvallen als ik 'm weer in gebruik zou nemen, maar ik merk niks.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
Is gewoonlijk zo...zowel de av als de ud hebben een update gehad...wat zie je .... Niets.maar alles werkt wel normaal
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Na een update van de Denon, was er bij mij wel verschil merkbaar. Vooral de stereobronnen, die naar dolby surround simulatie werden geconverteerd waren merkbaar beter
263a.png
Verder leek alles wel net hetzelfde als voorheen te zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
De software voor de DSP is aangepast. Misschien moet ik de room-correction nog eens laten draaien. Er zijn daar misschien verbeteringen aangebracht. Is er ergens een bron waar je de updates kan achterhalen? Waar je kan zien wat er aangepast is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Hier misschien ?   http://firmware.marantz.eu/index.php   Kan het zelf niet controleren nu, want je moet blijkbaar je serienummer ingeven, en mijn Marantz staat momenteel even hééééél ver weg
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Kan de changelog van mijn Marantz/Denon niet achterhalen, zal wel een of ander NASA-geheim zijn
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Mijn Marantz SR5008 receiver heeft me in de steek gelaten vandaag. Stilletjesaan begint zowat alles uit te vallen.

Hij geeft geen beeld meer via de CBL/SAT ingang. Via de BluRay ingang geeft ie geen beeld en geen geluid meer. De Mediaplayer ingang werkt wel nog.

Het front display schakelt automatisch uit, ook al staat het in de setup op "AAN". Hij zet het zelf op "automatisch uit".


Het is op zich nog een beetje ingewikkelder.

Als ik de bluray speler aan zet laat ie dus wel het opstartscherm van de speler zien: het Sony logo in de link bovenhoek en het bluray logo centraal op het scherm. Als de speler geboot is zou het home-screen te zien moeten zijn. Dat is ook het moment dat het beeldformaat van 576p naar 1080p/60Hz omschakelt. En dan heb ik dus geen beeld meer.

Ik heb er eens een schijfje ingestoken(een muziek DVD) en blind de schijf gestart. Toen kreeg ik dus ook geen geluid.

Bij de CBL/SAT ingang is het beeldformaat 1080i/50Hz. Daar geeft ie dus nog wel geluid maar geen beeld. (De decoder werkt prima als ie rechtstreeks op de TV wordt aangesloten)

Op de Mediaplayer ingang hangt een htpc die 1080p/24Hz uitgeeft. Dat gaat prima, ook als ik er SD materiaal mee afspeel.

Netwerktoepassingen (zoals streamen van audio vanaf de laptop of internetradio) werken wel.


Ik vind ook nog steeds dat het toestel erg warm wordt. Maar dat heeft ie altijd al gehad.


Ik zou 'm wel eens willen resetten. Maar ik weet niet meer hoe dat in zijn werk gaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator: