• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Marantz

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Volume is ook relatief....met Adsy moet je opletten voor bepaalde modi zoals bvb Dynamic EQ en andere instellingen die de soundtrack beinvloeden. Alles staat uit bij mij en hierdoor speelt de receiver ook luider, zet ik ze aan moest ik ook de versterker half opendraaien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ja, Stijn bij jouw werkt het allemaal netjes. Heel fijn voor jou. Echt. Maar dat wil niet zeggen dat andere mensen, die wel problemen hebben, ook maar moeten vinden dat Marantz zo geweldig is als altijd beweerd wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Volume is ook relatief....met Adsy moet je opletten voor bepaalde modi zoals bvb Dynamic EQ en andere instellingen die de soundtrack beinvloeden. Alles staat uit bij mij en hierdoor speelt de receiver ook luider, zet ik ze aan moest ik ook de versterker half opendraaien.
Kijk nog zoeits wat ik al eerder aanhaalde. Ze pakken uit met vanalle features, die je dan ten alle tijden moet vermijden omdat ze de weergave negatief beinvloeden. Waarom steken ze die rommel er dan in?   Ik heb nog nooit een reactie gelezen waarin iemand zegt dat je die dingen allemaal moet aan zetten om het beter te krijgen. Eender wat je leest, het komt er steeds op neer dat je ze best niet gebruikt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ja, Stijn bij jouw werkt het allemaal netjes. Heel fijn voor jou. Echt. Maar dat wil niet zeggen dat andere mensen, die wel problemen hebben, ook maar moeten vinden dat Marantz zo geweldig is als altijd beweerd wordt.
    Ik beweer dat ook niet. Maar zoals jij veel voordoet, is het alsof het altijd slecht is. En dat wil ik gewoon tegenspreken.   Er zijn ook mensen die absoluut 0,0 issues hebben met marantz.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Volume is ook relatief....met Adsy moet je opletten voor bepaalde modi zoals bvb Dynamic EQ en andere instellingen die de soundtrack beinvloeden. Alles staat uit bij mij en hierdoor speelt de receiver ook luider, zet ik ze aan moest ik ook de versterker half opendraaien.
    Hoe zit dat nu met audessey? Ik dacht dat audessey enkel je afstanden enzo regelde?   Maar blijkbaar moet je audessey ook op je display kunnen zien terwijl er iets speelt? En blijkbaar hebben bepaalde audessey vormen dit niet met hd-audio?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Adsy is niet slecht en ze adden steeds meer features. Het enige wat ik gebruik is de callibratie, al de rest staat uit omdat dat weer de callibratie verandert. Wat ik dan weer mis is het gebrek voor een muziek callibratie , je zou er infeite 2 moeten kunnen doen!

Daarom ben ik geïnteresseerd in de nieuwe pre van Emotiva daar je in Dirac Live met verschillende curven kan werken, de callibratie gebeurt via de pc en wordt dan geladen op je pre en je kan er verschillende laden voor diverse soundscapes.

Maar ben dan weer bang voor andere problemen met Emotiva, hun vorige pres waren niet al dat en stel dat er iets kapot is....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Hoe zit dat nu met audessey?

Ik dacht dat audessey enkel je afstanden enzo regelde?



Maar blijkbaar moet je audessey ook op je display kunnen zien terwijl er iets speelt? En blijkbaar hebben bepaalde audessey vormen dit niet met hd-audio?

Adsy regelt niet alleen de afstand maar gebruikt ook filters om de akoestiek van de ruimte aan te passen. Daarenboven bestaat Adsy dan nog uit meerdere toepassingen die je kunt instellen die de curven nog meer beïnvloeden.

Nadeel is dat je maar 1'profiel' kan opslaan!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Er zijn ook mensen die absoluut 0,0 issues hebben met marantz.
Gelukkig maar. Ik ben blij dat jij daar een van bent.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Niet tegenstaande dat ik mijn eerste marantz toegekregen heb met een afgebroken frontklep, ben ik er ook nog steeds verliefd op.

Zowel het geluid als het uiterlijk vind ik gewoon megamooi. Volgende is sowieso terug een marantz.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Het uiterlijk is inderdaad bovengemiddeld mooi. En voor een toestel dat bij velen zichtbaar in de woonkamer staat is dat een belangrijke eigenschap.   Vraagje daaraan gerelateerd: De sticker die op het front plakt als ie nieuw is gaat er best goed vanaf. Alleen blijf je het wel heel lichtjes zien. Hoe krijg je die "vlek" weg?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Eindelijk de tijd gevonden om een nieuwe Audyssey meting te doen na de firmware update en de reset.   Zoals elders (ofwas het op het bevriende forum?) aangehaald zijn die nummertjes bij de meet-posities weg gehaald in de gui. Er staat nu dat je eerst op de primaire luisterpositie moet meten, daarna op de 2de luisterpositie en dan op de 3de en daarna op de 4de .... Ik hoop dat het nu dus de bedoeling is op echt op de zit-posities te meten en niet in een bubble rond de primaire luisterpositie (vandaar waarschijnlijk de uitgebreide update van de firmware wat het DSP gedeelte betreft?). Als je dan 3 zitplaatsen hebt moet je maar op 3 plaatsen meten en dan laten berekenen. Het lijkt me ook een logischer proces en kan zelfs beter uitpakken met minder metingen.   Het laag staat wel weer erg luid en is enkel te gebruiken bij films. Voor muziek is het echt veel teveel. Ik heb de sub dan ook meestal uit staan bij het luisteren. Als er beeld bij komt gaat ie meestal wel aan (behalve bij een doodgewone TV-uitzending natuurlijk = 2.0).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
De Marantz begint weer vreemd te doen: Als ik 'm inschakel en internet radio als bron gebruik speelt de rechter speaker véél véél zachter. Als ik het volume dan luider zet komt de rechter speaker weer op het niveau van de linker. En dan valt ie soms plots ook weer weg. Als ik dan met het volume speel komt weer tot het niveau van het rechter kanaal. Soms valt het geluid van internet radio ook volledig weg. Dan moet ik de Marantz uitschakelen en weer inschakelen om opnieuw geluid te krijgen.   Ik denk ook dat het enkel bij internet radio gebeurd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
Met de processor ga je verbeteren met de eindversterking niet.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Yep. Mijn idee ook. Processor is momenteel niet nodig. Kan alles wat ik moet doen nu. 4k is nog niet voor direct... Maar mss voor iemand anders hier
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Hmm. Laatste paar weken wil mijn geluid niet aan bij een eerste boot. Ik moet mijn versterker uit zetten en opnieuw opstarten. Dan werkt het zonder probleem.. Iemand al een dergelijk probleem gehad?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Bij internet radio wil het rechter kanaal soms niet aan gaan. Gewoon het volume wat hoger en terug naar beneden en dan is 't in orde. Het hoort niet te gebeuren, maar dit is een bug waar nog mee te leven valt.   Misschien ook even melden dat de lip-sync ook eentoffe bug heeft. Het zit 1 tik mis. Als je 'm op 0 wil zetten moet je 'm op maximum zetten (200ms). Dat is eigenlijk 1 tik terug van 0. Dus 200ms is eigenlijk 0ms, 0ms is eigenlijk 1ms, 1ms is eigenlijk 2ms ... 199ms is eigenlijk 200ms.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Wou net film kijken ; zegt mn marantz nieuwe firmware... Zit hier al 30min te wachten lol Benieuwd wat er veranderd is. Blijkbaar gui ook?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik ben benieuwd. Mijn receiver was binnen voor nazicht (het probleem met het volume in beide kanalen dat niet gelijk loopt). Hij zou zeer binnenkort bij me thuis moeten arriveren.

Heb je al iets gemerkt van de firmware update? Wat is er veranderd?
 
Laatst bewerkt door een moderator: