• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Marantz

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik heb ooit een voorstel gedaan om een Onkyo te krijgen ipv de Marantz. Ik ga toch nog eens een poging doen om dat voor elkaar te krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik ben benieuwd of dit vervelend euvel in orde komt. Ik duim alvast mee
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
H&C heeft intussen gereageerd.

Persoonlijk denk ik eerder dat er ergens een processortje niet betrouwbaar werkt. De audio gaat ook eerst digitaal door wat processing (dsp) voor het aan een DAC komt. Het volumeverschil in de verschillende kanalen kan door ook door voortkomen. Als dit IC ook iets met andere instellingen (zoals de audio vertraging) te maken heeft kan dit al iets verklaren. Ook het feit dat af en toe instellingen plots anders staan dan voorheen kan in die richting gezocht worden. Ligt er natuurlijk aan hoeveel IC's voor deze zaken verantwoordelijk zijn. Als het er maar 1tje is die dit alles aanstuurt zou die wel eens een fout kunnen bevatten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
En wat kunnen ze daaraan doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Geen idee. Ik wacht op zijn reply.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
We hebben al wat over en weer gemaild. Het probleem is niet echt duidelijk. Maar hoogstwaarschijnlijk is 1 van de probleem het gevolg van een hdmi-handshake probleem tussen de TV en de Marantz. Panasoni zal de schuld wel gaan leggen op Marantz en omgekeerd. Daar heb ik dus weinig/geen hoop dat daar iets aan gedaan zal worden.

Voor de rest is er een probleem dat vroeger vaker optrad, maar daar is ie voor hersteld. Nu merk ik dat het heel af en toe toch weel terugkeert. Maar echt maar zeer zelden. Daar ga ik 'm niet voor terug sturen, daar de oplossing zeer eenvoudig is. Als het weer veel vaker gaat voorkomen stuur ik 'm wel weer terug.

De fouten zijn zeer moeilijk te reproduceren. Dat maakt het gewoon te complex om het ding op te sturen en te bewijzen dat er af en toe überhaupt iets mis gaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator: