• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

NAD T758v3 breekt Dirac prijsbarrière €1499

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
7+2+4 is op mijn machientje nog altijd 13 en ik tel er maar 12.
1f609.png

Ik had mijn exemplaar al verwacht, maar is nog niet aangekomen.
Morgen eens informeren naar evt vertraging. Dat zou wel jammer zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ben benieuwd naar je ervaringen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
nielvm" data-link="https://home-theater.be/topic/2414-nad-t758v3-breekt-dirac-prijsbarri%C3%A8re-%E2%82%AC1499/?postID=48376#post48376"> 99 Euro voor de full versie dacht ik. Voor atmos zou het voor mij wel genoeg zijn denk ik. Met een schuin dak kan ik niet veel hoogtespeakers plaatsen. </woltlab-quote> Cool. Dat is ne schappelijk prijs [img]https://home-theater.be/wcf/images/smilies/emojione/263a.png[/img] [QUOTE="A*Brand NewBox zei:
Er zitten nog 4 pre outs lunksboven naast de hdmi connectoren.
Persoonlijk zie ik weinig meerwaarde in een full dirac versie, tenzij je een filmzaal hebt met 3 rijen zetels.
2 pre outs voor subs heeft hij niet. Maar op zich hoeft het geen bezwaar te zijn om 2 subs te gebruiken. Gewoon zorgen dat je ze onderling in timing kan gelijktrekken. Met onze actief gefilterde A*BNB subs kan dat prima.
Niet gezien. Ik zat teveel te focussen op het middenste stuk van de achterkant
263a.png

Mijn atmos speakers zijn bv niet uit dezelfde lijn als mijn onderlaag, dus ik vermoed dat een full dirac dan wel beter is.
Toen ik de HCH in de Dirac room kwam, dacht ik dat die surround setup niet zo goed zou klinken, maar toen ze demo's begonnen geven met dirac aan/uit was het verschil immens in surround. De soundstage trok open en ik kreeg een sound bubble te horen i.p.v. lokaliseerbaar geluid.

In stereo vond ik dirac dan weer wat minder. Het laag verdween (2.0) en het geluid werd wat schel, maar ik vermoed dat dit wel met een aanpassing van de target curve op te lossen is. Dat de soundstage terug open trok, was wel weer goed waar te nemen
263a.png

<woltlab-quote data-author="nielvm"] Ben benieuwd naar je ervaringen! [/QUOTE] Ik ook!
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Was op de hch ook gecharmeerde door dirac. Vond het de best klin kende ruimte, ook al was het waarschijnlijk veruit de goedkoopste.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
nielvm zei:
Was op de hch ook gecharmeerde door dirac. Vond het de best klin kende ruimte, ook al was het waarschijnlijk veruit de goedkoopste.
Jup. Vooral surround imaging vond ik erg goed terwijl de opstelling van de speakers niet zo spectaculair was vond ik.
Ik zie nu wel dat de NAD precies geen DTS:X ondersteunt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
broodro0ster zei:
Ik zie nu wel dat de NAD precies geen DTS:X ondersteunt?
Ziet er zo niet naar uit - ik denk dat zoals @A*Brand NewBox zei dat deze zich echt richt op meer stereo liefhebbers dan HT liefhebbers.
Denk dat de Arcam voor HT liefhebbers toch een betere keuze is; Dolby Atmos + DTS:X en Dolby Vision ondersteuning, maar wel stukje duurder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Is dts-x of auro 3d echt nodig?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
<woltlab-quote data-link="https://home-theater.be/topic/2414-nad-t758v3-breekt-dirac-prijsbarri%C3%A8re-%E2%82%AC1499/?postID=48396#post48396" data-author="nielvm"> Is dts-x of auro 3d echt nodig? </woltlab-quote> Geloof dat ik 2 films heb in DTS-X en geen ene in Auro, trouwens Arcam ondersteunt geen Auro.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Over Auro3D kan je nog discussiëren of dat echt nodig is, daar weinig films van, wel meer muziek blijkbaar. DTS:X is aan het opkomen, meer en meer (uhd) blu-rays komen uit in dit formaat. Atmos heeft voorlopig nog wel een voorsprong, maar dit kan perfect een TrueHD v.s. DTS-HD verhaal worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
luckske" data-link="https://home-theater.be/topic/2414-nad-t758v3-breekt-dirac-prijsbarri%C3%A8re-%E2%82%AC1499/?postID=48394#post48394"> Ziet er zo niet naar uit - ik denk dat zoals [USER=A*Brand NewBox]@A*Brand NewBox[/USER] zei dat deze zich echt richt op meer stereo liefhebbers dan HT liefhebbers. Denk dat de Arcam voor HT liefhebbers toch een betere keuze is; Dolby Atmos + DTS:X en Dolby Vision ondersteuning zei:
Is dts-x of auro 3d echt nodig?
Ik heb de speakers hangen (7.2.2 momenteel) en ik vind Atmos echt geweldig. Zelfs gewone True-HD of DTS-HD met de atmos upscaler zijn erg goed.
Nu er meer en meer DTS-X films uitkomen, zou ook graag die soundtracks kunnen afspelen.
Auro 3D is voor mij niet echt nodig, want daarvoor zijn er niet veel releases.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ben op zich ook wel benieuwd naar de nieuwe denons, met de audyssey app kan je toch ook veel naar eigen wens instellen. Vraag blijft hoeveel verschil er is tussen dirac en audyssey.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
nielvm zei:
Ben op zich ook wel benieuwd naar de nieuwe denons, met de audyssey app kan je toch ook veel naar eigen wens instellen. Vraag blijft hoeveel verschil er is tussen dirac en audyssey.
Ik denk dat ook al heel wat verschil gaat zitten in het feit dat je met Dirac een gekalibreerde microfoon (vb UMIK-1) gebruikt; t.o.v. de goedkope mics die standaard bij een Audyssey receiver zitten.

Ook laat Dirac alle berekeningen extern doen op een server farm van hunzelf t.o.v de Audyssey welke de ingebouwde DSP gebruikt voor calculaties, dus Dirac heeft veel meer rekenkracht tot zijn beschikking.

Maar heb zelf het verschil ook nog niet gehoord 1-on-1, maar de vele gebruikerservaringen zijn toch bijna altijd unaniem voor Dirac.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
...meningen op internet zijn verschillend... en hangt er ook vanaf hoeveel waarde jezelf toekend aan dat extra beetje meer... ik lig er alvast niet wakker van ....

Ga eens in je hifi winkel binnen en vraag ze eens twee opstellingen te bouwen eentje met denon en eentje met vb. Arcamm op dezelfde boxen. Belangrijk is wel een dealer te nemen die beide merken verkoopt, en kan inleveren in je situatie. ik heb in het verleden goed advies gekregen bij deze zaak: https://www.poulissen.nl/winkel/assortiment.
Ander optie is om naar een zaak te gaan die end to end hometheaters bouwd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
ADSY werkt enkel op het egaliseren van geluidsfrequenties. Dirac grijpt ook in in het tijdsdomein. Dus wanneer bepaalde frequenties niet tijdscorrect met de andere worden weergegeven.
Dat maakt een wereld van verschil omdat beide aspecten de SQ bepalen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Zoals ik reeds zei, als je echt wil weten of en wat het verschil is ga naar een zaak waar ze beiden hebben staan en u het vershil kunnen laten horen.


@ Niels, wat is je budget? Heb je al eens een denon, nad of arcam opstelling gehoord?
Moet je nog luidsprekers en TV of beamer kopen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
A*Brand NewBox zei:
ADSY werkt enkel op het egaliseren van geluidsfrequenties. Dirac grijpt ook in in het tijdsdomein. Dus wanneer bepaalde frequenties niet tijdscorrect met de andere worden weergegeven.
Dat maakt een wereld van verschil omdat beide aspecten de SQ bepalen.
Hmmm, ben eens gaan zoeken om daar wat meer over te weten te komen, maar Audyssey corrigeert blijkbaar ook in het tijdsdomein:
https://audyssey.zendesk.com/hc/en-us/articles/212347483-How-does-MultEQ-apply-room-correction-

Wat mij vooral interesseert is hoeveel Dirac beter zou zijn op mijn speakers en in mijn ruimte, want volgens mij zijn de verschillen in de resultaten wel anders van speaker tot speaker en ruimte tot ruimte.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
dasz zeker waar, ik vind het daarom zo moeilijk om neutral advies te geven.
1. Er zijn veel meer factoren dan enkel dirac die gaan bepalen hoe goed of slecht iets klinkt, dirac is slechts een van de vele elementen. Zelf van persoon tot persoon zijn er verschillen.
2. De meesten op dit forum zullen altijd geneigd zijn datgene aan te bieden wat ze zelf verkopen of hebben..
3. We zijn geen audio experts... denk ik, eerder een collectief van enthousiaste amateurs, met alle respect????


Dus ik zou zeggen ga zelf eens luisteren naar het verschil, als je wakker ligt van de meerprijs tenminste. beter nog neem iemand mee die wel goeie oren geeft maar geen kennis van de producten en hun marketing etc... vraag ook zijn/haar mening.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
krikri zei:
Zoals ik reeds zei, als je echt wil weten of en wat het verschil is ga naar een zaak waar ze beiden hebben staan en u het vershil kunnen laten horen.


@ Niels, wat is je budget? Heb je al eens een denon, nad of arcam opstelling gehoord?
Moet je nog luidsprekers en TV of beamer kopen?
Ik speel nu met een denon x4000 receiver met DIY 7.2 opstelling.
Ben gewoon voorzichtig aan het uitkijken naar een nieuwe receiver
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Vertegenwoordiger NAD zegt dat de toestellen op voorraad zijn, maar dat ze nog niet worden uitgeleverd wegens het ontbreken van de meetsoftware...
Preciese datum heb ik nog niet.
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: