• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

NAD T758v3 breekt Dirac prijsbarrière €1499

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
krikri zei:
Had ik ook gelezen, die nad staat op amazon.de voor 1000 euro ????
Dat is de NAD T 758, niet de NAD T 758 v3.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
A*Brand NewBox zei:
Dirac is zondermeer hoorbaar beter. 2 zaken bepalen de geluidskwaliteit: -1- het juiste frequentieverloop (geen te grote pieken en dalen) - dat doet ADSY ook. -2- de tijdscorrecte weergave van alle frequenties - daar grijpt enkel dirac op in.
Niet helemaal juist.

Audyssey MultEQ uses Finite Impulse Response (FIR) filters for equalization that use several hundred coefficients to achieve much higher resolution in the frequency domain than parametric bands. Furthermore, by their nature, F</strong><strong>IR filters simultaneously provide correction in the frequency and time domains. FIR filters had been considered to require too many computational resources. But Audyssey solved this problem by using a special frequency scale that allocates more power to the lower frequencies where it is needed the most.


FIR filters zijn een stuk krachtiger dan IIR, maar hebben ook meer processing power nodig en ze zijn iets minder snel "on the fly" aan te passen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
@ brood, waarom vraag je je lokale dealer een test/demo toestel met dirac voor een weekend? Dat weet je metteen of er een duidelijk verschil is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
krikri zei:
@ brood, waarom vraag je je lokale dealer een test/demo toestel met dirac voor een weekend? Dat weet je metteen of er een duidelijk verschil is
Dirac vraagt wat meer kennis ivm de meet-en instelprocedure dan ADSY...als je niet weet wat je doet kan het resultaat wat tegenvallen! Mijn eerste meting in Dirac heb ik gedaan à la facon ADSY maar om het goed te doen komt er véél meer bij kijken dan alleen te meten en te laten verwerken zoals in ADSY.
Nu klinkt mijn systeem véél beter dan in het begin en ik leer nog steeds bij!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Heb je die mogelijheid dan ook niet bij adsy?

Ik gebruik ypao r.s.c (yamaha) en kan meetingen via rew sw kopieren naar de reciever, deze kan je dan manueel aanpassen. Dan via presets tot 12 verschillende kombinaties laden en mappen naar vb. Muziek luisteren film kijken, tv etc..
Ypao wordt meestal als de mindere beschouwd, dus ik denk dat adsy dat ook wel zal kunnen

Heb me daar in het begin een dag mee bezig gehouden, ingesteld, maar sindsdien niet meer aangekomen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Dacht niet in XT32 ... mensen hier met de pro misschien? Maar de laatste versie van ADSY heeft nu ook een app waar je kan spelen met de curves maar beperkter dan Dirac en... ze komen ook binnenkort met een dergelijk systeem zoals Dirac.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Dirac vraagt wat meer kennis ivm de meet-en instelprocedure dan ADSY...als je niet weet wat je doet kan het resultaat wat tegenvallen! Mijn eerste meting in Dirac heb ik gedaan à la facon ADSY maar om het goed te doen komt er véél meer bij kijken dan alleen te meten en te laten verwerken zoals in ADSY.
Nu klinkt mijn systeem véél beter dan in het begin en ik leer nog steeds bij!
I know. Kheb me al vrij goed ingelezen, dus dat komt wel goed
263a.png

Kheb al eens de Dirac trial op mijn computer gezet en wat testjes gedaan op een 2.0 stereo setup en het verschil is dag en nacht met Dirac. Alleen is het wel een beetje met de curve spelen, want de standaard curve ga me nogal een levenloos resultaat. Maar als ik m'n target curve een beetje de natuurlijke respons van de speakers laat volgen, is het resultaat echt wel verbluffend!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Inderdaad als je de targetcurve de natuurlijke response laat volgen klinken ze veel beter, vandaar dat het voor ieder anders zal zijn.
Je kan ook gemakkelijk zien wat de beste crossover zal zijn...ben nu aan het testen met 100hz ipv 80hz.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Is een beetje hoog ik zou eerder lager gaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
broodro0ster" data-link="https://home-theater.be/topic/2414-nad-t758v3-breekt-dirac-prijsbarri%C3%A8re-%E2%82%AC1499/?postID=48584#post48584"> Daarnaast kun je maar 1 Dirac Live filter opslaan op de Arcams. Bij de NAD kun je er 3 opslaan. </woltlab-quote> ik heb momenteel ook 3 filters. Deze worden automatisch geslecteerd op basis van een activitiet in logitech remote bst wel handig :-).. Voor film heb ik meer output in het laag vs. Muziek. Mn vrouw heeft dan weer een aparte grafiek voor wanneer zij naar muziek luisteren <woltlab-quote data-author="broodro0ster zei:
I know. Kheb me al vrij goed ingelezen, dus dat komt wel goed
263a.png

Kheb al eens de Dirac trial op mijn computer gezet en wat testjes gedaan op een 2.0 stereo setup en het verschil is dag en nacht met Dirac. Alleen is het wel een beetje met de curve spelen, want de standaard curve ga me nogal een levenloos resultaat. Maar als ik m'n target curve een beetje de natuurlijke respons van de speakers laat volgen, is het resultaat echt wel verbluffend!
dit begrijp ik niet goed? Dag heeft toch niks te maken met dirac? Kan je dan met adsy de grafieken niet aanpassen, of mis ik iets?

Volgend filmpje laat zien - vanaf ong. Minuut 10- hoe je in de yamaha de profielen kan aanpassen per luidspreker en kan bijhouden per preset, wat is hier zo vershillend van dirac?

.https://youtu.be/9TSPZwSPWnQ
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
krikri zei:
ik heb momenteel ook 3 filters. Deze worden automatisch geslecteerd op basis van een activitiet in logitech remote. Voor film heb ik meer output in het laag vs. Muziek. Mn vrouw heeft dan weer een aparte grafiek voor wanneer zij naar muziek luisteren
dit begrijp ik niet goed? Dag heeft toch niks te maken met dirac? Kan je dan met adsy de grafieken niet aanpassen, of mis ik iets?

Volgend filmpje laat zien - vanaf ong. Minuut 10- hoe je in de yamaha de profielen kan aanpassen per luidspreker en kan bijhouden per preset, wat is hier zo veshillend van dirac?

.https://youtu.be/9TSPZwSPWnQ
Handig! Daarom lijkt het me wel handig om 3 slots hebben voor filters. Welke receiver heb jij?

Het is pas sinds kort dat je met Audyssey de curves kan aanpassen, maar enkel op de 2016 receivers en nieuwer aan de hand van een betalende iPad app. Op mijn receiver is dat dus niet mogelijk en zit ik vast aan wat Audyssey goed vind voor m'n speakers (incl. gratis BBC dip)
Het is niet echt Dirac die het resultaat levenloos maakt he, maar de standaard curve die je te zien krijgt naar de meting. Met wat aanpassingen is dat zo opgelost
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
dan zitten we op dezelfde lijn -)
Een yamaha 2050, destijds kunnen kopen van een forumlid voor zeer interesante prijs :).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
A*Brand NewBox zei:
Vertegenwoordiger NAD zegt dat de toestellen op voorraad zijn, maar dat ze nog niet worden uitgeleverd wegens het ontbreken van de meetsoftware...
Preciese datum heb ik nog niet.
2639.png
Heb je de NAD T 758 v3 nu al binnen?
Op de show van New Music dit weekend stond er eentje te blinken.
Hij was wel niet aangesloten.
 
Laatst bewerkt door een moderator: