• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nieuwe receiver, MiniDSP nanoavr-dl of iets anders?

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Proficiat! Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Yep nog een XT32 gebruiker erbij
1f606.png
De integratie van je setup zal toch wel behoorlijk beter moeten klinken als voorheen, maar laat het ons hier vooral even weten, succes
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
Joske007 zei:
Yep nog een XT32 gebruiker erbij
1f606.png


De integratie van je setup zal toch wel behoorlijk beter moeten klinken als voorheen, maar laat het ons hier vooral even weten, succes
1f44d.png
Had ik het eerder geweten dan was ik al veel eerder op XT32 overgestapt...

Nu een paar uurtjes in gebruik, weliswaar vooral muziek, en het 1ste dat mij direct opviel was dat het geluidsbeeld veel transparanter is! Ik dacht dat de sub eerst ging opvallen maar ik begon met een live optreden van Joe Cocker en ik hoorde details die anders niet opvielen. Na wat doorluisteren kwam ik tot de conclusie dat ik juist was: het algehele geluidsbeeld klinkt opener op een goede manier, zonder irritant te worden. Aangezien de Creek er aan hangt kan het niet aan de eindversterking liggen dus het ligt echt aan Audyssey XT32? Ter info: ik speel op Audyssey Flat. Reference heb ik nog niet geprobeerd, dat is voor later!

Wat mij direct daarna opviel: XT32 was echt de ontbrekende factor die de integratie tussen sub en LS50 homogeen moest maken. Bij mijn benchmark "Doing it right" van Daft Punk komt m'n sub nu veel beter tot z'n recht, wanneer de laagste frequentie daar optreed voel je het echt dragen zonder strakheid te verliezen. Algeheel klinkt het veel meer als een geheel, voor music surround prefereer ik voorlopig DTS Neo:X. Ik vind dat de Dolby tegenhanger alles teveel naar het midden trekt maar wel meer doorstuurt naar de achterste kanalen. Ik moet nog wat experimenteren met het subwoofer-volume maar wat mij direct opvalt is dat het verhogen van het volume veel genuanceerder is t.o.v. Adsy XT. Je kan 6dB verhogen maar het zal daarom niet boomy gaan klinken, chapeau Audyssey XT32!
1f604.png


De Denon X4100 is echt een aanrader!

I'm a happy man and I thank you all for the good advice!
1f44d.png


Nu mijn ruimte eens op punt zetten en dan eens een showcase posten..
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Leuk te horen dat het allemaal in de plooi begint te vallen. Wat XT32 betreft ... eens je dit hebt gehoord neem je geen genoegen meer met iets als XT. De meerwaarde is duidelijk
1f606.png


Met je Denon kan later nog overwegen om ADSY "Pro" te gaan, maar verwacht niet dat de stap "even groot" is als de stap van XT -> XT32 "Pro" heeft geen betere resolutie van de filters, maar vooral de integratie / X-over optimalisatie en nauwkeurigere inmetingen geven nog dat beetje "extra" ervaarde ik hier toch.

Goe bezig!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Hoor je dat verschil echt? Zeer groot?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
jvanhambelgium zei:
Leuk te horen dat het allemaal in de plooi begint te vallen.

Wat XT32 betreft ... eens je dit hebt gehoord neem je geen genoegen meer met iets als XT. De meerwaarde is duidelijk
1f606.png


Met je Denon kan later nog overwegen om ADSY "Pro" te gaan, maar verwacht niet dat de stap "even groot" is als de stap van XT -> XT32 "Pro" heeft geen betere resolutie van de filters, maar vooral de integratie / X-over optimalisatie en nauwkeurigere inmetingen geven nog dat beetje "extra" ervaarde ik hier toch.

Goe bezig!
Het enige waar ik nog eens mee ga voor kijken: ik kan een Peachtree Nova 125se in demo beluisteren i.c.m. LS50's. Aangezien deze een hele mooie geïntegreerde DAC heeft, waar Peachtree voor bekend staat, en ook goed past bij de LS50's zou het een mooie vervanger zijn voor de Creek Evolution 50. De Nova 125se zou puur klankmatig een gouden duo vormen met de LS50, alleen al prijs/kwaliteit. De Peachtree heeft helaas geen HT bypass-functie dus het zal met fixed volume moeten gebeuren, wat blijkbaar met een fijn potloodstreepje kan aangegeven worden zodat je altijd je referentie-volume weet. Dan kan mijn Schiit über bifrost doorgeschoven worden naar mijn Schiit Valhalla en Senn HD650. Daarna ben ik klaar op gebied van hardware.
1f606.png


En als mijn ruimte af is kan ik eventueel de laatste percentjes afwerken met Adsy PRO, dan ga ik wel op uw expertise beroep moeten doen!
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
Skank zei:
Hoor je dat verschil echt?

Zeer groot?
Zonder overdrijven, zeer groot!
1f609.png
Puur op vermogen en zo verschilt de Denon weinig tot niks t.o.v. m'n Marantz 7007, Adsy XT32 gaat echt met alle eer lopen!
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
luckske zei:
Ik moet wel zeggen, komende van Audyssey XT dat met XT32 de surround ervaring toch wel een pak beter is, XT32 is merkbaar een stapje hoger. Vooral qua subwoofer(s), de integratie gaat toch wel beter. In stereo is het verschil wel minder, ik heb zelfs permanent L/R bypass opstaan..
had ook een grote stap voorwaarts met van de 7007 naar 7008 te gaan. Vooral integratie sub was duidelijk pak beter ineens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Verdikke toch.. Ik wil ook upgraden.

Hoe zit dat nu juist? Kan ik 7.1.4 met die denon 4100 of dan beter de X7200w?

Los dat ik beter wacht op dts x

Kom Van de marantz sr6007, upgrade waard?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
7.2.4 kan vanaf de 5200W, de 4100 kan 5.2.4 of 7.2.2. Ik kwam van de X3000, welke eigenlijk een sr6008 was en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Maar aangezien ge toch voor Atmos wilt gaan zou ik nu toch de stap maken naar de 7200 of wachten tot volgende generatie. Zowel de 5200 als 7200 hebben nog een stereo eindversterker nodig, maar dat mag gerust cheap cheap-ass zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Zal wachten zijn op volgende generatie dan, tegen dan is ook alles al duidelijker en niet meer in de kinderschoenen. Budget is er nu toch niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator: