• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nvidia shield

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
'k heb hier zo ne shield gekregen van mijn valentijntje, jeuh... :)

  1. Dat ding maakt geruis door alle speakers, krijg er grijze haren van. Ik zag op het net wat issues met de power adapter die hum geeft, maar dat is het niet.'t is geen "hum". Is echt een ruis zodra het opstart. Iemand misschien een goeie alternatieve voeding/tip om uit te proberen, misschien is die gewoon slecht? Bij zidoo/htpc nix van ruis. Ik las ook ergens een firmware update die ineens rare geluiden z'n intrede liet doen, maar bon, is up to date...
  2. Beeld is minder op projector dan de htpc.. Veel minder scherp/klaar vind ik, zal prullen/instellen worden zekers? Maar het geluid is wel beter. Da's positief tov htpc alvast.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: demon

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
VRT.NU via Kodi idd zonder problemen eigenlijk. Wel niet helemaal dezelfde look & feel als de app op je phone hé. Je krijgt meer "text" te zien om vb programma's te kiezen daar waar je op de officiele VRT.NU app overal mooie screenshots ziet etc.
Alternatief is uiteraard gewoon de VRT.NU app op je phone en effe casten. De ShieldTV is heeft ChromeCast embedded.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
'k heb hier zo ne shield gekregen van mijn valentijntje, jeuh... :)

  1. Dat ding maakt geruis door alle speakers, krijg er grijze haren van. Ik zag op het net wat issues met de power adapter die hum geeft, maar dat is het niet.'t is geen "hum". Is echt een ruis zodra het opstart. Iemand misschien een goeie alternatieve voeding/tip om uit te proberen, misschien is die gewoon slecht? Bij zidoo/htpc nix van ruis. Ik las ook ergens een firmware update die ineens rare geluiden z'n intrede liet doen, maar bon, is up to date...
Ik heb de mijne zowel in de living getest als in de HT, maar ik heb geen ruis kunnen ontdekken.
Misschien heb je gewoon pech en een slecht exemplaar?
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
hmm, zal nog wat verder suffelen en anders es helpdesk checken
die netflix app... ook geen atmos aan board??
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
'k heb hier zo ne shield gekregen van mijn valentijntje, jeuh... :)

  1. Dat ding maakt geruis door alle speakers, krijg er grijze haren van. Ik zag op het net wat issues met de power adapter die hum geeft, maar dat is het niet.'t is geen "hum". Is echt een ruis zodra het opstart. Iemand misschien een goeie alternatieve voeding/tip om uit te proberen, misschien is die gewoon slecht? Bij zidoo/htpc nix van ruis. Ik las ook ergens een firmware update die ineens rare geluiden z'n intrede liet doen, maar bon, is up to date...
  2. Beeld is minder op projector dan de htpc.. Veel minder scherp/klaar vind ik, zal prullen/instellen worden zekers? Maar het geluid is wel beter. Da's positief tov htpc alvast.


Als ik zo even snel op google kijk, ben je absoluut niet de enige die vreemde geluiden door zijn luidsprekers hoort en die afkomstig zijn van de Shield.. Misschien vindt je hier ergens een oplossing:

Nvidia 'werkt' al sinds 2017 aan een 'oplossing'..
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Yup 'k weet het - de meeste issues heb ik doorgenomen (denk ik toch) en dan ook de settings getest, maar niets helpt. Ik hoor geen zoem uit de ac adapter hoor, maar ja. Gisterenavond met Nvidea support nog liggen troubleshooten. Uiteindelijk lieten ze me een opname maken van het geluidje en moest ik av merk/projector bevestigen. Ze gingen het verder "escaleren". Benieuwd wat daar van komt. Zou willen proberen met degelijke voeding, maar 19v op ne "usb" like, da's weer een specialleken precies? Iemand een idee, genre ifi ac adapater dat ik zou kunnen testen ondertussen? thx!
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
pff nog tot januari wachten?
ohmygod

ik haal da niet

Zit er een tvtuner in de huidige shield?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Zit er een tvtuner in de huidige shield?
Nope, MAAR je kan op de USB-poort wel een compatibele TV-tuner prikken.

You’ll first need a supported tuner either
Hauppauge WinTV-dualHD (DVB-C, DVB-T and DVB-T2)
Hauppauge WinTV-HVR-850 (ATSC)
Hauppauge WinTV-HVR-955Q (ATSC, QAM, Analog)
Sony PlayTV dual tuner (DVB-T).
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Geen.. Ik heb er al 1 :p

Ga mijn oude nog niet direct vervangen. Moest ik er nog geen hebben zou het een heel lastige keuze zijn.. De Pro zou ik eventueel nemen voor de betere specs. USB gebruik ik bv regelmatig om iets van reps te installeren. Maar dat kan ook via andere manieren uiteraard..
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
De goedkoopste op blackfriday ;-)
Ben content van m'n shield in de living en wil er nog eentje in de HT
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Dat hangt van uw verwachtingen af vermoed ik.
De 2017 versie doet hier alles perfect eigenlijk, dus ik hoef zelfs zo'n nieuwe niet.
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Welke halen jullie?

Ik ga uiteindelijk mijn intel NUC vervangen en dat zal door de pro versie(2019) zijn. Ik vind dat buis-versie niet echt mooi :p.

Op reddit lijkt bevestigd te worden dat de nieuwe shield wel atmos via Netflix doorgeeft...