• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nvidia shield

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
mm
man ik wil teveel :(

hue nog, meer google homes, nieuwe shield, atmos in de ht
pff
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Voor zover bekend niét.. deze kon wel DD+ doorgeven, maar niet de atmos layer.. puur softwarematig, maar bon.

ligt gewoon aan de app - weer marketing om het op de nieuwe versie wel mogelijk te maken, de suckers :-s
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
ligt gewoon aan de app - weer marketing om het op de nieuwe versie wel mogelijk te maken, de suckers :-s

Weet het, niet bepaald consument vriendelijk, maar dat is nvidia dan ook nooit geweest... *kijkt naar GFX cars prijzen*
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ah crap.. Dat verklaart veel van die Atmos. Straks heb ik toch nog een reden om de nieuwe te kopen.. Zucht.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Demon,

In het andere topic zei je:

Bugs met o.a auto color match dat niet werkt, geen auto refreshrate functie... zou allemaal niet mogen in zo'n toestel.

Dit ging over de nieuwe shield tube

Heeft de andere nieuwe shield dit ook?
Ervaren de andere dit ook op de tube versie?
Kan dit verholpen worden met nieuwe firmware? (vermoedelijk wel)
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
Demon,

In het andere topic zei je:

Bugs met o.a auto color match dat niet werkt, geen auto refreshrate functie... zou allemaal niet mogen in zo'n toestel.

Dit ging over de nieuwe shield tube

Heeft de andere nieuwe shield dit ook?
Ervaren de andere dit ook op de tube versie?
Kan dit verholpen worden met nieuwe firmware? (vermoedelijk wel)

Zelf met geen van bovenstaande issues op zowel oude 2015 als nieuwe 2019 Shields, maar ik kijk ook enkel 1080p rec. 709 content, geen 4K noch HDR.

Color matching: inderdaad een bug met de nieuwste Shield met een aantal TVs, in bepaalde situaties. Verhelpbaar via firmware, momenteel zijn er manuele hotfixes beschikbaar en dit zal in de volgende firmware officieel worden. https://www.nvidia.com/en-us/geforc...9-shield-experience-upgrade-810-hotfix-image/

Geen auto refreshrate functie: die is er nochtans wel en werkt zonder problemen in apps die dit ondersteunen, zoals bv Plex bij mij en afaik doet Kodi (of afgeleiden) dit normaal ook. Bv bij Netflix werkt dit weer niet, maar dat ligt aan de Netflix app zelf. Netflix wil dat bv niet toelaten omdat scherm continu zou flikkeren bij omschakeling terwijl de previews spelen, wat slechter is voor de gebruikerservaring van de doorsnee mens... (mijn bluray speler doet dit bv)

Edit: Voor apps die de refreshrate switch niet deftig ondersteunen kan je trouwens de “Refresh Rate” app installeren, die helpt op de achtergrond mee om te switchen. Dit doe ik voor Netflix in de HT. (https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.bytearray.refreshrate)
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Zelf met geen van bovenstaande issues op zowel oude 2015 als nieuwe 2019 Shields, maar ik kijk ook enkel 1080p rec. 709 content, geen 4K noch HDR.

Color matching: inderdaad een bug met de nieuwste Shield met een aantal TVs, in bepaalde situaties. Verhelpbaar via firmware, momenteel zijn er manuele hotfixes beschikbaar en dit zal in de volgende firmware officieel worden. https://www.nvidia.com/en-us/geforc...9-shield-experience-upgrade-810-hotfix-image/

Geen auto refreshrate functie: die is er nochtans wel en werkt zonder problemen in apps die dit ondersteunen, zoals bv Plex bij mij en afaik doet Kodi (of afgeleiden) dit normaal ook. Bv bij Netflix werkt dit weer niet, maar dat ligt aan de Netflix app zelf. Netflix wil dat bv niet toelaten omdat scherm continu zou flikkeren bij omschakeling terwijl de previews spelen, wat slechter is voor de gebruikerservaring van de doorsnee mens... (mijn bluray speler doet dit bv)

Edit: Voor apps die de refreshrate switch niet deftig ondersteunen kan je trouwens de “Refresh Rate” app installeren, die helpt op de achtergrond mee om te switchen. Dit doe ik voor Netflix in de HT. (https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.bytearray.refreshrate)

Let op: Eenmaal je op de hotfix image zit, is er géén weg meer terug. Ook niet met een factory reset.

De shield is een handige tool waarop je veel apps hebt, maar het is een schande dat een toestel van 170 € al maanden met zo'n bugs kampt. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat een gebruiker:

a) Als deze content kijkt zijn color match/refreshrate moet nakijken aan de hand van de gekozen content en moet instellen. Al een gelukk dat bijna alle content op films en series 24p zijn.

b) een 3rd party app installeren om een basis functionaliteit te hebben, die app onafhankelijk zou moeten werken.

c) SMB 1 aan de windows zijde moet activeren om in de shield folders te klooien(voor kodi, bijvoorbeeld)..

Als ik op voorhand van deze problemen had geweten, had ik hem in eerste instantie niet gekocht gehad.

Voor netflix gebruik ik de tv, met DV support. Wel geen HD audio, maar dat neem ik er dan maar bij.

Voor Kodi gebruik ik nu de Vero en die lijkt in eerste instantie al een stuk stabieler te werken dan ik kodi op shield had :p
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Hmm. Dat zijn niet direct positieve verhalen. Was dat met de vorige versie ook? Want nu werkt die toch goed. In de tests staat hij altijd bij de beste.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Voor Kodi gebruik ik nu de Vero en die lijkt in eerste instantie al een stuk stabieler te werken dan ik kodi op shield had :p

Stabieler ? Ik heb nog nooit een "crash" gehad in KODI op m'n ShieldTV 2017. Of iets dat ineens stopt met afspelen oid of gekke screen-output geeft.
Of is dit iets eigen aan de nieuwe 2019 versie ?
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Ik heb 3 shields (2x 2017 en 1x 2019 versie) - een op oled tv, een op samsung uhd led en een voor projectie - het enige "probleem" dat ik heb is dat in Kodi de pauze die je instelt om een film te starten NAdat refreshrate is aangepast, niet werkt. Op de Tv's is dat geen issue, die zijn snel in het switchen, maar de JVC projector heeft gemiddeld 10-15 seconden nodig voor hij aanpast en beeld toont, dwz, de film (en geluid) is al begonnen voordat het beeld te zien. Soms vervelend... alternatief is alles op een resolutie instellen maar dat willen we niet. Of ergens een play pauze inlassen op andere manier,. Die feature werkt wel op de win10 HTPC bv... naar wat ik lees ergens issues ts Kodi en Shield.
BOn, zodra ik een nieuwe pro te pakken krijg, mag er een 2017 weg - ik vind de 2019 écht wel vlotter werken qua snelheid...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik wacht op promo's voor de 2019 versie. Ik heb tijd.. Dus mss voor BF 2020 😋

Ik heb wel regelmatig dat ik een film of serie wil starten ik even de "zandloper" heb. Maar ik ben niet zeker of dit aan de Shield of mijn server ligt. Het scrollen gaat in ieder geval vlot. Dat was met mijn Vero niet het geval.

Heel af en toe heb ik dat mijn film op begin enkele keren last heeft van freeze. Dan is een reboot meestal de oplossing.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik wacht op promo's voor de 2019 versie. Ik heb tijd.. Dus mss voor BF 2020 😋

Ik heb wel regelmatig dat ik een film of serie wil starten ik even de "zandloper" heb. Maar ik ben niet zeker of dit aan de Shield of mijn server ligt. Het scrollen gaat in ieder geval vlot. Dat was met mijn Vero niet het geval.

Heel af en toe heb ik dat mijn film op begin enkele keren last heeft van freeze. Dan is een reboot meestal de oplossing.

Ik wacht ook op promo
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Hmm. Sowieso voor de pro gaan.. De goedkopere dongle ondersteund geen 64bit apps. Wat een blunder van NVIDIA..