• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Overzicht echte HT luidspreker systemen

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
sandervdw zei:
Heeft zo'n sub eigenlijk nut in een kleine ruimte? Of komt je dan ook toe met de 1x12?
Een sub kan nooit groot genoeg zijn
misslelauncher.gif
Toch, kan het de moeite lonen voor een betere verspreiding van het laag, meerdere subs te zetten ipv een grote ijskast
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Joske007 zei:
Een sub kan nooit groot genoeg zijn
misslelauncher.gif
Toch, kan het de moeite lonen voor een betere verspreiding van het laag, meerdere subs te zetten ipv een grote ijskast
1f606.png
Als ge hem kunt zetten (fysiek) ja... Ge kunt zeker "overdoen" met de grootte van speakers, ik bedoel, de ruimte/omgeving moet er zich toe lenen grote(ere) speakers te plaatsen hé. Overkill met een belabberd resultaat als gevolg bestaat ook.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Joske007 zei:
Een sub kan nooit groot genoeg zijn
misslelauncher.gif
Toch, kan het de moeite lonen voor een betere verspreiding van het laag, meerdere subs te zetten ipv een grote ijskast
1f606.png
Gaat ook nog een tweede bijkomen als ik dedicated ga!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Dat wordt alvast knallen
misslelauncher.gif
misslelauncher.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Heb trouwens in gedachten XTZ eens te contacteren voor demo set op de Home Cinema Happening 2016. Wil me er gerust mee bezig houden. Weinig aanhang hier in .be en .nl t.o. UK...je moet ze horen om te geloven!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Xenomorph zei:
Heb trouwens in gedachten XTZ eens te contacteren voor demo set op de Home Cinema Happening 2016. Wil me er gerust mee bezig houden. Weinig aanhang hier in .be en .nl t.o. UK...je moet ze horen om te geloven!
Tip-Top
1f609.png
Hmmm, lijkt me wel de moeite waard om deze eens aan de tand te voelen
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Xenomorph zei:
Heb trouwens in gedachten XTZ eens te contacteren voor demo set op de Home Cinema Happening 2016. Wil me er gerust mee bezig houden. Weinig aanhang hier in .be en .nl t.o. UK...je moet ze horen om te geloven!
Ik kom wel eens langs als uw 2 ijskasten er staan
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Hallo HT.be. Nieuw hier en 'long-time-dealer' van Miller & Kreisel Sound (nu MK Sound). Heb enige tijd geleden vernomen van MK Sound dat Ken Kreisel z'n produktie weldra zou stoppen. Iemand die dit kan bevestigen? De Europese verdeler LS Sound heeft alvast geen KK subs meer in het aanbod en enkel monitoren in de 'outlet' sectie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
En voor de geïnteresseerden... We hebben hier een MK Sound S150mk2 thx ultra 2 opstelling staan. Monitoren zijn voor ons echt wel 'the way to go' voor HT èn stereo. Onder 1 belangrijke voorwaarde ... dat de bijhorende subwoofer(s) top is. Wat de X-series van MK Sound betreft kan je daar op vertrouwen, maar wie deze buiten budget vindt, kunnen wij onze eigen subwooferlijn aanbevelen die icm de MK monitors ook tot geweldige resultaten in staat zijn. Voordeel van bvb een S150 mk2 is dat hij zeer makkelijk aan te sturen is. Dus wie wil upgraden, hoeft niet meteen alles te vernieuwen. Een Denon AVR X3200 kan een 5.1 set bvb perfect aansturen. Met zwaardere/kwalitatievere versterking wordt het alleen maar beter.

Groeten, Steph
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
A*Brand NewBox zei:
Hallo HT.be. Nieuw hier en 'long-time-dealer' van Miller & Kreisel Sound (nu MK Sound). Heb enige tijd geleden vernomen van MK Sound dat Ken Kreisel z'n produktie weldra zou stoppen. Iemand die dit kan bevestigen? De Europese verdeler LS Sound heeft alvast geen KK subs meer in het aanbod en enkel monitoren in de 'outlet' sectie.
Het bedrijf dat samenwerkte om de KK Quattro series te maken werkt nu onder contract samen met XTZ voor hun Cinema series, totdat het contract afloopt met dat bedrijf kan KK zijn nieuwe RND versies niet in productie brengen! Maar ze zien er alvast belovend uit alhoewel ik me erger aan de consistentie van het merk. De Quattro is praktisch niet meer te krijgen dus mensen die willen uitbreiden met nog wat speakers zijn er aan voor de moeite! Nu KK is wel van plan de Quattro series voort te zetten en zouden nu in matt black geproduceerd worden zoals de XTZ om reflecties in de HT te voorkomen. Idem zijn subs.

10987460_797307093656735_4702581113686674415_o.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
A*Brand NewBox zei:
En voor de geïnteresseerden... We hebben hier een MK Sound S150mk2 thx ultra 2 opstelling staan. Monitoren zijn voor ons echt wel 'the way to go' voor HT èn stereo. Onder 1 belangrijke voorwaarde ... dat de bijhorende subwoofer(s) top is. Wat de X-series van MK Sound betreft kan je daar op vertrouwen, maar wie deze buiten budget vindt, kunnen wij onze eigen subwooferlijn aanbevelen die icm de MK monitors ook tot geweldige resultaten in staat zijn. Voordeel van bvb een S150 mk2 is dat hij zeer makkelijk aan te sturen is. Dus wie wil upgraden, hoeft niet meteen alles te vernieuwen. Een Denon AVR X3200 kan een 5.1 set bvb perfect aansturen. Met zwaardere/kwalitatievere versterking wordt het alleen maar beter.

Groeten, Steph
Bij de Home Cinema Happening 2016 zouden we moeten 2 zalen hebben 1 voor MK en 1 voor XTZ. Aanvankelijk wou ik een S150II setup kopen. Heb destijds beide gehoord en mijn voorkeur ging toch naar XTZ Cinema series. Ze zijn ietsje warmer en iets beter met muziek. Trouwens in de UK waar er een grote aanhang is van de Cinema series zijn verscheidene mensen zelfs overgestapt van de S150II naar de Cinema Series. Gewoon iets beter voor minder geld!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Dat is natuurlijk kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik de MK S150 mk II al net iets té 'warm' van klank.
263a.png
Maar met de juiste aansturing en kabels hebben ze precies de goede 'bite' die je nodig hebt om op het puntje van je stoel te zitten bij actiescènes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Wat is het verschil tss die mk S150 versie mk1 en mk 2?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Zit een enorme tijdspanne tussen. MK Sound is ook aktief in de pro wereld en daar hebben ze niets met elke 3 jaar nieuwe modellen. Maar dat maakt ook dat het na een aantal jaren wenselijk is om de gebruikte onderdelen te vervangen. Soms uit noodzaak omdat iets niet meer gemaakt wordt, soms omdat het technisch beter kan. Of er behalve ietwat verbeterde tolleranties en dergelijke veel verschil is, betwijfel ik. In mijn ervaring klinkt de mk2 iets warmer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=HxvyV1OLABs</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=dVbXEQgbCJE</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
XTZ Cinema Series krijgt 5 sterren in mei editie Home Cinema Choice
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    589,8 KB · Weergaven: 44
  • image.jpeg
    image.jpeg
    666,3 KB · Weergaven: 62
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1 MB · Weergaven: 47
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Er kan nog eentje toegevoegd worden aan het lijstje.

Monitor-Audio-Cinergy:

Wel duur:
Cinergy 100: 2.799 euro
Cinergy 200: 4.369 euro
Cinergy 300: 4.999 euro
Cinergy sub: 2.499 euro

 
  • Vind ik leuk
Reactions: John Carlton