Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
Waar kwam 24V op ? Voltmeter ? Pennetjes ? Tuurlijk ga je daar 24V meten als je op klem A1/A2 gaat meten, dat is het probleem niet.ik hoorde hem nochtans wel schakelen en er kwam 24v op
zal zien om het te proberen
Het gaat zeker werken hoor, succesLaten we hopen !!!!!!!!! dat het wel werkt !
Er wordt nu reeds een driver daarvoor gebruikt.. dus daarvoor zou ik dan die amazon driver moeten gebruiken? Maar dan kan ik de drukknop niet meer gebruiken?
Even voorlopen..
Als ik straks mn ledstrip in de keuken en de tvwand ook wil bedienen met app en schakelaar kan dat dan?
Joske, is dat een potentiaal-vrije schakeling op die Dresden ? Of heb jij ook 24V op die knoppen staan in de kamers ?Wanneer je
Wanneer je echt alles nog eenvoudiger wil houden en je wil zowel met app. als met een schakelaar op je wand alles kunnen bedienen en zelfs met scenario's werken. Dan kan je ook net als ik opteren voor onderstaande zaken.
1x Dresden voorschakelapparaat https://www.amazon.de/gp/product/B00NMSQ4QQ/ref=ox_sc_saved_title_4?smid=A1C032QA58NB8M&psc=1
![]()
Niko: dubbele schakelaar voor 2x lichtpunten (kamers) en scenario's.
![]()
Neen hoor, het is nog eenvoudiger indien Stijn het zo wenst?Joske, is dat een potentiaal-vrije schakeling op die Dresden ? Of heb jij ook 24V op die knoppen staan in de kamers ?
Da's op te lossen, Stijn zal dan de draadjes van de fysieke-drukknop van de 24V moeten halen en gewoon galvanisch/potentiaalvrij aansluiten op die Dresden module.
Ah OK, zo'n type Niko schakelaar. Ik dacht effe dat je de aanwezige drukknoppen in een kamer had (her)bruikt hiervoor.Neen hoor, het is nog eenvoudiger indien Stijn het zo wenst?
Die Niko Hue is een volledige draadloze schakelaar en werkt op kinetische energie waardoor je nooit een batterij hoeft te vervangen.
Stijn kan als hij wenst deze Niko schakelaar op de plaats inbouwen van zijn oude schakelaar (of erbij zetten).
In de zekeringskast zorgt hij ervoor dat het lichtpunt constante spanning krijgt en plaats hierbij de Dresden controller met een 12/24V voeding.
ok, top thx jan, morgenochtend probeer ik opnieuw
Vermoedelijk is het idd dat!
Laten we hopen !!!!!!!!! dat het wel werkt !
Anders zit ik diep in de ....
Zou zeker moeten werken zoals Jan aangeeft, anders liegt de aanduiding.
En als je toch niet tevreden bent, neem ik ze wel over. Heb besloten om hier bijna gans het huis ook mee te vervangen in combo met Niko drukknoppen voor de "simpele" kamers en de Niko Hue schakelaars in living enzo waar we meerdere scènes willen![]()
Wanneer je
Wanneer je echt alles nog eenvoudiger wil houden en je wil zowel met app. als met een schakelaar op je wand alles kunnen bedienen en zelfs met scenario's werken. Dan kan je ook net als ik opteren voor onderstaande zaken.
1x Dresden voorschakelapparaat https://www.amazon.de/gp/product/B00NMSQ4QQ/ref=ox_sc_saved_title_4?smid=A1C032QA58NB8M&psc=1
![]()
Niko: dubbele schakelaar voor 2x lichtpunten (kamers) en scenario's.
![]()
Hopelijk werkt het, anders heb ik ook een probleem. Die Niko Hue ga ik ook nog installeren in de HT.
Zou zeker moeten werken zoals Jan aangeeft, anders liegt de aanduiding.
En als je toch niet tevreden bent, neem ik ze wel over. Heb besloten om hier bijna gans het huis ook mee te vervangen in combo met Niko drukknoppen voor de "simpele" kamers en de Niko Hue schakelaars in living enzo waar we meerdere scènes willen![]()
Je kan die Niko Hue schakelaars het best vergelijken met een Philips Hue dimmer switch.Dan die niko schakelaars...
Duur?
Das draadloos en werkt niet op batterijen?
Ik ken het niet..
Er is ook een downside aan alles, als straks mn bridge het begeeft... kan ik geen lampen meer schakelen... althans die die op hue zitten
Je kan die Niko Hue schakelaars het best vergelijken met een Philips Hue dimmer switch.
Het verschil bij Niko is dat je deze netjes kan intigreren bij de rest van je Niko schakelaars en stopcontacten en dat ze zonder batterij werken.
Het enige wat je dan nog moet doen is deze koppelen aan je bestaande verlichting of een nog naar eigen keuze aan te kopen Zigbee module.
Tja, als, als ik geen internet heb kan ik ook niet surfen hè. Geen Hue is geen verlichting.
Aangesloten volgens Jan, en het werkt ! Toppie
De 2de (wel dimmer) ook aangesloten en die werkt ook , alleen het dimmen werkt niet !
Ik had eerst een gewone lamp aangesloten, zonder mn schakelaar tussen en kon perfect dimmen.
Nu alles aangesloten, en mn lampen dimmen niet, niet via de app en niet via de schakelaar
Enig idee?