• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

PS5

aloysiussss

Member
2 nov 2020
42
2
11
32
Phoe volgends mij heeft dat inderdaad wel even geduurd nu je het zegt.
Wat wel jammer is voor de mensen die het wel willen pre-ordere op het moment dat ze het alsnog volgend jaar krijgen.
Hopelijk komt naughty dog wel met nieuwe uncharted wat dat is en blijft mijn favo op de console, helaas heb ik geen console meer :( , baal er stiekem beetje van dat ik geen ps4 meer heb.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Phoe volgends mij heeft dat inderdaad wel even geduurd nu je het zegt.
Wat wel jammer is voor de mensen die het wel willen pre-ordere op het moment dat ze het alsnog volgend jaar krijgen.
Hopelijk komt naughty dog wel met nieuwe uncharted wat dat is en blijft mijn favo op de console, helaas heb ik geen console meer :( , baal er stiekem beetje van dat ik geen ps4 meer heb.
Ja, Uncharted is wel een zalige game.
Ik had een tweedehands PS3 + GTA V gekocht omdat ik het graag wilde spelen, maar het lang wachten was voor de PC release. Dan ook Uncharted 1-3 gespeeld op de PS3 en daarna alles verkocht van PlayStation.
Voor Uncharted 4 heb ik de PS4 van m'n neef mogen lenen :D

Heb je trouwens al Star Wars Jedi Fallen Order gespeeld? Dat speelt zoals Uncharted, maar dan in het Star Wars universum. En het beste van allemaal: je kan het op PC spelen :D
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
kan niet wachten tot ik m in huis kan hebben, heb hem nog niet ge-pre orderd wacht ik nog lekker mee.
launch is 9 van de 10x een hel qua bugs e.d. en mischien komt er nog een opvolger net als wat ps4 met de "Pro" had.
Yeah, ik wacht ook nog. Een PS5 komt hier sowieso wel, maar de vraag is eerder wanneer. Momenteel doet de 4 pro nog steeds goed dienst.

Ben aan het zien of het eerst een PS5 wordt, of een van de nieuwe GPUs 😅.
 

aloysiussss

Member
2 nov 2020
42
2
11
32
Ja, Uncharted is wel een zalige game.
Ik had een tweedehands PS3 + GTA V gekocht omdat ik het graag wilde spelen, maar het lang wachten was voor de PC release. Dan ook Uncharted 1-3 gespeeld op de PS3 en daarna alles verkocht van PlayStation.
Voor Uncharted 4 heb ik de PS4 van m'n neef mogen lenen :D

Heb je trouwens al Star Wars Jedi Fallen Order gespeeld? Dat speelt zoals Uncharted, maar dan in het Star Wars universum. En het beste van allemaal: je kan het op PC spelen :D
2016 toen ik weer bij pa en ma kwam te wonen, had ik een ps4 uncharted editie gekocht, wou echt ps4 speciaal voor die reeks halen, toen kwam de pro dus toen omgewisseld haha.
Nadat God of War uit gekomen was had ik hem verkocht helaas wel deels spijt van.

Als ik nu een 2e hands ps4 wil kopen heb je van die klapharken die m verkopen voor rond de 250/300, in mijn ogen is dat het niet meer waard gezien de ps5 eraan komt met prijs van 500.
Ik heb jedi fallen order nog nooit gespeeld, wel gezien (via twitch community waar ik voorheen bij zat) diegene streamde het en en vondt het concept wel vet.

Ja een of een andere manier vindt ik het geen PC game zulke genres aan games.

Yeah, ik wacht ook nog. Een PS5 komt hier sowieso wel, maar de vraag is eerder wanneer. Momenteel doet de 4 pro nog steeds goed dienst.

Ben aan het zien of het eerst een PS5 wordt, of een van de nieuwe GPUs 😅.
Ik ben zelf nu lekker geld opzij aan het leggen wat ik kwijt kan.
Maar denk dat het voor mij ps5 en een 6900XT gaat worden van AMD voor hoe en wat ik nu gezien heb over AMD.

Paar weken terug mijn nintendo switch verkoch die stof lag te happen, en de dag van ps5 release jarig.
Ik wacht het wel allemaal af, mischien dat ze zeggen dit jaar van dat ze meer ps5's hebben en dat we gewoon fatsoenlijk de console's kunnen kopen, en anders wordt dat volgend jaar :D

Maar wat voor games spelen jullie dan op de PS / PC ?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Yeah, ik wacht ook nog. Een PS5 komt hier sowieso wel, maar de vraag is eerder wanneer. Momenteel doet de 4 pro nog steeds goed dienst.

Ben aan het zien of het eerst een PS5 wordt, of een van de nieuwe GPUs 😅.
Ik wou graag een nieuwe GPU om deze winter te gamen, maar gezien het nog altijd koffiedik kijken is ivm levertijden, zal het wellicht niet meer deze winter worden. Vanaf maart/april ga ik terug outdoor RC rijden en dan game ik amper nog.
En persoonlijk vind ik de RTX3080 niet zo interessant omwille van z'n 10GB VRAM. Als ze een 3080TI uitbrengen met meer geheugen en de prijs valt mee, zal ik wel toehappen.

De nieuwe AMD kaarten zien er veel belovend uit, maar mijn monitor is GSYNC only en die wil ik niet direct gaan vervangen.
Als ik nu een 2e hands ps4 wil kopen heb je van die klapharken die m verkopen voor rond de 250/300, in mijn ogen is dat het niet meer waard gezien de ps5 eraan komt met prijs van 500.
Ik heb jedi fallen order nog nooit gespeeld, wel gezien (via twitch community waar ik voorheen bij zat) diegene streamde het en en vondt het concept wel vet.

Ja een of een andere manier vindt ik het geen PC game zulke genres aan games.
Daar heb je wel gelijk in hoor. Deze games zijn perfect met een controller te spelen. Met geweren kan je niet spelen, dus richten is niet nodig :)
Ze raden ook aan om met een controller te spelen, maar ik ben opgegroeid met keyboard en muis, dus ik ga niet snel meer omwisselen. Uncharted was ook een ramp voor mij omwille van het richten met een controller :D
 

aloysiussss

Member
2 nov 2020
42
2
11
32
Ik wou graag een nieuwe GPU om deze winter te gamen, maar gezien het nog altijd koffiedik kijken is ivm levertijden, zal het wellicht niet meer deze winter worden. Vanaf maart/april ga ik terug outdoor RC rijden en dan game ik amper nog.
En persoonlijk vind ik de RTX3080 niet zo interessant omwille van z'n 10GB VRAM. Als ze een 3080TI uitbrengen met meer geheugen en de prijs valt mee, zal ik wel toehappen.

De nieuwe AMD kaarten zien er veel belovend uit, maar mijn monitor is GSYNC only en die wil ik niet direct gaan vervangen.

Daar heb je wel gelijk in hoor. Deze games zijn perfect met een controller te spelen. Met geweren kan je niet spelen, dus richten is niet nodig :)
Ze raden ook aan om met een controller te spelen, maar ik ben opgegroeid met keyboard en muis, dus ik ga niet snel meer omwisselen. Uncharted was ook een ramp voor mij omwille van het richten met een controller :D
3080ti zal tussen de normale en 3090 zitten :p
Deze gaan 20gb vram, wat ik al mee gekregen had paar maanden terug, en nu wat enkel info geleaked is.

Ik wacht echter op wat amd doet, gezien ze nu meer richting gaming platform gaan wat ze voorheen niet echt waren.

Ik ben echter ook opgegroeid met muis en toetsenbord hoor, maar ik zal ps5 aanschaffen voor alle apps die je erop kan krijgen en wat lg dan niet bv heeft, 4k blue-ray speler en exclusive games + samen met vriendin een spelletje doen wat op pc lastiger gaat ivm splitsscreen + mn pc niet op tv wil aansluiten met eventuele burn ins.

Verder nog games dat je zegt dat wil ik echt spelen?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
3080ti zal tussen de normale en 3090 zitten :p
Deze gaan 20gb vram, wat ik al mee gekregen had paar maanden terug, en nu wat enkel info geleaked is.

Ik wacht echter op wat amd doet, gezien ze nu meer richting gaming platform gaan wat ze voorheen niet echt waren.

Ik ben echter ook opgegroeid met muis en toetsenbord hoor, maar ik zal ps5 aanschaffen voor alle apps die je erop kan krijgen en wat lg dan niet bv heeft, 4k blue-ray speler en exclusive games + samen met vriendin een spelletje doen wat op pc lastiger gaat ivm splitsscreen + mn pc niet op tv wil aansluiten met eventuele burn ins.

Verder nog games dat je zegt dat wil ik echt spelen?
Ja weet ik. Alleen het geheugen en de bandbreedte er van zou nog is onzeker zijn. CUDA cores zou hetzelfde zijn als bij de RTX3090.
AMD is een no brainier als je free sync hebt. Maar ik heb helaas een gsync only scherm waar ik destijds evenveel voor betaald heb als een high end GPU, dus ik ga dat niet direct weg doen.

Vanhalla en Cyberpunk staan op m’n lijstje voor deze winter.
 

aloysiussss

Member
2 nov 2020
42
2
11
32
Ja weet ik. Alleen het geheugen en de bandbreedte er van zou nog is onzeker zijn. CUDA cores zou hetzelfde zijn als bij de RTX3090.
AMD is een no brainier als je free sync hebt. Maar ik heb helaas een gsync only scherm waar ik destijds evenveel voor betaald heb als een high end GPU, dus ik ga dat niet direct weg doen.

Vanhalla en Cyberpunk staan op m’n lijstje voor deze winter.
ahh ja, ik heb beide maar gsync is beter qua ondersteuning.
ik heb deze scherm btw > Asus TUF Gaming VG27AQ

ja ik zit ook op valhalla te wachten, hopelijk trekt mn pc het een beetje, cyberpunk voor mij niet.
en dan call of duty cold war ik denk dat dat het ook is voor dit jaar, en ohja World of Warcraft Shadowlands ook niet te vergeten
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Maar wat voor games spelen jullie dan op de PS / PC ?

In m'n jeugd was het mix console / PC, maar vooral PC eigenlijk. Qua genre vooral RPGs (Baldur's Gate FTW!), maar ook wel menig UT, Quake III en Halo: CE.

Met ouder worden is dat naar bijna puur console overgegaan, eerst Xbox 360, later PS3 & PS4. Tegenwoordig ook veel Switch, da's handiger met de kleine in de buurt met de vele "luchtigere" en indie games.

Op Playstation wederom vooral RPGs, vele van de exclusives. Eigenlijk vooral single player games, dus shooters, racing etc komen (bijna) niet aan bod. Favorieten: Dragon Age serie, Witcher serie, Elder Scrolls, Deus Ex serie, Dishonored, Last of Us, Heavy Rain & Beyond Two Souls, Horizon Zero Dawn, NieR, God of War, Persona, The Outer Worlds enzovoort :).

In de zomer dan na bijna 15 jaar weer een PC geassembleerd :p. Initieel voor werk want beetje gehad met die underpowered/throttling laptops en nu en dan "back to" de isometrische RPGs en hun modernere iteraties zoals Pillars of Eternity en Torment: Tides of the Numenera. Maar ik overweeg in de toekomst meer naar de PC te shiften (maar dan alsnog via de TV aangesloten). Nu heb ik een eenvoudige 5500XT GPU die wrs binnen aantal maand vervangen zal worden door een 6000 serie.

Maar om het op Playstation te houden, de PS5 krijgt hier thuis waarschijnlijk voorang :p
 

aloysiussss

Member
2 nov 2020
42
2
11
32
In m'n jeugd was het mix console / PC, maar vooral PC eigenlijk. Qua genre vooral RPGs (Baldur's Gate FTW!), maar ook wel menig UT, Quake III en Halo: CE.

Met ouder worden is dat naar bijna puur console overgegaan, eerst Xbox 360, later PS3 & PS4. Tegenwoordig ook veel Switch, da's handiger met de kleine in de buurt met de vele "luchtigere" en indie games.

Op Playstation wederom vooral RPGs, vele van de exclusives. Eigenlijk vooral single player games, dus shooters, racing etc komen (bijna) niet aan bod. Favorieten: Dragon Age serie, Witcher serie, Elder Scrolls, Deus Ex serie, Dishonored, Last of Us, Heavy Rain & Beyond Two Souls, Horizon Zero Dawn, NieR, God of War, Persona, The Outer Worlds enzovoort :).

In de zomer dan na bijna 15 jaar weer een PC geassembleerd :p. Initieel voor werk want beetje gehad met die underpowered/throttling laptops en nu en dan "back to" de isometrische RPGs en hun modernere iteraties zoals Pillars of Eternity en Torment: Tides of the Numenera. Maar ik overweeg in de toekomst meer naar de PC te shiften (maar dan alsnog via de TV aangesloten). Nu heb ik een eenvoudige 5500XT GPU die wrs binnen aantal maand vervangen zal worden door een 6000 serie.

Maar om het op Playstation te houden, de PS5 krijgt hier thuis waarschijnlijk voorang :p
Baldur's Gate is beetje dragon age origins achtig idee toch?
ah UT en quake 3 vroeger veel gespeeld, vooral cod1 op quake engine 👌 zelf vroeger cod1 gespeeld met clanbase rifle only top 3 van benelux gestaan toen der tijd.
In het verleden heb ik een xbox one gehad, ps2/3/4/4pro, switch weg gedaan haha want voor mij te weinig aanbod met wat ik leuk vindt.

TLOU2 moet ik nog spele hopelijk kan dat op de ps5 :D , HZD geweldig spel samen met god of war.
ja ik zit te twijfelen om mijn systeem te gaan verkopen en dan voor de 5000 serie van ryzen te gaan, en dan met een gpu van 6900XT (maarja niet zeker of dat het waard gaat zijn).

ik denk dat ik eerst ook gewoon voor de ps5 ga, voorlopig wordt dat hem niet en zullen geen nieuwere games hierbij zijn met release van de console wat ik zelf jammer vindt haha.
Zelf ben ik benieuwd naar Black Desert voor op de console !
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik twijfel nog. Heb vroeger de eerste xbox gehad en me echt goed op vermaakt. Het jeukt om na ps3 en ps4 nog eens naar de xbox te gaan. Gewoon als afwisseling.
Er komt ook een nieuwe Halo las ik, zou super zijn.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Zelfde bij mij djaxx djaxx . Xbox heeft mij ook xbmc en nu dus Kodi doen ontdekken. Xbox ga je allicht nog kunnen kopen bij de launch. PS5 is allicht voor volgend jaar. Concept v GamePass vind ik wel leuk. Ik heb nu de ultimate gekocht voor +/- €120. Daarmee krijg ik 3 jaar hun games. Daar zit oa Halo in bij launch. Maar daar komen ook bv de EA games bij. Altijd leuk voor eens fifa te spelen...

Maar ik heb ook lang getwijfeld. PS5 wou ik vooral voor enkele exclusives vd PS4 nog. Maar kan eventueel later eens de DE kopen.
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik heb wat meer bang voor de controller. Die van playstation is echt perfect. Die van de eerste xbox was een echte baksteen. Nadien kwam er ern kleinere versie, deze was beter maar onvergelijkbaar met ps vind ik.
wat me op ps 3 en ps4 enorm gestoord heeft is de back.comp. En de strategie om meerdere malen voor hetzelfde game te doen betalen, daar ben ik erg ontgoocheld in ps.
ik las dat de 5 wel kan maar er wordt al gezegd dat er zaken niet vlot zullen draaien... voor de xbox lasik dat als je een game koopt, je dit in de toekomst steeds gratis geupdate krijgt in de versie van je console, dat is heel knap en kan ps nog wat van Leren.

Bijkomend hoop ik dat het geluid die de console maakt deze keer minder is dan het geluid van een gemiddelde stofzuiger, zoals bij de 4 het geval is.
 
Laatst bewerkt:

aloysiussss

Member
2 nov 2020
42
2
11
32
Ik heb wat meer bang voor de controller. Die van playstation is echt perfect. Die van de eerste xbox was een echte baksteen. Nadien kwam er ern kleinere versie, deze was beter maar onvergelijkbaar met ps vind ik.
wat me op ps 3 en ps4 enorm gestoord heeft is de back.comp. En de strategie om meerdere malen voor hetzelfde game te doen betalen, daar ben ik erg ontgoocheld in ps.
ik las dat de 5 wel kan maar er wordt al gezegd dat er zaken niet vlot zullen draaien... voor de xbox lasik dat als je een game koopt, je dit in de toekomst steeds gratis geupdate krijgt in de versie van je console, dat is heel knap en kan ps nog wat van Leren.

Bijkomend hoop ik dat het geluid die de console maakt deze keer minder is dan het geluid van een gemiddelde stofzuiger, zoals bij de 4 het geval is.
hoe bedoel je met niet vlot draaien ?
 

aloysiussss

Member
2 nov 2020
42
2
11
32
Net mail gekregen dat mijn xbox is verzonden. Dus hij zal hier op tijd zijn. Hopelijk niet maandag want dan ben ik niet thuis 😳
nice ! zit stiekem te twijfelen wat ik ga doen, of ik ze beide ga halen uiteindelijk of voor 1.
helaas zijn de prijzen er wel weer na, als je alles even opteld :(
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Als je beide neemt kan je voor ps5 de DE nemen. Dat zou ik eventueel ook ooit doen. Maar uiteraard niet nu...