• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

PS5

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Idd. Dus zonder mogelijkheid om een optische media in te steken. Als je al een X series hebt is dit allicht ook minder noodzakelijk. Gezien dit het enige verschil is bij PS5 is dit aantrekkelijker deze combi te nemen..

Gisteren mijn xbox ontvangen en al enkele uren op gespeeld. Schakelen van ene spel naar andere is gewoon enkele seconden. Ook niets van problemen gehad met dl van updates of games. Dus servers werken zonder probleem op stress momenten zoals dat allicht gisteren wel het geval was. Duidelijk link ook met andere hardware want voor installatie vragen ze om de app te installeren op je gsm. Allicht zijn er wel andere mogelijkheden maar gezien ik die toch had staan was dit geen probleem. Alles loopt dus supervlot... Nu nog wachten op mijn LG 77GX om de 4k te kunnen testen...
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

aloysiussss

Member
2 nov 2020
42
2
11
32
maar wat is nou het verschil dan.

xbox series x: 4k120hz ondersteuning
xbox series s: lagere res? (1080p ofzo en zonder blu-ray speler)?

is dit nou ook idem voor de PS?
want dit kan ik dus niet echt duidelijk vinden, heb wel wat livestreams gezien via twitch, maar dat is al poos geleden.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Series S is idd lagere resolutie en minder cpu. DE is geen verschil in prestatie. Enkel geen schijfstation...
 
  • Vind ik leuk
Reactions: aloysiussss

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Alleen de cocntroller alleen al van de PS 5 zou me weghouden van de xbox :p
Die adaptive triggers zijn echt wel lekker zo te lezen uit de reviews :p
 
  • Vind ik leuk
Reactions: John Carlton

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Snap ik. Ik vindt het ook een leuke feature. Maar de vraag is hoeveel games het gaan ondersteunen.. Xbox controller is trouwens super. De meeste vinden die beter dan die van PS. Maar das puur smaak en ook afhankelijk vd games je speelt.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

aloysiussss

Member
2 nov 2020
42
2
11
32
Snap ik. Ik vindt het ook een leuke feature. Maar de vraag is hoeveel games het gaan ondersteunen.. Xbox controller is trouwens super. De meeste vinden die beter dan die van PS. Maar das puur smaak en ook afhankelijk vd games je speelt.
is het niet zo dat ps5 meer voor de exclusive's zijn, en de xdoos voor kracht ?
moet wel zeggen dat ik een keer gelezen had ergens dat de xbx pcie gen 3.0 heeft ipv 4.0, weet niet of dit 100% zeker is, maar had het gezien van iemand Gamekings die hierover begon namelijk.
kan het momenteel even niet terug vinden.

want ik zit erg te twijfelen stiekem haha, want wil wel echt graag de 4k120hz/fps kunne halen.
of is dit nu beetje te vroeg voor alles om hierover te beantwoorde ?
 

aloysiussss

Member
2 nov 2020
42
2
11
32
oke copy, ja vindt het moeilijk te zeggen tegenwoordig haha.
de 1 zegt dit en de ander zegt dat, maar bedankt S Sphinkx
 

Joerot

Member
21 dec 2014
22
1
6
Ben ook serieus aan het twijfelen... Heb momenteel nog een PS3, dus het kriebelt om te upgraden. Ik was gecharmeerd door de nieuwe Xbox, maar PS heeft doorgaans de 'leukere' exclusives... Lastig!
 

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
PS5 mét disc ge pre-ordered bij game mania op 3 oktober. (te laat, l know, mijn eigen schuld) Vandaag mail gekregen dat ik niet bij de eerste lichting zit en dat ze eigenlijk geen idee hebben wanneer ze hem gaan kunnen leveren.

Verschil in rekenkracht met de Xbox zal wellicht minder merkbaar zijn dan de betere "ssd".

Bijkomend ben ik toch wel fan van het Playstation concept en exclusives. Ben héél benieuwd naar de 3D audio, wat toch een beetje vergeten wordt hier. Uiteraard zal het een tijdje duren tot games dit ten volle benutten, maar das elke generatie zo.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
PS5 mét disc ge pre-ordered bij game mania op 3 oktober. (te laat, l know, mijn eigen schuld) Vandaag mail gekregen dat ik niet bij de eerste lichting zit en dat ze eigenlijk geen idee hebben wanneer ze hem gaan kunnen leveren.

Verschil in rekenkracht met de Xbox zal wellicht minder merkbaar zijn dan de betere "ssd".

Bijkomend ben ik toch wel fan van het Playstation concept en exclusives. Ben héél benieuwd naar de 3D audio, wat toch een beetje vergeten wordt hier. Uiteraard zal het een tijdje duren tot games dit ten volle benutten, maar das elke generatie zo.

Absoluut
Bij dreamland gepreordered ik, ook geen idee van levering
Gisteren schoen gezet bij coolblue, helaas daar ook niks, wel nog in de running voor volgende preorder.
Morgen nog es overal checken maar zal noegabollen zijn
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
SSD’s hebben weinig te maken met framerate issues, denk dat het eerder ligt aan sw, en zal waarschijnlijk met een update verholpen worden.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Yep. Dat zeggen ze ook in het artikel.. In AC zitten nog redelijk wat bugs. Bij een vgl met ander spel kunnen we het tegenovergestelde hebben.
 

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
Absoluut
Bij dreamland gepreordered ik, ook geen idee van levering
Gisteren schoen gezet bij coolblue, helaas daar ook niks, wel nog in de running voor volgende preorder.
Morgen nog es overal checken maar zal noegabollen zijn
Ben (ook op 3 okt) bij dreamland langsgeweest. Daar zeiden ze me toen (met zekerheid) niet meer dit jaar, wss ergens april 2021 en enkel vr de DE 😮.
Coolblue heeft de volle 180 ps5's voor 80k pré orders. Sorry. Ik wens u oprecht veel geluk!
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Coolblue doet toch niet aan preorders? Dacht dat je gewoon geluk moest hebben op de site...