Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
Die icasa moet je per lamp gebruiken, dus als je een dubbele schakelaar in 1 potje hebt kan je het vergeten.
Een wisselschakeling ombouwen moet wel gaan aangezien er 5 draden tussen de schakelaars lopen. Zorg dat beide schakelaars parallel staan op de input.
En ik spreek hier over schakelaars, maar eigenlijk moet je drukknoppen hebben ipv schakelaars dus die zal je moeten vervangen.
Nee, je moet drukknoppen hebben. Kort drukken is licht aan of uit, lang drukken is dimmen.
Je kan het eventueel met schakelaars doen, maar dat gaat niet goed werken.
Schakelaar aan en direct terug uit is dan licht aan of uit. Schakelaar aan, dan gaat het licht dimmen tot bijna uit en dan weer harder, telkens opnieuw tot je de schakelaar op het gewenste niveau afzet.
Die icasa en Robb zijn eigenlijk hetzelfde, gewoon een andere kleur en naam, maar ze worden beiden door dezelfde firma gemaakt (ergens in China).
Das wifi based?Zo lijkt het idd voor die icasa producten, je moet DRUK-knoppen hebben.
Dus kijk naar mijn link voor de Shelly 2.5 , daar kan je gewoon schakelaars aan hangen (die dus altijd "toe" mogen staan) en die kan 2 verschillende lampen sturen.
Je HOEFT die niet te koppelen op de Wifi, HOEFT niet met de app etc,
Klopt, geen Zigbee, maar op de Wifi, maar je initiele vraagstelling ging daar niet over toch, althans ik las toch niks over Zigbee ? Gewoon op de Wifi, dus perfect aanstuurbaar "over IP" vanuit vb HA oid.
Alternatief zou kunnen zijn
![]()
Aqara Dubbel Relaisswitch Schakelaar kopen?
De Aqara Dubbel Relay Switch / Relais Schakelaar is te gebruiken om je bestaande lampen of stopcontacten eenvoudig slim te maken. Tevens kun je gewoon gebruik blijven maken van je huidige wandschakelawww.workswithhomekit.nl
Maar..mogelijks wat groter zodat het niet zomaar in een potteke gaat passen etc. Het is wel "Zigbee" maar dat wil niet zeggen dat het met alles qua "hub" / "stick" gaat werken.
Natuurlijk kan je die Shelly vanop afstand bedienen via WIFI. Hetzij via de Shelly "app" rechtstreeks maar er zal wel een HA-integratie ook voor bestaan. Moet je effe zoeken.