• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Sonos topic

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik heb sinds vandaag als test (intussen 2 uurtjes) mijn surround T&A speakers even op deze Sonos Amp aangesloten. Gewoon om eens te kijken of deze Sonos Amp Klasse-D die tevens 4ohm ondersteund, in protect zal gaan vliegen of niet? Tot nu nog steeds dik in orde
1f44d.png


Na een weekje test gaan de T&A back speakers als 7.1, weer naar boven en gaan de oude Jamo's voor een tijdje terug op deze Sonos Amp.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
Hoeveel is dat amp'ke ? 50W class-D ? Met T&A speakers aan 87dB/1W/1meter

1W : 87dB 2W : 90dB 4W : 93dB 8W : 96dB 16W : 99dB 32W : 102dB

Dus met een 50W versterker die wat stabiel blijft op 4ohm en minder kan je al wel wat kabaal maken denk ik zo hoor. Zit je uiteraard op 3 meter afstand dan gaan daar weeral de nodige dB'tje vanaf hé ? 6dB per verdubbeling afstand dus op 4m luisterafstand ben je al terug 12dB kwijt
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Je stelling klopt als een bus
1f609.png


Probleem ligt bij deze speakers bij een heuse Ohmse dip en het is net deze dip die de Sonos Amp zou moeten aankunnen of net niet. Zelfs met deze klasse-D blijf ik toch met enige voorzichtig in afwachtende houding..... tot het einde van de test.

Het is immers niet de eerste amp die hier in protect is gevlogen
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ter info: De klasse-D amp van Sonos heeft intussen bewezen, dat wat moeilijkere aan te sturen speakers alvast geen probleem vormt
1f44d.png
Hoef ik later alvast geen zorgen te hebben bij het zoeken naar een nieuw paartje speakers
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
5.2 is uit! Jieha! Verbeterde audiokwaliteit playbar en vond em al zo goe.

En multiaccount voor bv spotify, erg handig dat delen! Es uitzoeken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
En multiaccount voor bv spotify, erg handig dat delen! Es uitzoeken
Ook handig bij deze Android-update, is dat je de Sonos kan bedienen zonder inloggen op je smartphone
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Sonos Play wil alleen maar verbinding (draadloos) tot stand brengen, wanneer de Sonos Connect (bedraad) aan staat. Beide toestellen worden na gebruik steeds zonder stroom gezet en worden bediend met zowel Android als OS.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Er is een leuke sonos widget app voor android Wie gebruikt dit?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Sonos is getting ready to open up its speakers and let music services integrate Sonos support into their own mobile apps, according to a job offer posted by the company earlier this month.

Up until now, Sonos users have had to use the company’s own mobile or desktop app to access most music services. Sonos executives have talked in the past in general terms about potentially giving services direct access to its speakers. But a recent job posting for the position of a software test engineer spells clear plans to open up. It reads, in part:

“Sonos users want to control their Sonos systems with their favorite music service apps. Help make that a pervasive reality by designing and testing simple and elegant APIs to play and control your music on Sonos, allowing third party music services to easily integrate their apps with Sonos.”

Sonos has done a few experiments with third-party support in the past. The company integrated support for its speakers into QQ’s messaging app in China in 2013, and last year allowed Google to add direct playback to its app when the company brought its Google Play Music service to Sonos.

However, an open API would make it possible for any Sonos partner to add the same functionality to their apps, potentially allowing consumers to relay playback of their music and podcasts from apps like Pandora, Spotify, Rdio, Deezer and other services. It’s unclear when Sonos is going to make this API available to its partners; I’ve asked the company for more details, but have yet to hear back.

Sonos is facing increased competition from other speaker manufacturers, some of which have teamed up with powerful partners. At CES, Denon, LG and Sony announced that they will support Google Cast for audio, which uses Google’s Chromecast technology to enable the same kind of third-party app playback that Sonos is now looking to launch.

However, so far, none of these competitors have been able to steal Sonos’ thunder. Sonos CEO John MacFarlane said at Gigaom’s Structure Connect conference last fall that the company expected to generate a billion dollars in revenue in 2014.


Bron: https://gigaom.com/2015/01/19/sonos-wants-to-launch-an-api-for-third-party-apps/


Misschien toch nog even wachten met google music, en wie weet straks spotify integratie (een betere)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Die updates gaan daar in topsnelheid de deur uit vain
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Ik hoop dat ze zo snel mogelijk die 3rd party api mogelijk make. Zodra dat er is.. kies ik voor spotify :p (als spotify natuurlijk de integratie doet)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Sonos komt met een nieuwe limited sonos blue note play 1 op de proppen. Erg mooi ding!
 

Bijlagen

  • blue.jpg
    blue.jpg
    317,8 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Hmm niet echt mijn ding. Ik hou het liever op een neutrale kleur
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
https://play.google.com/about/music/sonos/

Tot op heden nog steeds immo het beste huwelijk tussen sonos en streamingdienst.

Ik hoop dat spotify beter wordt met de komst van een third party api of de komst van apple's muziekstreamingdienst. Anders ist google.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Sonos in de badkamer.. Enig probleem is de bediening. Hoe doen jullie dit?

Stel je bent boven in de badkamer.. Ipad of iphone ligt beneden... Moet je eerst nr daar.. Onhandig Telkens met smartphone id zak is niet te doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
Skank zei:
Sonos in de badkamer.. Enig probleem is de bediening. Hoe doen jullie dit?

Stel je bent boven in de badkamer.. Ipad of iphone ligt beneden... Moet je eerst nr daar.. Onhandig Telkens met smartphone id zak is niet te doen.
Goedkoop smartphoneke kopen en daar in die ruimte laten liggen hé, Er zijn geen andere opties.
 
Laatst bewerkt door een moderator: