• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Sport Topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Gisteren ook getraind. Morgen terug
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik ga morgen ook weer. 3x in de week. Voorlopig is dat dinsdag, donderdag en zondag. Maar ik ga het misschien naar maandag, woensdag en vrijdag veranderen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Begonnen in jui. nu begin oktober.. Nog steeds 14 kg verlicht ::) en spieren bij en bmi serieus omlaag
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
BMI zegt weinig he. Gisteren nog in het ziekenhuis: "Ge weegt veel, maar ge ziet er helemaal niet dik uit."
263a.png
(Dat wil niet zeggen dat ik weinig vet heb
2639.png
) Dat is het verschil tussen spieren en vet. En daar houdt BMI helemaal geen rekening mee.

Vetpercentage zegt veel meer. Een combinatie van de 2 getallen maakt veel duidelijk. Je kan b.v. een erg laag vetpercentage hebben maar een heel hoge BMI. Dat is ook niet gezond. Je hart moet dan veel te hard werken om al die "overtollige" spiermassa te onderhouden. (denk aan die opgefokte bodybuilders)

In jouw geval zijn er spieren bij gekomen en je BMI is gedaald. Ik vind dat straf, maar ik ben wel erg blij voor je. Er zijn niet veel mensen die daar in slagen. Jij blijkbaar wel en dat is natuurlijk super voor je. (ben ik wel een beetje jaloers op
1f609.png
)

Heb je ook kracht gewonnen? Of interesseert je dat veel minder? (een bodybuilding-achtige training kan spiermassa doen toenemen terwijl de kracht niet zoveel stijgt = ziet wel goed uit!)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Je bmi zegt wel iets he... vetpercentage is uiteraard gezakt en redelijk veel zelfs. nu is mn training wel aan het omslaan. eerst was de bedoeling vetmassa omlaag te krijgen en gewicht.. nu train ik echt meer op spieren en mag mn gewicht zelfs iets toenemen. het aantal gewichten is tamelijk snel in de hoogte aan het gaan..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chaka

Member
19 feb 2013
275
0
21
Heb je hiervoor ook je eetpatroon aangepast?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
In het begin wel ja.. Ipv 3x, 5x per dag eten. meer fruit en groenten. Minder pasta, aardappelen, boterhammen... bakken met olijfolie enz niet alles laten maar er wel op letten.

nu eet ik wel al eens pasta, maar minder...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Dus vooral het teveel aan koolhydraten en vetten laten zakken? Wel opletten dat als je zwaarder gaat trainen om massa te winnen je ook je koolhydraten moet gaan verhogen (in relatie tot de trainingsarbeid). Anders maak je geen progressie, dan put je je lichaam gewoon uit. Persoonlijk probeer ik vooral de suikers te verminderen. Hoewel ik eigenlijk niet overdreven veel suikers consumeer. Ik drink namelijk geen gesuikerde frisdranken of fruitsapjes. Enkel de koffie bevat suiker. In de vaste voeding valt nog wel wat te halen.

Hoe regel je de proteïne inname?

Mag ik vragen wat je stats zijn bij - squat - Bench press - Deadlift ?

Ik moet tegenwoordig ook niet stoefen hoor: - squat: nu 55kg (was 125kg) - Bench press: nu 40kg (was 105kg) - DL: nu 70kg (was 135kg) Elke training doe ik er 2,5kg bij. We zien wel of ik weer aan die oude waardes kom.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chaka

Member
19 feb 2013
275
0
21
Hoelang ben je gestopt om terug te vallen naar die waardes?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ongeveer 180 weken.
2639.png
Sarcoidose, slaap apneu waarvan de behandeling niet aansloeg en inspanningsintolerantie (waarschijnlijk veroorzaakt door het zeer lange gebrek aanslaap)

Ik moet nog steeds zeer goed opletten om niet weer compleet uitgeput te geraken. Die gewichten waar ik nu mee train zijn lang mijn maximum niet. Maar ik durf gewoon niet meer maximaal te gaan uit schrik weer oververmoeid te geraken. (ik kan je vertellen dat je dat geen 2 keer wil meemaken!)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Weet er iemand die betrouwbaar sportvoedingsadvies geeft? (Limburg) Vooral iemand met wat begrip voor krachttraining en bodybuilding. (hebben de meeste (sport)diëtisten geen verstand van blijkbaar)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Vergelijk juni - vorige week:

Gewicht 91 - 78 Bmi 25.8. - 22,2 Vet%. 36. - 24 Spier%. 23. - 35

Nice , ben content!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Dat gaat de goeie kant op!
263a.png
Volhouden!
1f44d.png


Ik wil eigenlijk nog zwaarder worden.
1f606.png
Nu (schatting) 84kg 23% vet

Ik hoop ooit 86kg te wegen bij 12 a 15% vet. Nog veel werk dus!

Maar als het ook 82kg met 13% vet is ben ik ook al erg tevreden.
1f606.png


Ik kom van 89kg met 20% vet. (voor ik moest stoppen met trainen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Blijkbaar iedereen stilgevallen met sporten.
2753.png
Ik moet zeggen dat nu het wat beter gaat met slapen ik de smaak weer te pakken heb. Ondertussen zijn mijn stats weer de goeie richting uit aan het gaan: Squat: 110kg (straks 112,5kg, maar ik heb ook al 115kg gedaan, maar ben moeten terugzakken door een kleine blessure) DL: 110kg (straks ook 112,5kg) BP: 80kg (straks 82,5kg) Press (over head): 50kg (52,5kg was net niet gelukt om 3 sets van 5 te doen)

Ik word dus weer wat sterker. Doelen voor 2015: 150kg squat 170kg DL Dat zijn forse doelen, maar ik ga het toch proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ik zou ook weer eens in gang moeten schieten inderdaad met oa lopen & fietsen zodat ik toch 3x / week wat extra beweging heb. Is ondertussen enkele maanden geleden door wat last van pezen etc. Maar ik heb geen specifieke "doelen" op sport-niveau oid, de tijd dat ik 6x/week telkens 2u in de fitness zat liggen al wel wat jaartjes achter me alsook oa 10kg
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Met 6x in de week trainen kom ik er niet. Dat is ongeveer 2x zoveel als aan te raden is met mijn schema!
1f606.png
3x in de week is ideaal. 't Is een FB schema. Telkens ongeveer 48 uur tussen de trainingen, en tussen de woensdag en zaterdag training zelfs 72 uur. Anders breek je meer af dan dat je opbouwt. 't Zou veel te zwaar zijn. Elke training op elke lift 2,5kg extra tillen hakt er wel in. Dan moet je goed recupereren. Als je op kracht traint heb je wat doelen nodig. Zomaar wat met ijzer staan zwaaien in de gym helpt je dan niet vooruit. Een strak schema en jezelf elke keer uitdagen brengt resultaten. Wel altijd het hoofd erbij houden natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
rho zei:
Met 6x in de week trainen kom ik er niet. Dat is ongeveer 2x zoveel als aan te raden is met mijn schema!
1f606.png
3x in de week is ideaal. 't Is een FB schema. Telkens ongeveer 48 uur tussen de trainingen, en tussen de woensdag en zaterdag training zelfs 72 uur. Anders breek je meer af dan dat je opbouwt. 't Zou veel te zwaar zijn. Elke training op elke lift 2,5kg extra tillen hakt er wel in. Dan moet je goed recupereren. Als je op kracht traint heb je wat doelen nodig. Zomaar wat met ijzer staan zwaaien in de gym helpt je dan niet vooruit. Een strak schema en jezelf elke keer uitdagen brengt resultaten. Wel altijd het hoofd erbij houden natuurlijk.
Inderdaad, heb nooit echt met "een strikt schema" gewerkt en dat was een combinatie van kracht en algemene conditie. Ongetwijfeld gaat het ene ten koste van het andere en zat ik denkelijk wel ergens op een plateau-fase
1f609.png
bVb Ma-Wo-Za eerder wat met staal gaan staan zwaaien en tussen door dan eerder de algemene conditie zaken (vb 45min fiets / 45min cross-train) om alles wat soepel te houden. Heb ook nooit mijn eetgewoonte specifiek gaan aanpassen naar training oid, alhoewel een protein-shake'ske wel smaakt na een training.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Binnekort beginnen we ook hier weer te fietsen. Blijft toch de mooiste en minst belastende sport voor mij. Heb ook alles al bijna gedaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik wil gewoon kijken tot waar ik geraak. Om medische redenen heb ik "de beste jaren van mijn leven"* niet kunnen sporten. En nu het weer wel kan wil ik het zo efficiënt mogelijk aanpakken. Snelle progressie, goed eten, goed slapen en er vol voor gaan. No time to waste, zo te zeggen. Ik heb altijd graag aan krachtsport gedaan. En nu ik de kans weer krijg laat ik die niet liggen. Over enkel uurtjes sta ik weer in de gym.
263a.png
Ik vlieg er natuurlijk ook niet gelijk een halve gare in. Ik kijk wel uit wat ik doe en luister naar mijn lichaam.

* Die jaren waar je normaal het sterkste zou zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Zoals ieder jaar hebben de meeste mensen goede voornemens om bv wat meer aan sport te doen en dit is bij mij niet anders.

Daar ik afgelopen 2014 wat gezondheidsproblemen heb gekend en hierdoor weinig aan beweging heb kunnen doen, zijn de nodige kilootjes er helaas snel bijgekomen.

Het jaar 2015 zou er voor moeten zorgen dat de overtollige kilo’s weer terug verdwijnen, door wat meer aan beweging te doen. Vanwege een zware enkelbreuk (nog steeds een bout aanwezig) is echt zwaar sporten niet aan mij besteed. Maar alternatieven zoek ik wel graag op in wat fietsen (recreatief), wandelen in het natuurreservaat naast m’n deur en af en toe op de cross-trainer thuis.
 
Laatst bewerkt door een moderator: