• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Synology Nas

Is het nu voor je kennis of voor jezelf?

Heb recentelijk een nieuwe Synology gekocht ( dual bay) heb 2 16TB schijven erin. Werkt perfect.
Eigenlijk doet dat er echt niet toe voor wie het is toch, als ik de vragen stel.
Ik heb zelf geen synology, dus het is voor de kennis.
Enig idee omtrent de muziekvragen?

Die kennis van me heeft een synology nas ds120j

Erg crap dus.
Daar zit nu 2TB in

Paar vraagjes, los van het feit dat hij best zou upgraden naar compleet andere 4 bay nas bv

- Kan ik die 2tb vervangen door groter model, en is 8 tb of zelfs hoger dan mogelijk ? Volgens wat ik vond zou 12 tb ook moeten gaan?£
- Kan ik zijn muziek open zetten naar buiten toe? Zodat hij via zijn smartphone, zijn muziek kan afspelen via 4g via een app. Die app is dan vermoedelijk ds audio? Moet ik hiervoor poorten open zetten of kan dat rechtstreeks via instelling nas. Ik hoop het laatste daar ik netwerkgewijs op de router niet veel kan doen
Of een andere manier?
- Zou emby server op die nas draaien, en dan op zijn shield emby client.. Zal dat werken met passthrough of ga ik wegens de nas echt stotterende films hebben? Ik vermoed dat het vlot zal gaan, daar de shield enkel zal lezen
Er is configurator waarop staat welke schijven compatibel zijn. Maar op een van 2020 zal 8TB en hoger wel werken vermoed ik.

Muziek gebruik ik niet. Ik doe alles via Spotify. Je kan via DS Audio en Plex wel muziek luisteren. Synology heeft een eigen systeem om hem vanbuiten af beschikbaar te maken zonder dat je poorten moet opzetten dacht ik. En dat zal dan wel werken met DS audio .

Ik draait plex server op mijn 420+. Met de ShieldTV heb ik geen stotteringen als het direct play is. Transcoding probeer ik altijd te vermijden, maar opzich marcheret dat wel. Maar ik heb een Plex Pass en mijne Synology kan hardware accelerated transcoding aan. Geen idee als de DS120 dat ook kan.

Back
Bovenaan