• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Telenet alternatief

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
ilstino zei:
100mbit is echt voldoende. Enkel grote MKV downloaden gaat iets langer duren. Maar ja. Tenzij dat je op SSD download haal je de 200mbit van Telenet toch ni . Btw Orange is ook maar 100mbit tenzij je bijbetaald. Ik heb thuis maar 40mbit en is ruim voldoende voor Netflix browsen en dergelijke
Euh, een standaard hardeschijfje haalt iets van 60-90MB/s wat 480-720mbps is
263a.png


megabit =/= megabyte he
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
in ideale omstandigheden haalt een harde schijf dat idd. Toen ik nog bij Telenet zat haalde ik op gewone HDD(WD Red ) max 18MB terwijl ik na overstap op SSD de volle 25MB haalde . Just saying
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
ilstino zei:
in ideale omstandigheden haalt een harde schijf dat idd. Toen ik nog bij Telenet zat haalde ik op gewone HDD(WD Red ) max 18MB terwijl ik na overstap op SSD de volle 25MB haalde . Just saying
Raar ze. Ik haal op mijn Mac mini 60-85MB/s afhankelijk van de grote van de files als ik iets kopieer van m'n NAS naar de Mac mini. En daar zit een trage laptopschijf in (5400rpm), wat trager is dan desktop HDD's.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Skank zei:
wat versta je daar nu niet aan?100 euro is voor mij nog te duur. En waarbij ik de helft toch niet gebruik
dur de comprenure sometimes...ge hebt nergens vermeld wat uw budget is he. Ge vroeg een alternatief voor wat je nu hebt begreep ik uit uw post- wel da's wigo en voor nix te doen steekt ge 10 € in uw zak. Intussen kan je uitkijken naar iets anders. Maar ge doet altijd nen downgrade van uw snelheid - of dat van belang is moet ge zelf uitmaken. Als je daarboven dan nog de helft niet nodig hebt, jah, dan zoekt ge zeker geen telenet alternatief van wat ge nu hebt... "Onbeperkt snel internet" bestaat hier nergens btw... maar wellicht heb je het over "onbeperkte" (what's in a name) downloadlimieten en niet de snelheid natuurlijk :-s

Enfin, misschien es een of andere aanbieders site raadplegen waar ze de spullen vergelijken en naargelang uw budget dan kiezen he..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
broodro0ster zei:
Raar ze. Ik haal op mijn Mac mini 60-85MB/s afhankelijk van de grote van de files als ik iets kopieer van m'n NAS naar de Mac mini. En daar zit een trage laptopschijf in (5400rpm), wat trager is dan desktop HDD's.
naar mijn NAS haal ik ook ongv 70 a 90MB ( WD Red) maar met downloaden ging ik nooit boven 18MB tot ik naar SSD ben overgestapt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
en heb even nagekeken. WD Red heeft max lees en schrijfsnelheid van 175mb zou theoretisch uitkomen op een goede 21MB . Maar p2p downloaden en beperkt cachegeheugen trekt dit iets naar beneden. Btw SSD'S halen schrijf en leessnelheden van rond de 500mb . Vorige generatie toch ondertussen al boven gb .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
broodro0ster zei:
Euh, een standaard hardeschijfje haalt iets van 60-90MB/s wat 480-720mbps is
263a.png
megabit =/= megabyte he
1f609.png
in een nas of pc kan dit idd gehaald worden ivm data dat eerst in ram wordt ingeladen om buffer te creëren . Maar bij rechtstreekse down van inet via p2p zit je gelimiteerd met cache geheugen van HD en beperkingen in lees en schrijfsnelheid
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Kunnen we aub terug ontopic, ik denk hele tijd dat het reacties zijn op mn vraag en niets is minder waar, hoeveel een hdd haalt kan ergens anders
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
ilstino" data-link="https://home-theater.be/topic/2010-telenet-alternatief/?postID=44415#post44415"> naar mijn NAS haal ik ook ongv 70 a 90MB ( WD Red) maar met downloaden ging ik nooit boven 18MB tot ik naar SSD ben overgestapt </woltlab-quote> Ik haal 120MB op m'n NAS met WD reds. Das het max wat m'n switchke aankan. Raid 5 op de NAS en een computer met SSD. [QUOTE="ilstino zei:
en heb even nagekeken. WD Red heeft max lees en schrijfsnelheid van 175mb zou theoretisch uitkomen op een goede 21MB . Maar p2p downloaden en beperkt cachegeheugen trekt dit iets naar beneden. Btw SSD'S halen schrijf en leessnelheden van rond de 500mb . Vorige generatie toch ondertussen al boven gb .
Ge zijt weer MB en Mb door elkaar aant halen :p Die 175MB/s zijn megabytes/sec. Dus 1400megabits/sec. Uw internet lijntje is een pak trager als dat.
<woltlab-quote data-author="ilstino"] in een nas of pc kan dit idd gehaald worden ivm data dat eerst in ram wordt ingeladen om buffer te creëren . Maar bij rechtstreekse down van inet via p2p zit je gelimiteerd met cache geheugen van HD en beperkingen in lees en schrijfsnelheid [/QUOTE] p2p heeft sowieso veel overhead. Ge kunt p2p niet vergelijken met SMB of FTP ed. Dat ge vroeger 18MB haalde en nu 25MB met SSD is puur toeval. Of gebruikt een USB stick als hardeschijf ofwel een protocol dat erg afhankelijk is van access times.

Als ik via HTTP een grote file download op mijn Mac mini naar de SSD of de trage HDD, ga ik in beide gevallen iets van een 21-22MB/s halen. Das het max van m'n Telenet lijntje in de praktijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Hallo mods? De helft hier wijkt af vd vraag
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ge zijt toch zelf mod of admin.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Kunnen we aub terug ontopic</strong>, ik denk hele tijd dat het reacties zijn op mn vraag en niets is minder waar, <strong>hoeveel een hdd haalt kan ergens anders
1f609.png
Graag terug naar het onderwerp
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
djaxx zei:
Ge zijt toch zelf mod of admin.
nee Anyway zien jullie een oplossing ivm het probleem bij orange dat geen vaste lijn heeft en ik nodig heb vr mn alarm?

Epdnet is echt interessant maar ik durf gelijk niet, kweet niet waarom. Installatiekosten kan ik zeker met 75 euro laten zakken.

Hoe betrouwbaar zijn die speedtests hier?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Skank zei:
neeAnyway zien jullie een oplossing ivm het probleem bij orange dat geen vaste lijn heeft en ik nodig heb vr mn alarm?

Epdnet is echt interessant maar ik durf gelijk niet, kweet niet waarom. Installatiekosten kan ik zeker met 75 euro laten zakken.

Hoe betrouwbaar zijn die speedtests hier?
Geen mogelijkheid met module op je alarmcentrale waar je SIM-card in stopt en dan mobiel werkt ? Want anders tja ... gaat het lastig worden...

Tenzij je echt in het hol van Pluto woont denk ik dat de speedtest wel redelijk betrouwbaar zou moeten zijn, maar zoals aangegeven is er geen contractuele verbintenis idd, is altijd een kleine gok
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
waarom niet gwn riskeren ? Meestal gratis activatie en installatie tegenwoordig. En maand op maand opzegbaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
jvanhambelgium zei:
Geen mogelijkheid met module op je alarmcentrale waar je SIM-card in stopt en dan mobiel werkt ?Want anders tja ... gaat het lastig worden...

Tenzij je echt in het hol van Pluto woont denk ik dat de speedtest wel redelijk betrouwbaar zou moeten zijn, maar zoals aangegeven is er geen contractuele verbintenis idd, is altijd een kleine gok
1f609.png
dat kan, maar moet nog even kijken hoe, ferm kostelijk die dingen. Zie ook http://www.bouwinfo.be/forum/off-topic/off-topic/alarm-telefoonlijn?page=1#comment-2643230

Ilstino, bij edpnet heb je wel kosten en die zijn niet min
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Ik heb al 10 jaar geen vaste lijn meer maar een aantal VoIP nummers van 3StarsNet. Werkt perfect. OVH blijkt ook goed te zijn. Er zijn nog enkele andere aanbieders onder andere WeePee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Seagull zei:
Ik heb al 10 jaar geen vaste lijn meer maar een aantal VoIP nummers van 3StarsNet. Werkt perfect. OVH blijkt ook goed te zijn. Er zijn nog enkele andere aanbieders onder andere WeePeE
welke is de beste v die drie? 3starsnet, is 20 per jaar? Ik zit toch met enkele vraagjes die gelden voor alle 3

- is dit dan een oplossing voor het probleem voor mijn alarm die een vaste lijn nodig heeft indien ik bij orange ga en dus gn lijn heb, indien ja, waarom gaf niemand dit dan eerder aan? Heb ik dan nog iets extras nodig qua adapter ofzo?

- hoe zit het met doorschakelen, gratis bellen nr vaste lijnen enz? - werken de lijnen vd hulpdiensten? - geen addertjes onder het gras? - kan ik mijn huidig nr van telenet behouden? - kan ik mijn huidig toestel behouden? - welke vd drie is de goedkoopste maar wat zijn dan de minpunten? - welke voordelen heeft voip ook nog?
 
Laatst bewerkt door een moderator: