• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Telenet alternatief

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Skank zei:
welke is de beste v die drie?3starsnet, is 20 per jaar? Ik zit toch met enkele vraagjes die gelden voor alle 3

- is dit dan een oplossing voor het probleem voor mijn alarm die een vaste lijn nodig heeft indien ik bij orange ga en dus gn lijn heb, indien ja, waarom gaf niemand dit dan eerder aan? Heb ik dan nog iets extras nodig qua adapter ofzo?

- hoe zit het met doorschakelen, gratis bellen nr vaste lijnen enz? - werken de lijnen vd hulpdiensten? - geen addertjes onder het gras? - kan ik mijn huidig nr van telenet behouden? - kan ik mijn huidig toestel behouden? - welke vd drie is de goedkoopste maar wat zijn dan de minpunten? - welke voordelen heeft voip ook nog?
Voor uw alarmcentrale zal je een ATA-box moeten hebben hoor, ik geloof nooit dat je centrale een ingebouwde softphone stack heeft om direct over IP te bellen. Geen idee wat zo'n ATA-doosje kost, maar veel zal dat niet zijn.

--- ATA U bent gelukkig met uw huidig telefoontoestel, maar wenst toch uw telefoonkosten te verminderen door via het internet te bellen ? Geen probleem, schakel over naar de telefonie via internet van 3StarsNet door dit ATA (Analogie Terminal Adapter) toestelletje te plaatsen tussen uw telefoontoestel en uw internet connectie (modem/router) ----

Op de meest andere vragen is het wel "JA" maar sommige dingen ga je *zelf* moeten regelen (vb nummer-overdracht) Ik hoop dat je geen FAX in gebruikt heb thuis, want dat is nog wat lastig. Faxen & SIP-trunks bij dit soort bedrijfjes zijn een lastige combinatie
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Wat een gedoe allemaal om 20 euro te besparen en pak aan snelheid in te boeten...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ik heb het gevonden denk ik : orange tv+internet 49(tijdelijk39) + 1 orange dolfijn. 15+1 mobile viking 10 + voip OVH 1,2 = maandelijks 75,2 euro ipv nu 108 euro

En dan spotify+netflix delen aan 13,5+75,2= 88,7 euro tov nú 118 euro (zonder netflix) mooie besparing denk ik zo

Probleem vaste lijn voor mn alarm is opgelost. Enkel nog losafhankelijke mailboxen. En dan heb ik eindelijk een meer op maat gerichte oplossing en eigenlijk veel meer keuze dankzij netflix. Wil ik later dan nog geen digitale tv meer, kan ik simpelweg orange opgeven en naar edpnet gaan. Maar ik vrees dat steevie nog niet volwassen genoeg is op erop te rekenen en een analoge tv kost ook 15 euro dus ben ik zoiezo bij orange tot nu toe, beteraf. Allen bedankt! Ik hou jullie op de hoogte van de aanvragen/ wijzigingen en hoe het verloopt.

Laat teleslet nu maar haar prijzen verhogen in februari
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ik ben toch correct he als ik zeg dat datzal werken die voip ovh incl adapter voor mijn alarm?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Skank zei:
Ik ben toch correct he als ik zeg dat datzal werken die voip ovh incl adapter voor mijn alarm?
Zou moeten, met zo'n ATA-box is dat langs de ene kant gewoon een RJ11 telefoon stekkerke en hang je daar nen telefoon aan hoor je gewoon een kiestoon als je opneemt. Je alarm zou zeer zeker werken.

Wat je nu wel hebt is dat je volledig afhangt van de stabiliteit van je internet aansluiting ... en je wil natuurlijk wel dat een alarm altijd kan uitbellen zonder gezever. Mah bon, ik denk wel dat het erg stabiel is hoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
VoIP werkt zeker met je alarmsysteem, maar ik weet niet of het toegestaan is in verband met keuringen en dergelijke.

Als je internet plat ligt (stroom afgezet bij inbraak bijvoorbeeld) dan kan je niet uitbellen, maar dat kan je met een UPS opvangen.

Ik heb met 3StarsNet gewerkt en met WeePee. Met beide nooit problemen gehad. Ik gebruik de vaste nummers vooral professioneel met een Asterisk centrale, dus 20 euro per jaar per nummer (ik heb er momenteel 22) is voor mij geen punt. Het belangrijkste is dat het werkt en het is veel goedkoper dan 22 nummers bij een klassieke telecom operator.

Zelf heb ik zowel Telenet Business Fibernet 240 plus als Proximus Internet Office&Go Maxi fixed IP in failover, en als mijn internetverbinding dan toch nog wegvalt komen de telefoons binnen op mijn gsm.

Bekijk dit draadje eens op userbase. Daar vind je een antwoord op al je vragen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
jvanhambelgium zei:
Zou moeten, met zo'n ATA-box is dat langs de ene kant gewoon een RJ11 telefoon stekkerke en hang je daar nen telefoon aan hoor je gewoon een kiestoon als je opneemt.Je alarm zou zeer zeker werken.

Wat je nu wel hebt is dat je volledig afhangt van de stabiliteit van je internet aansluiting ... en je wil natuurlijk wel dat een alarm altijd kan uitbellen zonder gezever. Mah bon, ik denk wel dat het erg stabiel is hoor.
een cisco spa112 adapter mag ik in bruikleen hebben bij OVH voor 50 euro. Ga ik weg krijg ik die borg terug. Vraag is of ik hem goedkoper zelf kan kopen dan. Vraag is ook moet ik dan 2 zo'n adapters hebben als ik en mijn alarm erop wil en mijn oude analoge telefoon of kan beide op 1 adapter.

Is da nu ook niet zo met mijn alarm dat als internet wegvalt bij telenet, ik ook niet meer kan bellen.. En dat mijn alarm nt meer nr buiten belt? Dat is nu toch ook niet anders?

Ander vraagje, hoe zit het behoud van mobiele nrs? Als ik vr 1 overstap nr orange en de andere nr mobile vikings? Blijven beide telenetnrs behouden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Nog een vraagje ivm alarm Ik neem maar 1 lijn , natuurlijk zou het bete zijn dat ik er 2 heb. Indien lijn 1 bezet is. Maar hoe is dit bij telenet. Is dat 1 of 2 lijnen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Stap 1 ondernomen, voor mezelf viking geworden, abonnement 10 euro, sim aangevraagd. Incl overname nr telenet.

Is al 1 iets weg v telenet, indien blijkt dat dekking niet goed is, pak ik deze ook bij orange net als die v mn vrouw
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Lijn besteld bij ovh, incl adapter en mail met bewijsstukken gestuurd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ondertussen is mijn adapter onderweg met dhl en heb ik tracking code, support is ook super bij ovh. Mijn mobile vikings abo is ook al in orde en werkt grwoon goed. Mijn mails zijn ook in orde. Zodra ik mijn voip heb, schakel ik mijn nr over en stap ik volledig over ve telenet. Morgen orange bestellen en dan spaar ik lekker 30 euro per maand tov telenet.. Hoezo er is geen gelijkwaardig alternatief?
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Is niet gelijkwaardig want je levert een pak snelheid in.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
djaxx zei:
Is niet gelijkwaardig want je levert een pak snelheid in.
als je heel eerlijk bent ga je die niet eens merken. 200 vs 100? Sorry maar eerlijk , zelfs 50-60 was genoeg waarom moet ik dan 200 hebben. Bovendien als ik 200 wil, kan dat ook bij orange , betaal ik iets meer, en heb ik nog steeds enorme korting.

Wat doe jij dan aan 200? , eerlijk echt, laat me nt lachen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Dat is de zaak niet, je vergelijkt gewoon niet dezelfde produkten. En we moeten nog zien of het allemaal even stabiel endergelijke is. Volgens mij sta je binnen paar maand terug bij telenet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
djaxx zei:
Dat is de zaak niet, je vergelijkt gewoon niet dezelfde produkten. En we moeten nog zien of het allemaal even stabiel endergelijke is. Volgens mij sta je binnen paar maand terug bij telenet.
We gaan zien he Ik vergelijk wel hetzelfde, alleen kies ik ervoor om geen 200 meer downloadsnelheid te hebben maar 100, omdat ik het niet eens zal merken. En dit scheelt 30 euro. Kabel is kabel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Skank zei:
We gaan zien heIk vergelijk wel hetzelfde, alleen kies ik ervoor om geen 200 meer downloadsnelheid te hebben maar 100, omdat ik het niet eens zal merken. En dit scheelt 30 euro. Kabel is kabel.
Als je dan de juiste abonnementen vergelijkt, kan dat zeker nuttig zijn. Het probleem bij nieuwe providers is dat je steeds met een vicieuze cirkel zit. 1) Je hebt budget nodig om een deftig product op de markt te brengen (in dit geval gaat het dan vooral over een deftige decoder) 2) Om dat budget "verkocht" te krijgen aan hoger management, heb je een grote klantenbase nodig 3) Om aan een grote klantenbase te geraken, moet je een superieur (prijs of kwaliteit) product hebben tov concurrentie 4) Zie terug stap 1

Ik zit bij Telenet met een Whop en een CI+ kaartje en dat kost 58 euro/maand, een GSM-abo heb ik niet nodig. Bij Orange kom je op 39 euro voor de vergelijkbaar internet + tv (met decoder in dit geval). Dus qua prijs lijken ze zeker mee te kunnen. De modem is waarschijnlijk ook nog een telenetmodel dus zal het vooral op de werking van die decoder aankomen. Als die op het niveau staat van de eerste digiboxen, dan zullen er veel klanten snel terug omschakelen naar telenet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
sandervdw zei:
Als je dan de juiste abonnementen vergelijkt, kan dat zeker nuttig zijn. Het probleem bij nieuwe providers is dat je steeds met een vicieuze cirkel zit.1) Je hebt budget nodig om een deftig product op de markt te brengen (in dit geval gaat het dan vooral over een deftige decoder) 2) Om dat budget "verkocht" te krijgen aan hoger management, heb je een grote klantenbase nodig 3) Om aan een grote klantenbase te geraken, moet je een superieur (prijs of kwaliteit) product hebben tov concurrentie 4) Zie terug stap 1

Ik zit bij Telenet met een Whop en een CI+ kaartje en dat kost 58 euro/maand, een GSM-abo heb ik niet nodig. Bij Orange kom je op 39 euro voor de vergelijkbaar internet + tv (met decoder in dit geval). Dus qua prijs lijken ze zeker mee te kunnen. De modem is waarschijnlijk ook nog een telenetmodel dus zal het vooral op de werking van die decoder aankomen. Als die op het niveau staat van de eerste digiboxen, dan zullen er veel klanten snel terug omschakelen naar telenet.
whop heeft beperkte download, orange internet is onbeperkt das al een groot verschil

de digibox is quasi identiek

mij moet je echt niet meer overtuigen

ben al weg van telenet, deze morgen al mn gegevens gegeven aan orange, mijn zus en ma gaan ook overstappen bye bye telenet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Vandaag orange getekend voor mobiel abonnement dolfijn 15 (ipv king, +0,5 gb data meer nu)
Alsook mijn voip ata ontvangen.

Direct de lijn getest
263a.png

Eerst die van telenet onderbrokken (kreeg direct melding van alarm dat dit wegviel)
Voip ingestoken , direct terug melding van alarm dat dit terug ok was (joepie alarm werkt)
Dan geprobeerd te bellen met analoge lijn, werkt perfect met nieuw nummer !! en dit onbeperkt (dus niet zoals telenet enkel onbeperkt na 17u) voor maar 1,20 euro !!!!!!!!!!!

WOOT so happy

Direct aan OVH gevraagd om mijn nr over te nemen van telenet (18 januari)

En straks melden dat telenet tv+internet stopt op 19 januari


Nog even vergelijken

Telenet : internet (200 down, onbeperkt internet + digitale tv + tel
2x king gsm abonnementen

Totaal 108 euro-110 euro (zonder spotify 10 euro)

Nu:
Voip 1,20 euro
Orange (eerste 6 maanden aan 39) tv+ internet (100 down , onbeperkt aan 49 euro
Dolfijn 15 euro (0,5 gb data meer)
Mobile viking 10 euro (evenveel data maar enkele belminuten minder, in mijn geval meer dan genoeg)
Totaal 75,20

Mooie besparing in mijn geval

Straks spotify en netflix delen , komt daar dan nog 13,5 bij

Totale vergelijking
Telenet 108+10 = 118 (geen netflix)
Orange setup + netflix + spotify delen 75,2+13,5= 88,7

Verschil:
Zonder netflix+spotify = 108-75,20= 32,8 euro per maand
Met netflix en spotify= 118-88,7= 29,3 euro per maand
 
Laatst bewerkt door een moderator: