• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

TELENET ANNO 2021

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Dat is idd het grote probleem… Je kan bij weinig operators hetzelfde pakketaanbod vinden. Dus moet je die nemen dat best aansluit met wat je nodig hebt. Moest je nu over alleen internet bezig zijn is dat gans ander verhaal.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Bij Telenet betaal je 86. 21 euro meer.
Je hebt wel wat extra’s:
1. extra vaste lijn (onbeperkt)
2. extra Sim kaart voor je tablet,
3. 40 gb op je telefoon ipv 10gb bij orange
4. 40 HD zenders ipv 10 bij orange => dit lijkt me toch wel een issue.
5. 150 mb downloadsnelheid ipv 100 bij orange.
6. Telenet antivirus pakket + iot beveiliging , bij orange?
7. Telenet e-mail boxen voor het gezin met beveiliging en antispam
8. Tv box, met apps ondersteuning => Amazon Prime, YouTube, Netflix etc…, orange?

Dus ja het is een beetje appels met peren vergelijken..

Telenet blijft een pak duurder hoor.
Ik wil geen extra vaste lijn, want die neem ik ergens anders voor 2 euro (onbeperkt) dus daar vervalt telenet
Ik hoef geen extra sim
ik hoef ook geen 40 gb op telefoon (ik gebruik maar 1 gig)
Bij orange heb ik geen 10 zenders maar 70 !
Downloadsnelheid van 150 ipv 100 maakt voor mij geen verschil uit, dit merk ik niet, en gebruik ik toch niet
6 hoef ik helemaal niet , doe ik zelf
7 gratis mailbox door google, hoefi k dus ook niet
8 apps heb ik op mn tv en shield

Maw
Een hoop brol bij telenet die ik niet gebruik en niet nodig heb en bovendien nog een pak duurder is.

Sorry maar echt... in mijn ogen is telenet dus een pak duurder vooral omdat er dingen inzitten die ik niet nodig heb en niet gebruik en meer betaal.
Eruit halen kan niet bij telenet dus ja...
Sorry duurder dus.

Je kan toch moeilijk beweren dat ze gelijkwaardig zijn.
Als je nu zelf eerlijk bent...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dat is idd het grote probleem… Je kan bij weinig operators hetzelfde pakketaanbod vinden. Dus moet je die nemen dat best aansluit met wat je nodig hebt. Moest je nu over alleen internet bezig zijn is dat gans ander verhaal.

JA bij telenet betaal je voor dingen die je niet gebruikt of nodig hebt
DAt is het gewoon , en eruit halen kan niet.
Blijft uiteindelijk dat ze duurder zijn
Zelfs als je alleen over internet bezig bent, betaal je bij orange 34 euro (onbeperkt download aan 100) terwijl bij telenet, dacht ik, iets van in de 30 euro maar die is beperkt, , wil je onbeperkt zit je direct aan 55 en dus terug duurder
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
157
66
Bij orange zijn er blijkbaar enkel 10 zenders van de 70 in HD, bij Telenet zijn er 40 van de 70 zenders HD. Klopt da?
Dat zou je eens moeten nakijken? Opschalen van sd naar 4K zou je toch moeten opmerken.

Ze zijn idd niet gelijkaardig, vandaar dat orange goedkoper is, je krijgt ook minder - in mijn geval toch. :). Ik begrijp dat voor jou de kaarten anders liggen.

Punt is- denk ik - dat je niet kan veralgemenen en zeggen dat vb. Telenet duur is en orange goedkoop.

Naast de maandelijkse kost Vind ik de totaal ervaring ook belangrijk. ik ga geen 8 apps draaien om naar tv te kijken, mailboxen opzetten bij Google, iot beveiligings sw lopen zoeken enz om me een paar euro’s te besparen per maand ( moest dat al het geval zijn) Heb daar niet de goesting of tijd voor.

Daar komt bovenop dat ik wel degelijk een vaste lijn nodig heb, datasimkaart voor m’n iPad op de boot. Dat alles netjes bij een leverancier zit, en ik er bovenop meer bandbreedte krijg, is mooi megenomen.
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Mja elk zn ding
Dat kan goed zijn 10 vd 70 enkel hd, speelt voor mij geen rol.
Ik kijk maar 3 zenders ofzo
Er is geen bal op tv.
De rest is via netflix of andere streamign diensten of een 4K bluray
Maw
Dat tvaanbod kan me eigenlijk gestolen worden en wil ik nog goedkoper.

Ik denk dat mijn situatie misschien meer overeenstemt met de algemene gebruiker, die ook geen 70 echte hd kanalen wil hebben, laat staan dat ze weten wat echte hd is.
Dus ja, dan zeg ik, orange is goedkoper.
Toch zeker voor de gewone mens met minder eisen.
8 apps draaien om tv te kijken? Hoezo?
En indien je die 8 hebt, waarom zou je die dan niet bundelen in een google tv of shield of kodi?
Die vaste lijn heb ik ook, zoals gezegd, alleen niet tegen een prijs van i dunno 10 euro bij telenet ? of het er uit te halen, neen bij mij onbeperkt voor 2 euro
Maar soit.
Elk z'n ding , ik ga er niet verder over uitwijken.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
157
66
Ben van kodi afgestapt omdat het teveel sputterd, teveel gedoe met updates, skins etc.. :)… tja…
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Dus als ik het goed begrijp moet je wel een Telenet Flow abo hebben vooraleer je kan inloggen met de Flow app, klopt dat?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dus als ik het goed begrijp moet je wel een Telenet Flow abo hebben vooraleer je kan inloggen met de Flow app, klopt dat?
Dat denk ik ook, ben zelf ook aan het kijken, maar kijk ook es naar tv vlaanderen lite
FF vergelijken
9,95 euro
Kan je zo testen, 30 dagen gratis, niks nodig enkel internetverbinding
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Nadeel die APP TV app (sic) van TV Vlaanderen is er niet voor de Apple TV, Telenet Flow dan weer wel. Casten vanaf een ander toestel werkt natuurlijk ook, maar een native app op de streamer verdient toch de voorkeur.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Nadeel die APP TV app (sic) van TV Vlaanderen is er niet voor de Apple TV, Telenet Flow dan weer wel. Casten vanaf een ander toestel werkt natuurlijk ook, maar een native app op de streamer verdient toch de voorkeur.
ik heb geen apple tv, dus geen probleem
Ik moet zelfs mn shield niet gebruiken ervoor, kan rechtstreeks op mn tv
Scheelt weer een device die stroom vreet. (decoder)
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
157
66
Je kan mischien eerst eens een maand de een dan de ander proberen. Weet je metteen welke app je voorkeur geeft.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Gratis te proberen idd. Vraag mij vooral af hoe de kwaliteit ervan is. App kan in ieder geval op mijn tv 😁
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Je kan mischien eerst eens een maand de een dan de ander proberen. Weet je metteen welke app je voorkeur geeft.

Bij telenet kan je niet gratis proberen zeker?
Nu die heeft ook minder zenders dan tv vlaanderen lite

Maar zoals gezegd ben ik tv vlaanderen een maand aan het proberen en bevalt me tot nu toe wel
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Je kan maandelijks opzeggen. Maar de vele zenders interesseren mij niet. Kwaliteit boven kwantiteit… Prijs is hetzelfde. Dus als kwaliteit van telenet beter is en app kan op mijn tv of ShieldTV zijn er 2 mogelijkheden.

Flow app gaat niet op een lg tv. Maar ShieldTV moet wel lukken…
 
Laatst bewerkt:
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Heb je terugkijk tv functie bij tv-Vlaanderen?

Ja hoor ik kan bv zaken van zaterdag 4 sep bekijken

Probeer het eens
Pak een 30 dagen gratis trialen, en je kan zelfs via browser testen, dus getest in 5 min tijd :p
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb een negatief punt gevonden aan tv vlaanderen, wat de vrouw stoort (of ik heb het nog niet gevonden)
Je kan niet pauzeren !!!
Es kijken of telenet dat wel kan
(of orange maar daar nog geen app grr)
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
157
66
Bij Telenet kan het. Maar ik heb een one+ Abbo, weet niet of dit invloed heeft op app functies.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Bij Telenet kan het. Maar ik heb een one+ Abbo, weet niet of dit invloed heeft op app functies.

Mmm het staat niet op de website
Terugkijkfunctie staat er, maar dat heeft vvlaanderen ook
Das niet hetzelfde

Ik weet zelf ook niet of je abbo invloed zou hebben, normaal niet he