• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

TELENET ANNO 2021

I, denk van niet., ik draa de app op m’n iPad en gsm. Kan zonder probleem pauzeren.
Lijkt me wel vreemd waarom dit niet kan bij tv vlaanderen?

Mmm op de lg tv -> pauze -> fout, kan niet pauzeren op toestel
Getest via de browser -> pauze -> geen probleem

Bizar. Ligt dan aan de tv app… Als ik terug ben kan ik het ook eens proberen. Kan je app ook installeren op ShieldTV? Mss dat die meer up-to-date is?

Waarschijnlijk moet ie de datastream kunnen bufferen in het geheugen of op disk. Heb je al eens de tv handleiding nagekeken… mischien kan het lukken als je er een usb stick inschuift….

Bizar. Ligt dan aan de tv app… Als ik terug ben kan ik het ook eens proberen. Kan je app ook installeren op ShieldTV? Mss dat die meer up-to-date is?
Ligt blijkbaar niet aan de app.
Op shield is ook een optie, maar ik wacht nog ff

Waarschijnlijk moet ie de datastream kunnen bufferen in het geheugen of op disk. Heb je al eens de tv handleiding nagekeken… mischien kan het lukken als je er een usb stick inschuift….

Ik heb gisterenavond nog een mail gestuurd nr tv vlaanderen, daar zeiden ze net hetzelfde, straks es proberen met een usb stick idd

Hun antwoord:
Bij pauzeren, wordt de stream op het toestel (computer smartphone smart-tv) zelf opgeslagen. Echter niet alle toestellen voorzien in opslagruimte voor die tijdelijke gegevens. Sommige toestellen doen dit pas na toevoegen van geheugen. (USB-stick/drive) en anderen doen het zelfs dan nog niet.

Mocht uw toestel beschikken over een functie om een usb-apparaat als opslagapparaat te gebruiken voor bijvoorbeeld opnames. Dan is het de moeite waard om eens te zien of dit ook dan de pauzefunctie vrijgeeft.

Vervolgens getest en mijn antwoord:
Ik heb dit net even getest met een usb stick.
De stick wordt aanvaard, want ik kan analoge live tv pauzeren.
Echter zodra ik dit binnen de tv vlaanderen app probeer, krijg ik de C250 pauze foutmelding.
Desondanks er een usb stick inzit.
Ik heb vervolgens de app van tvvlaanderen geprobeerd op mijn nvidia shield.
Ook daar hetzelfde probleem dat ik niet kan pauzeren... ook niet met een usb stick in de shield.
Probeer ik het pauzeren via de vtm go app, dan lukt dit perfect.

Any ideas?

Niet Telenet specifiek maar algemeen naar internet/telefonie toe.

Zijn er reeds mensen die hun standaard modem hebben vervangen door een ander en eigen exemplaar sinds de vrije modemkeuze in voege trad op 1 november 2024?

Denk er zelf over na om eenmaal de verbouwingen hier achter de rug zijn, om Telenet eruit te gooien (€63,27 All-Internet 300/20 Mbps onbeperkt) en over te stappen op Hey! (€34,00 150/10 Mbps onbeperkt) met die maandelijkse besparing kan ik snel een eigen modem toestel terugverdienen. OK snelheid ligt lager maar wie heeft dat uiteindelijk nodig :)

Helaas nog geen ervaring mee. Ik zit ook op 300/20 van 63euro, maar ik vind die upload zeer traag.
Bij Proximus bieden ze nu 500/100 voor 63euro via Fiber, maar die fiber werkt nog niet in onze straat. De fiber zit al binnen, maar de backbone is nog niet gekoppeld.

Toen ik een mailtje kreeg van Telenet dat zij al op fiber zitten, had ik als feedback gegeven dat hun upload rete traag is. En toen telefoontje gekregen dat ik voor 15euro/maand kan upgraden naar 1000/40. Maar 40 is nog steeds te traag en ik ga die niet nog 15euro extra geven.

Zodra ik hier op fiber kan, neem ik zo'n 500/100 abbo. Dan kan ik tenminste deftig cloud backups pakken en ondertussen nog iets streamen of videobellen.
Nu moet ik mijn cloud backup zwaar rate limiten of ik kan nimeer videobellen op Teams of streamen.

(andere providers dan Telenet/Proximus overweeg ik niet omdat mijn werkgever dan niet bijdraagt in de kosten)

Ik heb al jaren "gewoon" 100Mbps DOWN/35UP en dat is eigenlijk prima. Jaaaa uploaden is niet zo snel, maar dat kan je vb tijdens de nacht schedulen oid als het veel data is. Het is nu niet bepaald dat ik een server-park hier heb draaien waar ik elke dag cloud-backups voor moet doen.

Ik moet, net zoals broodro0ster broodro0ster wachten op verdere aansluiting Fiberklaar ... man,man...en dan zal ik denkelijk wel een 1Gbits nemen (ben Proximus werknemer dus eigen-kost is sowieso laag voor een "surplus")

Ondertussen ook TV buitengegooid van Telenet enz. Kijk nu enkel nog via apps en da's eigenlijk prima.

Niet Telenet specifiek maar algemeen naar internet/telefonie toe.

Zijn er reeds mensen die hun standaard modem hebben vervangen door een ander en eigen exemplaar sinds de vrije modemkeuze in voege trad op 1 november 2024?

Denk er zelf over na om eenmaal de verbouwingen hier achter de rug zijn, om Telenet eruit te gooien (€63,27 All-Internet 300/20 Mbps onbeperkt) en over te stappen op Hey! (€34,00 150/10 Mbps onbeperkt) met die maandelijkse besparing kan ik snel een eigen modem toestel terugverdienen. OK snelheid ligt lager maar wie heeft dat uiteindelijk nodig :)
idd
moest je al lang gedaan hebben :p

Wij hebben een one up abonnement, 1Gb down 40 Mb up. Gaat lekker vlot. We zijn de andere richting uitgegaan, heb m’n eigen router en fw een paar jaar geleden uit het netwerk gehaald, moest ik kunnen gooi in ook de unify access points weg…

Zit bij Telenet en zie het nut niet om huidige modem te swappen- max abo van Telenet is 1Gbps/40Mbps particulier of 50Mbps als je btwnr hebt. Haal +- 940 Mbps/39 Mbps dus meer valt er voorlopig niet te scoren hier. Wat wel een serieuze boost gaf in dit opzicht was een andere router na de telenet modem - ik ging van een SB cisco naar mikrotik en in download was dat direct een boost van 30%, zodat ik eindelijk tegen de limiet van het abo aanzit. Die cisco gaf nooit de througput volgens z'n specs, - dus mja - weinig te maken met isp. In upload daarentegen: verwaarloosbaar verschil. Werk 100% remote en dat soort dingen maakt mij toch wel uit... kijk vooral uit naar de dag dat men vooral de upload boost.
Twee weken terug hadden wij hier issues met digitale TV - probke met droplink kabel blijkbaar. Na afloop werd er gevraagd of ik "nog iets te zeggen had over Telenet service" en heb dan nog eens laten vallen dat die 40Mbps upload echt niet meer van deze tijd is, tenminste voor de prijs die we betalen. Fiber ligt hier nog steeds niet (ik bedoel, tot aan de deur), ook al werd er in de laatste 2 jaren al meermaals komen zien "waar wil je die binnen" etc. Ik wacht daar echt op, maar de stad heeft alle werken laten stilleggen omdat fiberklaar er een soep met ballekes van maakte - vermoed dat zodra het beschikbaar is, Telenet wel zal volgen om die DOCSIS te upgraden. En anders wordt het toch een swap. Ivgm buurlanden worden wij hier serieuze bepikt prijs/kwaliteit 🤮

Back
Bovenaan