• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Verdikke serieuze fout gedaan
Heeft die unifi 8 poorts switch maar 4 poorten PoE ?
Ik heb er 8 acht nodig

Hedde zo'n model ?

https://www.ui.com/unifi-switching/unifi-switch-8/

Want bij de ene zie je toch duidelijk boven de 4 rechtse poorten "PoE OUT" staan ? Dus ja, slechts 4 van de 8 poorten zijn PoE.
"The US-8-60W is an 8-port gigabit switch with four 802.3af PoE ports. Its auto-sensing PoE ports deliver up to 15.4W of power per port."
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Hedde zo'n model ?

https://www.ui.com/unifi-switching/unifi-switch-8/

Want bij de ene zie je toch duidelijk boven de 4 rechtse poorten "PoE OUT" staan ? Dus ja, slechts 4 van de 8 poorten zijn PoE.
"The US-8-60W is an 8-port gigabit switch with four 802.3af PoE ports. Its auto-sensing PoE ports deliver up to 15.4W of power per port."

Die heb ik idd, miskocht dus
verdikke

zal zien of ik die kan ruilten tegen de 150 W, die heeft wel 8 PoE poorten he
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Nog een vraagje

De d-link 24 poorts switch, waar plaats ik die?
Rechtstreeks op de usg , poort lan 2
Of steek ik die achter de unifi 8-poorts switch? (wawt dan heb ik terug een poort te kort)

indien op usg, poort lan 2, hoe enable ik die?
Moet ik iets wijzigen aan die d-link switch?
Hoe geraak ik daar dan in?

Alvorens alles te adopten,, koppel ik al die d-link switch of wacht ik?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik volg maar half wat je aan het doen bent, maar de Unifi 8 poort switch van 150W heeft 8 POE poorten en 2 SFP poorten. Je kunt SFP modules kopen zodat je daar ook nog 2 extra ethernet poorten op hebt. Maar je moet eens goed kijken op de Unifi fora welke compatibel zijn.

LAN2 van de USG is niet bruikbaar. Die poort zit er op, maar de firmware laat je nog niet toe om die te gebruiken. Er zijn plannen om die in de toekomst wel actief te maken. Je zult de jouw Dlink switch aan de Unifi 8 poort switch moeten hangen.

Het adopten mag je nu al doen, die Dlink switch zal de Unifi controller niet zien als switch, gewoon als een client.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ik volg maar half wat je aan het doen bent, maar de Unifi 8 poort switch van 150W heeft 8 POE poorten en 2 SFP poorten. Je kunt SFP modules kopen zodat je daar ook nog 2 extra ethernet poorten op hebt. Maar je moet eens goed kijken op de Unifi fora welke compatibel zijn.

LAN2 van de USG is niet bruikbaar. Die poort zit er op, maar de firmware laat je nog niet toe om die te gebruiken. Er zijn plannen om die in de toekomst wel actief te maken. Je zult de jouw Dlink switch aan de Unifi 8 poort switch moeten hangen.

Het adopten mag je nu al doen, die Dlink switch zal de Unifi controller niet zien als switch, gewoon als een client.

Ik was ook maar half wakker :p heb het opgegeven, verkeerde PoE switch besteld, ga vragen om te ruilen
Los daarvan moet ik straks wel weer aan de slag maar kan ik info inwinnen

Straks heb ik idd de 150W 8 poorts switch
Kan die dlink switch echt niet op lan 2 zetten?
Ik lees net dit
https://community.ubnt.com/t5/UniFi...ctually-coinfigure-LAN2-on-a-USG/td-p/1820175

Dit zou met die laatste firmware toch moeten kunnen of ben ik mis?
Hoe zet ik die dan?

Ik heb eigenlijk 3 opties:
- unifi PoE switch poort 1 op lan 1 usg en d-link switch op poort 2 van PoE switch
- PoE switch op lan 1 usg en d-link switch op lan 2 usg
- PoE switch op lan 1 usg en SFP adapter (welke heb ik nodig?) op PoE switch naar mijn d-link switch (kan dit wel?)

Wat is de beste manier? ik gok op de tweede?
Zijn er negatieve kanten aan? (2 aparte netwerken, of zitten die samen?)
op de PoE switch komt enkel 3 AP's en 5 cameras
 
Laatst bewerkt:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Dan zou ik opteren voor de laatste optie. Je koopt een SFP-module zoals de UF-RJ-45-1G , waar je dan geen fiber in steekt maar gewoon patch-cord en zo loop je verder naar de volgende D-LINK switch.
Je kan dus de 8 poorten PoE eerst volledig benutten en mogelijks in andere VLAN's steken (je spreekt over "Camera" en "AP" dus ik veronderstel dat ze mogelijk in andere VLAN's steken.
De "link" naar je D-LINK switch zal je niet als "trunk" mogen configgen, maar gewoon een VLAN toekennen. Die D-LINK doet geen VLAN's right ?
Op de D-LINK kunnen dan andere "niet PoE" apparaten komen. Ik zou die LAN2 op USG niet echt gebruiken. Is nogal een gedoe eigenlijk, wie weet wat ze in verdere soft-releases doet dat het ineens niet meer werkt zoals je wil etc,etc,etc.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Mmm dus ik moet die 8 poorts PoE switch wisselen tegen de 150W versie (+ 80 euro, indien ik nog mag wisselen)
+ ik moet die SFP adapter kopen +20 euro

andere optie is dat ik direct nog een 8 poorts Poe switch koop van 60 W, dan ben ik 10 euro extra kwijt, maar heb ik wel 8 extra poorten waarvan nog eens 4 PoE poorten

Is dat dan niet beter? Als ik die dan kan connecteren uiteraard
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Tja, maar dan heb je weer een "mikmak" van merken door elkaar. De "sterkte" van het Unify gedoe is net dat je alles centraal in beheer hebt. Nu heb je apart op de D-LINK dan eventueel ook VLAN's aan te maken etc en QoS in te stellen etc wat je ooit mocht willen terwijl je met Unify producten vanuit 1 dashboard alles ziet. Koop je nog een extra 8-poort PoE LAN switch moet je die mogelijks ook apart instellen en zie je hiervan niets in Unify dashboards.

Maar kan perfect hé, koop een aparte PoE switch, je blijft deze 80W-versie gebruiken legt gewoon 1 of 2 UTP'kes naar de nieuwe switch, maakt LACP-groepke voor maximaal 2Gbits/sec doorvoer etc. Maar je zal wat op meerdere plekken moeten instellen. Geen ramp natuurlijk. Wil je dan nog de D-LINK gebruiken hang die dan gewoon ook aan 1 van de switches. Die D-LINK doet VLAN's dus vlan aangemaakt op de je Unify-switch kan je "doorzetten" tot op de D-LINK mocht dit nodig zijn.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Als je online hebt gekocht, dan heb je sowieso 14 dagen retour recht.

2x een 60W is ook mogelijk. Je kan die gewoon met elkaar verbinden. Ofwel leg je 100euro bij en koop je een UniFi 16poort met poe.

Als je toch voor die 150W 8 poort gaat, dan is de beste oplossing zo’n sfp module. Ik zie dat jouw dlink ook sfp ondersteund. Met Lan2 van de USG zou ik niet foefelen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Tja, maar dan heb je weer een "mikmak" van merken door elkaar. De "sterkte" van het Unify gedoe is net dat je alles centraal in beheer hebt. Nu heb je apart op de D-LINK dan eventueel ook VLAN's aan te maken etc en QoS in te stellen etc wat je ooit mocht willen terwijl je met Unify producten vanuit 1 dashboard alles ziet. Koop je nog een extra 8-poort PoE LAN switch moet je die mogelijks ook apart instellen en zie je hiervan niets in Unify dashboards.

Maar kan perfect hé, koop een aparte PoE switch, je blijft deze 80W-versie gebruiken legt gewoon 1 of 2 UTP'kes naar de nieuwe switch, maakt LACP-groepke voor maximaal 2Gbits/sec doorvoer etc. Maar je zal wat op meerdere plekken moeten instellen. Geen ramp natuurlijk. Wil je dan nog de D-LINK gebruiken hang die dan gewoon ook aan 1 van de switches. Die D-LINK doet VLAN's dus vlan aangemaakt op de je Unify-switch kan je "doorzetten" tot op de D-LINK mocht dit nodig zijn.


Ik bedoel 2x unified 8 Poorts 60W en de dlink he
Dus dan zie ik die toch wel in unifi enkel de dlink niet
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Als je online hebt gekocht, dan heb je sowieso 14 dagen retour recht.

2x een 60W is ook mogelijk. Je kan die gewoon met elkaar verbinden. Ofwel leg je 100euro bij en koop je een UniFi 16poort met poe.

Als je toch voor die 150W 8 poort gaat, dan is de beste oplossing zo’n sfp module. Ik zie dat jouw dlink ook sfp ondersteund. Met Lan2 van de USG zou ik niet foefelen.

Is online gekocht in januari helaas. Heb gevraagd of ik nog maar ruilen
Alleen weet ik niet wat nu kiezen.
Ruilen tegen de 8 poort 150 Watt en sfp module(100 euro bijleggen)
Of
Nog een 8 Poorts 60W (110 bijleggen)
Of
Of 16 poort maar dan zit ik echt duurder (210 bijleggen)

Wat zouden jullie doen.
Mijn dlink ondersteund idd ook sfp. Heb ik dan die sfp module niet nodig?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Is online gekocht in januari helaas. Heb gevraagd of ik nog maar ruilen
Alleen weet ik niet wat nu kiezen.
Ruilen tegen de 8 poort 150 Watt en sfp module(100 euro bijleggen)
Of
Nog een 8 Poorts 60W (110 bijleggen)
Of
Of 16 poort maar dan zit ik echt duurder (210 bijleggen)

Wat zouden jullie doen.
Mijn dlink ondersteund idd ook sfp. Heb ik dan die sfp module niet nodig?

Straffer nog, als je de SFP-toer op gaat zal dan zelfs (minstens) 2 SFP's nodig hebben, je moet immers een zo'n moduulke in dat gaatje pluggen hé langs elke kant. SFP is uiteindelijk zoiets als een "universeel" slot waar je SFP's kan inprikken die op "koper" of "fiber" werken, op 1Gbits/sec of 10Gbits/sec etc. Maw, flexibiliteit.

Als je gaat omruilen tegen de 8-150W heb je dus maximaal 8 PoE's (en die gaan precies allemaal in gebruik zijn ? Je spreekt over 3 AP's , 5 Camera's) en moet je verplicht met de SFP's aan de slag.
Als je nog een 8-60W bijneemt heb je ook in totaal 8 PoE's en kan je de D-LINK gewoon via 2 UTP'kes koppelen, geen SFP-moduulkes nodig alhoewel je daar niet schandalig veel geld moet voor uitgeven (20 euro / stuk, minstens 2 nodig)
Een 16-poort is echt wel een hoop geld extra....

Goh, als je 2 switches 8-60W heb kan je ook de spullen wat verdelen (je hebt 4 PoE-poorten per switch), moest ooit een PoE switch doodvallen ben je gelijk niet alles kwijt ;-)
Maar, je hebt dan wel weeral nog een switch'ke bij, weer een power-adapter die in de stekkerblok moet etc,etc. moest je dat allemaal lastig vinden.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik bedoel 2x unified 8 Poorts 60W en de dlink he
Dus dan zie ik die toch wel in unifi enkel de dlink niet
Klopt.
Dat is geen probleem :)
Is online gekocht in januari helaas. Heb gevraagd of ik nog maar ruilen
Alleen weet ik niet wat nu kiezen.
Ruilen tegen de 8 poort 150 Watt en sfp module(100 euro bijleggen)
Of
Nog een 8 Poorts 60W (110 bijleggen)
Of
Of 16 poort maar dan zit ik echt duurder (210 bijleggen)

Wat zouden jullie doen.
Mijn dlink ondersteund idd ook sfp. Heb ik dan die sfp module niet nodig?

Voor SFP heb je altijd modules nodig. En opzich haal je er weinig voordeel uit op deze switches. Op de hogere reeks switches heb je 10gbps sfp+ poorten voor de backbone.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ze gaan alle 8 continu in gebruik zijn ja.
Ik snap niet dat ik 2 sfp modules moet hebben. 1 is toch genoeg. En daar dan UTP insteken die nr dlink gaat?
Hoewel ik meer neig, en ik heb de indruk jullie ook, om voor de optie 2de PoE switch 60W erbij te nemen...
Dan heb ik 8 PoE en extra 8 gewone poorten.

Die optie doen?
Indien ja, hoe koppel ik dan?
Dlink in USG/lan1 en dan de 2 unifi PoE switch in poort 1 en 2 v dlink switch?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ze gaan alle 8 continu in gebruik zijn ja.
Ik snap niet dat ik 2 sfp modules moet hebben. 1 is toch genoeg. En daar dan UTP insteken die nr dlink gaat?
Hoewel ik meer neig, en ik heb de indruk jullie ook, om voor de optie 2de PoE switch 60W erbij te nemen...
Dan heb ik 8 PoE en extra 8 gewone poorten.

Die optie doen?
Indien ja, hoe koppel ik dan?
Dlink in USG/lan1 en dan de 2 unifi PoE switch in poort 1 en 2 v dlink switch?

Ik zou een 60W in de USG prikken en daar dan de andere switches aan hangen.
Als je die dlink als eerste zet, gaat je verplicht de dlink moeten configureren als je vlan wilt gebruiken.

Beide opties gaan, maar de 60W als eerste in de keten is gemakkelijker.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Dus jullie zouden de huidige 8 poorts 60Watt houden en nog eenzelfde bijkopen?
In tegenstelling tot de huidige wisselen voor een 8 poorts 150 Watt? en sfp module die naar utp gaat?


Daarna zou je als volgt doen:
USG> PoE 8 poorts 60 W > PoE 8 poorts 60W
> D-link 24 poorts

En niet
USG > 8 poorts 150 W >(via sfp naar utp) D-link 24 poorts
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Help plots thuis geen internet meer.
Heb niks gedaan.. kom zo thuis.
USG geraakt niet meer op internet
Wat nu?
Modem reeds herstart, idem USG maar helpt niet