Is online gekocht in januari helaas. Heb gevraagd of ik nog maar ruilen
Alleen weet ik niet wat nu kiezen.
Ruilen tegen de 8 poort 150 Watt en sfp module(100 euro bijleggen)
Of
Nog een 8 Poorts 60W (110 bijleggen)
Of
Of 16 poort maar dan zit ik echt duurder (210 bijleggen)
Wat zouden jullie doen.
Mijn dlink ondersteund idd ook sfp. Heb ik dan die sfp module niet nodig?
Straffer nog, als je de SFP-toer op gaat zal dan zelfs (minstens) 2 SFP's nodig hebben, je moet immers een zo'n moduulke in dat gaatje pluggen hé langs elke kant. SFP is uiteindelijk zoiets als een "universeel" slot waar je SFP's kan inprikken die op "koper" of "fiber" werken, op 1Gbits/sec of 10Gbits/sec etc. Maw, flexibiliteit.
Als je gaat omruilen tegen de 8-150W heb je dus maximaal 8 PoE's (en die gaan precies allemaal in gebruik zijn ? Je spreekt over 3 AP's , 5 Camera's) en moet je verplicht met de SFP's aan de slag.
Als je nog een 8-60W bijneemt heb je ook in totaal 8 PoE's en kan je de D-LINK gewoon via 2 UTP'kes koppelen, geen SFP-moduulkes nodig alhoewel je daar niet schandalig veel geld moet voor uitgeven (20 euro / stuk, minstens 2 nodig)
Een 16-poort is echt wel een hoop geld extra....
Goh, als je 2 switches 8-60W heb kan je ook de spullen wat verdelen (je hebt 4 PoE-poorten per switch), moest ooit een PoE switch doodvallen ben je gelijk niet alles kwijt ;-)
Maar, je hebt dan wel weeral nog een switch'ke bij, weer een power-adapter die in de stekkerblok moet etc,etc. moest je dat allemaal lastig vinden.