• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Kon deze voormiddag mijn unRAID server niet benaderen via VPN, dacht shit zal toch niets gebeurd zijn. Bij thuiskomst alles OK, de server stond gewoon echt in slaap, alle ventilatoren staan dan uit net als alles LEDs. Snel een WOL app geïnstalleerd en nu kan ik deze ook vanaf afstand terug uit slaap halen. Weeral iets afgetikt van de lijst :)

2m4mkz.jpg

DAt ging dus niet bij mij, mag ook op de lijst :p
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
docker image stond op 10 gig
Was zo goed als vol
Nu verhoogd naar 20 gig, docker utilization returned to normal ;)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth

Op 10:40 moet ik naar settings gaan en dan community applications

Dat heb ik niet meer?
Nochtans is community applications plugin wel installed
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Denk dat die tab nu anders heet. Die Appdata Backup/Restore moet je wel eerst installeren via Apps, vermoed dat je deze nog niet hebt.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Denk dat die tab nu anders heet. Die Appdata Backup/Restore moet je wel eerst installeren via Apps, vermoed dat je deze nog niet hebt.

Das raar want dat zegt hij niet in de video
hij zegt eerst community applications (had ik al)
daarna de krusader app (die heb ik geinstalleerd)
en dan moest ik naar die settings gaan..


Ik heb nog een probleempje
nu mijn nieuwe array disk erin zit, wou ik mn cache moven, maar om een of andere reden wil hij dat niet doen
mover is running
en daarna kijk ik en staat het er nog gewoon in

Code:
Feb 12 16:09:02 Unraid root: mover: started
Feb 12 16:09:02 Unraid move: move: file /mnt/cache/Films/Terminator Dark Fate (2019).4K.Atmos/Terminator Dark Fate (2019).4K.Atmos.mkv
Feb 12 16:12:34 Unraid move: move_object: /mnt/cache/Films/Terminator Dark Fate (2019).4K.Atmos/Terminator Dark Fate (2019).4K.Atmos.mkv No space left on device
 
Laatst bewerkt:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Backup/Restore Appdata zit tegenwoordig onder Settings -> User Utilities. Zie je die daar niet dan moet je deze eerst installeren.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Backup/Restore Appdata zit tegenwoordig onder Settings -> User Utilities. Zie je die daar niet dan moet je deze eerst installeren.

Klopt nu heb ik ze, ik heb die idd moeten apart installeren, daar sprak de video niet over.
Heb jij die dan standaard toch?

Zijn jouw icoontjes in kleur onder settings?
Dat was in kleur bij mij vroeger maar nu niet meer plots
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ik wil eerst die films moven alvorens te backuppen
maar dat doet ie niet
en geen idee waaro
no space zegt hij
terwijl er net 6tb inzit
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Mn ssd zit er nog steeds niet in
Ik wil eerst mn huidige cache moven en dat lukt nie !!
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Zoals ik eerder eens heb verteld was ik ook wel benieuwd wat mijn unRAID nu aan energie opslorpt. En dat eerlijk gezegd héél goed mee. Wel nog geen stress test gedaan op de CPU om dan het verbruik te meten, maar eerlijk gezegd de keren dat dit zou voorvallen dat CPU serieus moet rekenen, zullen zéér zeldzaam zijn. Mijn Core i3-9100 heeft genoeg reserves om de taken die hij nu moet uitvoeren zonder enige last ook uit te voeren.

[TH]Verbruik[/TH] [TH]Beschrijving[/TH]
44 Watt in gebruik en SABnzbd unpar lopend wat dus de nodige belasting genereert
33 Watt idle en alle schijven in spindown (niet meer draaiend)
3 Watt in S3 Sleep stand, ventilatoren staan uit, alle LEDS uit, enige wat je nog kan zien is de LED voor de Ethernet poort


[edit]
Niet onbelangrijk om te melden wellicht, momenteel draait de server met 2 HDD en 1 SSD
[/edit]
 
Laatst bewerkt:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Kon deze voormiddag mijn unRAID server niet benaderen via VPN, dacht shit zal toch niets gebeurd zijn. Bij thuiskomst alles OK, de server stond gewoon echt in slaap, alle ventilatoren staan dan uit net als alles LEDs. Snel een WOL app geïnstalleerd en nu kan ik deze ook vanaf afstand terug uit slaap halen. Weeral iets afgetikt van de lijst :)

Welke tools gebruik jij om je server in slaap te zetten? In combi met wol is dat wel interessant voor energie verbruik te beperken.

Welke wol app heb je geïnstalleerd en werkt het nu wel goed?
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ik gebruik de Dynamix S3 Sleep plugin maar de voorwaarde is natuurlijk dat je moederbord S3 Sleep moet ondersteunen. Dat zal wellicht wel zo zijn met recentere moederborden.

Of sleep wordt ondersteund in unRAID kan je controleren via terminal commando
Code:
ethtool eth0
en dan kijken bij de regel
Code:
Wake-on
als daar g staat vermeldt is het OK, staat het daar niet bij dan kan je het manueel toevoegen. Zie ook het Wiki artikel hier.

Tool die ik gebruik op mijn Mac is MiniWOL wat ook beschikbaar is voor Windows en Linux. Op iOS gebruik ik Mocha WOL (geen Android versie van), maar iedere WOL app zou moeten werken.

Werkt wel alleen intern op het netwerk (LAN) en niet extern (WAN). Dat extern kreeg ik (nog) niet voor elkaar, zou eventueel wel kunnen via bv. raspberry projectje, maar in mijn geval zal ik het eenvoudiger en iets minder elegant oplossen. Ik kan via VPN mijn iMac overnemen en dan van daaruit een WOL pakket sturen.
Zou het wel kunnen oplossen met mijn Unifi USG router maar dan via een config bestand ipv UI, maar als ik overstap naar UDM Pro kan ik dit niet doen, want deze ondersteund geen config gerommel meer via een commando prompt.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Thx Stiibun Stiibun ik ga aan de slag vantweekend 😁
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Interessant
Maar wat als je home assistant draaiend hebt op je cache

Dan kun je nooit in wol gaan?
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Je zal sleep bedoelen ipv WOL ja dat gaat niet lukken, dan draai je beter zo’n dingen die altijd bereikbaar moeten zijn op een low-power apparaat zoals de Pi. Als de server in slaap staat kan je deze niet pingen en kan je ook niet aan de interface. Wat mij betreft ook niet nodig als ik overdag werk of ’s nachts slaap :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Eindelijk de cache ingebouwd,

nu aan het formatten

wat is dat nu met die trim, moet ik dit ergens instellen?
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Dynamix SSD TRIM installeren en dan onder Settings -> Scheduler (waar ook de mover settings zitten) Bij mij ingesteld op dagelijks en uit te voeren kwart na middernacht.