• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

Mijn Proxmox servertje doet 10W idle en 30W load. De Synology NAS zit rond de 30W dacht ik, maar die slaapt af en toe wel.

En op hoeveel watt zit je in idle of nog niet gemeten? Server moederbord inderdaad en dat is te merken, mijn server zit nu ongeveer aan 150 watt in vergelijking met mijn vorige build zou dat ongeveer neerkomen op €30 per maand extra elektriciteitskosten.

Rond de 110 volgens mijn slimme stekker op idle.

Mijn Proxmox servertje doet 10W idle en 30W load. De Synology NAS zit rond de 30W dacht ik, maar die slaapt af en toe wel.
Mijn proxmox servertje (2TB NVME - 64GB RAM - i5-9500-6core-3Ghz) zit op een mini HP EliteDesk) en is idd ook mega zuinig eigenlijk op 10W idle. De gemiddelde Synology doet 25W zonder schijven, reken dan 5W per disk erbij.

Mijn altijd-aan server in een Lenovo M70s met vooral Nextcloud en nu een Home Assistant VM trekt ook maar 10 watt uit de muur bij idle. Hierin zitten 2 NVME’s en 1 2,5” SSD

Appels en peren aan het vergelijken vermoed ik… Want verschillen zijn wel heel groot.
Is inderdaad appels en peren vergelijken want compleet andere insteek. Heb dan ook twee Unraid server draaien, en straks nog een derde die puur als backup zal gebruikt worden, die wil ik qua verbruik ook zo laag mogelijk krijgen want vind ik een leuke uitdaging.

Server hardware is daar natuurlijk niet voor gemaakt want draaien normaal in data centers en performance is belangrijker dan besparen op stroomverbruik.

Unraid server wat herschikt en de kleinere schijven verwijderd en nu 1 ipv 2 pariteitsschijven en 90TB beschikbaar met zes 18TB WD HC550 schijven. Volgende werk ga ik gewoon eens opnieuw beginnen want veel rommel van docker containers en plugins die ik niet meer gebruik, en er zit ergens iets tussen die de web interface een stuk vertraagd.

De andere server had ik wat vodden mee want de ZFS cache pool was stuk en alles geprobeerd om die te herstellen maar helaas niet gelukt. Wel een backup van Nextcloud van twee dagen ervoor dus niet zo erg om de cache pool opnieuw te maken en de backup terug te zetten.

Heb op die server ook meteen versie 7.3.0 beta2 geïnstalleerd en de boot en licentie (via TPM) op de NVMe mirrored cache pool geplaatst. Er zijn ook nog wel wat andere verbeteringen in deze versie zoals kunnen zien of je er geen issues zijn met de ZFS pools en nog wat andere kleinere zaken.

Back
Bovenaan