Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
Tja je kan idd evengoed werken met 0,0 "bescherming" en de 2x18TB inzetten als BACKUP. Want Unraid is geen backup natuurlijk. Stel je hebt een oude NAS waar je 2x18 in RAID0/Stripe opzet, dus dik 36TB bruto space en dan in functie van de noodzaak van backup data daar naartoe pompen. Die NAS kan je ofwel via WoL laten booten of op bepaalde momenten in de nacht om een backup-job te starten.De eerste twee 18TB ge-precleared en dat duurde net geen 70 uur en nul problemen, wat ik ook niet verwachte. De ene zal ingezet worden als data schijf en de tweede als een tweede parity disk. Pitst toch wel dat je eigenlijk gewoon 36TB opgeeft voor veiligheid van je data
Als er ooit meerdere arrays kunnen gemaakt worden, zou ik voor mijn media best wel on-the-edge willen gaan dus zonder parity schijf. Normaal komt die functionaliteit er dit jaar. Samen met een andere veel gevraagde optie, namelijk booten van een interne schijf.
Dat was eigenlijk gewoon het plan dit jaar, maar ja de AI bubbel steekt er een stokje voor.Tja je kan idd evengoed werken met 0,0 "bescherming" en de 2x18TB inzetten als BACKUP. Want Unraid is geen backup natuurlijk. Stel je hebt een oude NAS waar je 2x18 in RAID0/Stripe opzet, dus dik 36TB bruto space en dan in functie van de noodzaak van backup data daar naartoe pompen. Die NAS kan je ofwel via WoL laten booten of op bepaalde momenten in de nacht om een backup-job te starten.
Als je je media zonder parity wil gaan.
Waarvoor heb jij dan nog dubbele parity nodig?
Wat heb jij wel van data...
Los daarvan..
Hoe hebben jullie het gedaan voor sleep... en het down-spinnen van hdd?
Disabled disk helaas bij mij... Het is wel mijn oudste disk. Mijn laatste van 3TB.
Daardoor krijg ik ook de error dat mijn systeem niet meer beschermd is. Dus best zo snel mogelijk vervangen. Jammer dat de prijzen zo hoog zijn nu...
Heb nu even uit array genomen. Daarna restart. Dan weer uit en opnieuw in array. Rebuild is nu bezig. Maar heb ook al nieuwe besteld. Want zal idd kapot zijn.
Ik kon alle data er wel nog op zien. Opvallend dat het allemaal recent materiaal was. Dus zal vrees dat het ouderdom zal zijn.