• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

Lekker licht die spullen :p^
Die eatons ben ik zelf geen zo'n fan van, opt werk gaan ze toch vrij snel stuk vind ik.

Lekker licht die spullen :p^
Die eatons ben ik zelf geen zo'n fan van, opt werk gaan ze toch vrij snel stuk vind ik.
Ah gek, wij hebben er enkele redelijk flinke draaien (16 kVA) met enkele flinke servers aan (video-recording) dat al verschillende jaren non-stop werkt. (is de 9PX reeks).

Wij hebben ook een aantal 9PX in gebruik, alsook een belachelijk groot model (weet niet van buiten welk type). Een paar weken geleden voor de eerste keer een probleem gehad met een 9PX waardoor alles down ging. Voor de rest draait dit al jaren zonder problemen.

S Sphinkx , Skank Skank hadden jullie in je server ook geen Supermicro moederbord? En zo ja welke is dat dan precies? Mij al een beetje aan het oriënteren op een Supermicro moederbord maar zou het beter laten met de hoge RAM prijzen van tegenwoordig :)

Oei mijn geheugen laat me in de steek, dat is toch al wat jaren geleden dat je deze dacht ik via Tweakers hebt aangekocht.

Mijn model is Supermicro X11SSH

Dan nog 2 extra LSI kaarten voor 2x 8 extra sata/sas aansluitingen. Welk model zou ik eens moeten opzoeken. Die LSI kaarten heb ik 2dehands gekocht op Tweakers. Moederbord / CPU en ram was nieuw. Maar al lang geleden… Denk jaar of 10 gemakkelijk. Dus heel degelijke kwaliteit 😁

Wij hebben ook een aantal 9PX in gebruik, alsook een belachelijk groot model (weet niet van buiten welk type). Een paar weken geleden voor de eerste keer een probleem gehad met een 9PX waardoor alles down ging. Voor de rest draait dit al jaren zonder problemen.
Allez, dan hebben jullie geen by-pass module steken ;-)
(hotswap mbp / maintenance bypass)

Transplantie is achter de rug, ziet er wel wat leeg uit met een Micro-ATX moederbord erin :)

En start nog op, dat was wel een oef momentje. Oh ja kabelmanagement moet natuurlijk ook nog gebeuren ;)

Maar ik was vooral benieuwd naar de schijftemperaturen want de drie fans achter de drive bays waren aangesloten op het moederbord. Profiel ingesteld in het BIOS maar mijn Gigabyte bordje wil die blijkbaar maar niet bewaren en gebruiken en dus in silent mode bleef (rond de 700 rpm). Gevolg was dat de schijven tot 47° gingen en dat is me teveel.

Dan maar de fans aangesloten op de SAS backplane, waardoor ze nu constant op de hoogste snelheid draaien (2200 rpm) en nu liggen de temperaturen onder de 35°. Dat is met drie Noctua NF-A8 PWM fans dus 80mm en blijf qua geluid nog héél aanvaardbaar. Later als het warmer wordt en dat ook wordt in de berging zal ik die wellicht vervangen door drie 120mm omdat deze wat meer lucht kunnen trekken en verzetten.

Dus die schijftemperaturen zal ik wat blijven opvolgen, want hoge temperaturen is slecht voor de schijven dat weet iedereen :D

IMG-1406.jpg

Back
Bovenaan