• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Waar ga je binnenkort naar toe?

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Begin Feb ga ik een weekje op ski-trip. Zal nog eens Frankrijk worden...héél lang geleden dat ik daar nog eens gaan skieën ben.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Gisteren ook een ski vakantie naar FR geboekt, eerste week van de paasvakantie, hopelijk ligt er dan nog sneeuw.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Volgende week 2 weken naar Zimbabwe.
10 dagen safari en hopen op enkele top foto's
Mooie vooruitzichten! Het kan bijna niet anders dat je héél mooi plaatjes gaan kunnen schieten. Dat was bij ons in pakweg Zuid-Afrika of Namibië niet anders.
Ga je Hwange NP bezoeken ? Of doe je er nog andere zoals Gonarezhou NP en/of Charare ??
 
  • Vind ik leuk
Reactions: bartcobra

bartcobra

Member
5 okt 2022
50
11
18
49
2250 Olen
Mooie vooruitzichten! Het kan bijna niet anders dat je héél mooi plaatjes gaan kunnen schieten. Dat was bij ons in pakweg Zuid-Afrika of Namibië niet anders.
Ga je Hwange NP bezoeken ? Of doe je er nog andere zoals Gonarezhou NP en/of Charare ??
Jazeker, ik ga elk jaar naar Afrika.
Kenia, Tanzania, Namibië, Zuid-Afrika, Botswana, Oeganda

Eerst naar Hwange Np (lodge the hide)
Dan naar Mana pools (lodge Ruckomechi bekent van zijn wild dogs)
En dan naar het zuiden Malilangwe reserve Gonarezhou Np(lodge Singita Pamushana) deze is een van de mooiste lodges in heel Africa
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Net terug van een weekje skiën, het weer was zalig. Alleen voor vrouw was het niet zo leuk, eerste dag al gevallen en haar kruisbanden gescheurd. Eind van de maand gingen we ook naar Parijs, dit zal niet doorgaan vrees ik 😢
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ouch das minder
Nieuwe kruisbanden steken bah
Vrouw ook gehad door te skien... die moet er niet meer van weten...
Beterschap
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Net terug van een weekje skiën, het weer was zalig. Alleen voor vrouw was het niet zo leuk, eerste dag al gevallen en haar kruisbanden gescheurd. Eind van de maand gingen we ook naar Parijs, dit zal niet doorgaan vrees ik 😢
Ouch,
sterkte aan de vrouw!
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Pas terug van short ski Oostenrijk en nu aftellen naar onze zomervakantie (2weken toscaanse kust met daarin 2 dagen Rome)
Misschien dat we ervoor nog een citytrip doen nr Barcelona maar ik zou volgend jaar graag terug naar Amerika willen dus denk datk daar beter op inzet
2 dagen zijn er 3 geworden bij definitieve boeking van hotel in Rome.

Naar volgend jaar toe zwaar aant twijfelen geslagen of we wel terug gaan nr Amerika, ticket prijzen zijn ivm vorig jaar min 200 euro duurder geworden (is toch 800 euro vr 4 personen dus er nog maar eens bovenop :(
Zwaar twijfelen en als Amerika op zich nu goedkoper was zou het een no brainer zijn maar tis nu niet dat het daar goedkoop is :p
Nuja, eerst deze vakantie maar eens doen :-D

Iemand tips voor Rome met 2 kinderen (11 & 9 jaar)?
Uiteraard het gebruikelijke toeristische daar maar iemand misschien ook een tipje daarbuiten? :)

Alvast bedankt
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Net nog een aantal tickets gekocht voor zomerreis Italië.
Reizen is een pak duurder geworden na Corona… merken jullie dat ook?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Welk hotel heb je in Rome?
Zelf ook al in rome geweest maar zonder kids, en ik wil dit ook wel es met de kids doen!
Welk periode ga je?

Tips -> forum romanum, colosseum, trevi fontein, spaanse trappen, pantheon, vaticaanstad, giolitti (ijssalon), trip met segway
 
  • Vind ik leuk
Reactions: PreDaToR

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Net nog een aantal tickets gekocht voor zomerreis Italië.
Reizen is een pak duurder geworden na Corona… merken jullie dat ook?

Yep… Maar nog erger sinds de oorlog. Vorig jaar ticket naar Athene was 150 euro. Nu 3x zoveel voor Zakynthos en zonder bagage…
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Wij vliegen naar Napels, 4 tickets 1700 euro!
Voor een 2 weekse gezinsreis naar Italië reken in een budget van ong. 11000 euro, dat was twee jaar geleden nog 9000 euro, 5 jaar terug in de tijd was het 7000 euro…
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Amai, zotte prijzen. Jaar of 4-5 geleden Napels gedaan, de amalfie kust en Capri. Denk dat we met 2 man een 2500euro kwijt waren voor 10 dagen vakantie. Vlucht was in totaal 100euro de man.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Alles in? Dus inclusief eten, ferry’s etc?
Yep. Auto hebben we wel niet gehuurd want dat was in de gebieden waar wij waren niet echt aan te raden.
Vooral metro, trein en ferry genomen. Eten was daar erg goedkoop in vergelijking met België
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Welk hotel heb je in Rome?
Zelf ook al in rome geweest maar zonder kids, en ik wil dit ook wel es met de kids doen!
Welk periode ga je?

Tips -> forum romanum, colosseum, trevi fontein, spaanse trappen, pantheon, vaticaanstad, giolitti (ijssalon), trip met segway

AD Cavour Luxury Rooms​

Op booking.com gerangschikt op beste beoordeling en laagste prijs kwam die vanboven uit bij moment van boeken :)
8-22 juli gaan we nr Italië, Rome doen we van 11-13 juli, onze vaste plaats zal in Marina Di Cecina zijn?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Yep. Auto hebben we wel niet gehuurd want dat was in de gebieden waar wij waren niet echt aan te raden.
Vooral metro, trein en ferry genomen. Eten was daar erg goedkoop in vergelijking met België
Klopt, desondanks reken ik toch op 60 euro per persoon per dag (lunch en dinner), voor 14 dagen 4 personen, is dat ~3300 euro, enkel eten, vluchten zijn 1600 euro dus 5000 euro, de rest is Vnml Hotel (2200) en huur zeiljacht. (4000), ik heb ook nog 500 euro voorzien voor ferry’s, huur scooters, luchthaven transfer.
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Wij vliegen naar Napels, 4 tickets 1700 euro!
Voor een 2 weekse gezinsreis naar Italië reken in een budget van ong. 11000 euro, dat was twee jaar geleden nog 9000 euro, 5 jaar terug in de tijd was het 7000 euro…
ERG veel tbh.
Voor dat geld kan je een rondreis Florida doen denk ik dan.
Vorig jaar een 35% meer betaald voor 24 dagen rondreis met alle toeristische trekpleisters en de nodige souvenirs overal gekocht en huur auto.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
ERG veel tbh.
Voor dat geld kan je een rondreis Florida doen denk ik dan.
Vorig jaar een 35% meer betaald voor 24 dagen rondreis met alle toeristische trekpleisters en de nodige souvenirs overal gekocht en huur auto.
Daar kan ik inkomen. Ik denk niet de de afstand een bepaalde factor is voor je reis(budget). Eerder wat je er gaat doen, waar je gaat eten en slapen. Ik kan evenveel genieten van een luxe reis naar de middellandse zee met een zeiljacht, als rondtrekken met de camper in Namibië, zolang je maar nieuwe ervaringen kan opdoen of leuke mensen kan ontmoeten…een beetje avontuur moet er toch altijd wel zijn…