• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Die wachttijden zijn verschrikkelijk bij sommige modellen. De 5-6 maand die je nu hebt valt nog mee. Sjieke wagen! Lease?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Reis Namibie :)

Landschap_onderweg.jpg
Zeg in welke periode ga je dan ?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Volgend jaar eerste drie weken in juli. We vliegen vanuit Amsterdam ( was goedkoper).
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Volgend jaar eerste drie weken in juli. We vliegen vanuit Amsterdam ( was goedkoper).
Owkee ... vergeet niet nog te investeren in goede thermische onderlijfkes hé.
Juli = redelijk putteke winter daar.

Wij hebben zelfs 2 nachten gehad met +- 4°C in de tent en dat was 3e week september in "de lente"
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Bedankt voor de tip. We hadden dat ook reeds gemerkt… we zullen onze slaapzakken terug mogen bovenhalen die we destijds gebruikten om naar de Alpen te gaan. Met Een goeie slaapzak en thermisch ondergoed kom je een heel eind…

wordt het snel warm eens de zon opkomt, of is het een beetje zoal in België pas tegen na de middag?

heb jij op voorhand 4x4 training genomen?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Bedankt voor de tip. We hadden dat ook reeds gemerkt… we zullen onze slaapzakken terug mogen bovenhalen die we destijds gebruikten om naar de Alpen te gaan. Met Een goeie slaapzak en thermisch ondergoed kom je een heel eind…

wordt het snel warm eens de zon opkomt, of is het een beetje zoal in België pas tegen na de middag?

heb jij op voorhand 4x4 training genomen?
Ja, als de zon er is ga je dat direct voelen, maar een muts enz blijf je wel ophouden tot vb 9h30u ofzo hoor. Maar wat zonnestralen op je lijf doen wonderen (en een tas warme thee & koffie ook om wakker te worden - je kan op campings ook dikwijls gaan ontbijten en binnen is het direct wa warmer hé)
Zeker als je dan nog eens in de vroege ochtend in de Safari jeep kruipt blijf je beter nog even goed ingepakt!

Slaapzakken zul je normaal bij de 4x4 meekrijgen, MAAR ik had de indruk dat ze niet "van de dikste" waren, dus mischien overwegen zelf iets mee te nemen ?

4x4 training ? Nopes. Ik heb zelfs m'n banden nergens afgelaten ;-) Vooral in de omgeving Sossusvlei/duinen is het risico reeel dat je vast komt zitten, maar eigenlijk gewoon in z'n 4x4 "High" and gaaaaaaaaaas!
Verder heb je in het binnenland natuurlijk weggetjes (of opgedroogde rivierbedding) waar je gewoon goed aandachtig en "zoetekes" effe wat moet kruipen. Zeker als je slechts met 1 wagen bent zou ik geen te zotten dingen gaan doen...als ge daar gaat stilvallen met motorische issues of mechanische brokken (buiten kapotte band) kan het wel eens lang duren voor je iemand gaat tegenkomen.

Maar als je met 4 personen ofzo ben is het ook makkelijker om effe wat los duwen mocht dat nodig zijn, maar gewoon niet teveel stressen op voorhand.Daar op Sossusvlei kom je wel volk tegen natuurlijk.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Moederbordje van m'n Mini-ITX systeemke heeft het nu helemaal begeven.
Was op zoek naar nog kleine modelleke en heb 2e handsje een HP EliteDesk 750 G4 (35W) gevonden met 16GB / 256GB M2 NVME SSD erin.
AMD Ryzen 5 Pro 2400GE

Mééér als snel genoeg voor wat ik 'm gebruik en amper groter als een sigarenkistje.
Kan er weer wa jaren tegen sé.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: broodro0ster

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Schoon scherm ; tiens, aan dat meertje ben ik vroeger nog geweest (Moraine Lake - Canada)
Is dat met elke laptop aan te sturen ? Toch wel 5120 x 1440 pixel te sturen.
Aansturing via 2 PC's lijkt me ook wat, 2 * 27" zonder rand ertussen inderdaad.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
ik ga het volgende week vrijdag instaleren - in de nieuwe bureau :). bedoeling is idd om zowel m'n thuis PC als werklaptop aan te sluiten. Volgens de handleiding zou dat moeten lukken.
ik hou je op de hoogte.
 

zaj

Member
17 apr 2018
12
5
6
33
monitor audio bronze AMS upfiring speakers voor in de woonkamer. werkt verbazingwekkend goed eigenlijk. het "van boven" effect is niet super super opvallend maar mijn surround speakers komen nu om één of andere reden veel meer tot leven. waarschijnlijk puur door het feit dat ik nu atmos tracks heb ipv 5.1. Zeker de moeite.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Straks toch echt HA :p
kweetnie...
Ik ontzie het om eraan te beginnen,teveel gedoe enzo.
Ik heb eigenlijk weinig zin om daar veel tijd in te steken.
Ik ben meer voor 'plug and play' met een beetje getweak naar je eigen goesting.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun