Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
Met ne 4-bay kan je al mooie dingen doen. Moet je natuurlijk geen "ouderwetse" schijven van 1TB of 2TB gaan insteken hé.
Als je al je bestaande schijven wil gaan recupereren .. tja, dan zal je eerder 6-8 bay moeten kijken zeker ?
Een nieuwe setup met 4 bays met daarin schijven van 8-10-12TB geeft je toch wel ruimte ?
Tja en de NAS kan van Synology, QNAP zijn of zelfbouw, dat maakt in wezen niet zo gek veel uit.
4 inderdaad, maar die vier zijn er dan eigenlijk maar 3 ?
Zodat bij crash je terug kan opbouwen
Klopt, maar als je dan 8-10-12TB schijven steekt heb je netto 24TB , 30TB of 36TB ter beschikken ... ge gaat mij toch ni zeggen dat het ni genoeg is hé. Je kan altijd hamster spelen en zooooooveel blijven verzamelen en nooit niks wegdoen. In dat geval kijk je beter uit naar een NAS met 6-12 bays ;-)
Zelf zou ik op dit moment van schrijven me opnieuw een DS918+ kopen, ben hier namelijk zeer tevreden van.Welke NAS zouden jullie nu kopen?
Hoeveel bays?
Ik heb nu 14 tb data en 6 tb parity
dus dat moet er zeker in , en met uitbreidingsmogelijkheden
Zelf zou ik op dit moment van schrijven me opnieuw een DS918+ kopen, ben hier namelijk zeer tevreden van.
Snap alleen niet dat dit voor sommige leden onder ons niet voldoende is?
Zeker wanneer je er rekening met houdt dan Raid op je nas geen Backup is!
Wat bij dataverlies door een defect moederbord of staat al die data ergens in de cloud?
Ik hou er momenteel als extra backup een oude en 2de nas op na, enkel bedoeld voor mijn belangrijkste en onvervangbare data.
Het overige lig ik bij dataverlies echt niet wakker van en kan altijd terug wel te vinden zijn.
Imo bijna juist, bij twee disken wordt er gebruik gemaakt van een volwaardige kopie, dus eigenlijk gelijkwaardig aan raid 1 en niet raid 5.SHR= RAID5 maar als voordeel dat je schijfgroottes kan mengen wat bij gewone RAID wel kan maar de ruimte ben je dan kwijt. Voorbeeld 2x8TB EN 2x6TB levert in RAID 5 maar 18 TB op want 6x3 en één voor de raid, dus die 2x2 TB van de twee 8 TB schijven ben je kwijt. Met SHR heb je dan wel 20 TB = 2x6 + 8 en de andere 8 voor de RAID set.
SHR+ = RAID6
En een expansie-cabine DX517 kan er ook nog aan de 918+ hé, heb je gelijk week 5 extra bays ;-)Ik zou mij een 918+ kopen moest ik nu een nieuwe kopen. En daar dan 3x 8TB schijven in zetten in SHR. Dan kan ik voorlopig weer even verder en kan er later nog een 4e bij.
Ik weet dat het mogelijk is, maar dat ding kost bijna evenveel als een 918+. Snap niet zo goed waarom het zo duur is.En een expansie-cabine DX517 kan er ook nog aan de 918+ hé, heb je gelijk week 5 extra bays ;-)
https://www.synology.com/en-us/products/DX517