Absoluut. Die eerste keer rammen op die kast was uniek, plots ging de deurbel en drie maten wandelden binnen
met oudjaar was het feestje bij mii te doen, had er ineens een '80s party van gemaakt en er is ongeveer 200 keer op gespeeld die avond/nacht. Aan de hand van de hoeveelheid ingeworpen munten te zien.
Het is helemaal niet zo dat ik er elke dag op speel, soms weken niet. Het gaat om meer dan dat. Het uitdenken en bouwen ervan is een deel van de hobby zeg maar. Het gamen erop een ander. But then again, ik heb ook een ps4 sinds een half jaar en daar speel ik ook bijna niet op.
Wat wel heel leuk is is dat als je eens bezoek hebt van vrienden of familie die je lang niet gezien hebt, ze steeds naar die kast gaan en nostalgie ontdekken. Games die ze vroeger hadden op hun commodore 64, of hun eigen blut betaald hebben op de kermis om een bepaalde game te kunnen uitspelen. Het heeft gewoon iets. Nog een reden was mijn dochter. Ze is 5 jaar nu en zal zoiets nooit gekend hebben. Want nu hebbje overal games op, telefoons,ipads, ps3, ps4, wii etc. Wij hadden dat niet en kermis was toen de max om eens een spelleke te kunnen spelen he. Nu speelt mijn dochter pacman op de arcade :-D. Zalig om te zien.
Bouwen van een eigen arcade is erg persoonlijk denk ik waarom je het wil doen. Gewoon doen als je vindt er eentje in huis te willen!