• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Arcadekasten

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
ik wil net hzperspin testen maar wat een zooitje hoe krijg ik dit nu simpelweg eens running? ik heb een zip gedownload maar er zit geen setup file in als ik het run , krijg ik een klein vierkant ding en kan er niks in doen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Skank zei:
Sam
2639.png
Help me out here Die van hierboven 50cm diagonaal (ik kan nog afzeggen) (vt900 denk ik, dus zelfs 19 inch) of een 16:9 van 22 of 23 inch
of deye heb ik ook deal voor 30 euro http://www.2dehands.be/computer-game-consoles/computer-onderdelen/monitoren/acer-23-inch-monitor-276403575.html?utm_campaign=link_advertentie&utm_source=ad_reactie_kopie&utm_medium=email

dus 19 inch 4:3 of 23 inch 16:9 voor zelfde prijs
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
sam kun je mij es helpen aub

ofwel 16:9 23 inch of 19 inch 4:3 ik wil een zo groot mogelijk speelveld

dan hzperspin lukt langs geen kanten

hyperspin install dan hyperlaunch installed en dan nog emulators ? waar

echt overzichtelijk en duidelijk is het niet lol dan games, geen idee of ze volledig zijn

ik heb mame installed en eens games gedownload en zo proberen te starten en yegt hij dat files ontbreken

anders eens via pb om te leren kennen enkele files sharen die ik moet installen en eens simpel uitleggen? die videos van die gast die je zei, zijn enorm lang en niet volledig om up and running te krijgen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Skank zei:
sam kun je mij es helpen aub

ofwel 16:9 23 inch of 19 inch 4:3 ik wil een zo groot mogelijk speelveld

dan hzperspin lukt langs geen kanten

hyperspin install dan hyperlaunch installed en dan nog emulators ? waar

echt overzichtelijk en duidelijk is het niet lol dan games, geen idee of ze volledig zijn

ik heb mame installed en eens games gedownload en zo proberen te starten en yegt hij dat files ontbreken

anders eens via pb om te leren kennen enkele files sharen die ik moet installen en eens simpel uitleggen? die videos van die gast die je zei, zijn enorm lang en niet volledig om up and running te krijgen
Ivm je scherm; Dit zal je zelf moeten bepalen vrees ik. Ik heb een 24inch 16:9 scherm (reden: ik wil in de toekomst ook recentere arcadegames spelen, die breedbeeld zijn). Overkill voor de klassiekers dat wel, maar puur toekomstgericht gezien.

Ivm HyperSpin instellen; Je moet gewoon de video's van SimplyAustin volgen. Ik heb het ook zo gedaan en werkte van de eerste keer. Hij zet in de commentaren bij zijn video's meteen de url's naar de downloadpacks die je nodig hebt voor de video die je bekijkt. Die downloaden en dan de video bekijken en gewoon de stappen volgen.

Bekijk eerst: <woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=2ftT45BfwdQ</woltlab-metacode> Dan: <woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=wehUnZxfVY4</woltlab-metacode> Vervolgens (om bvb Mame te installeren, hij heeft soortgelijke video's voor NES, SNES etc ook): <woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=P30C0KI-neM</woltlab-metacode> en <woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=1QsTFKupgLs</woltlab-metacode>

Neemt wat tijd in beslag maar dit heb je echt wel nodig als basis, als je nadien nog NES, SNES etc wilt toevoegen aan je HyperSpin Wheels. En als je de video's volgt is het echt niet zo moeilijk en moet het werken. Doet het dat niet, dan heb je iets verkeerd gedaan.

Als je snel een Mame rom wil testen, kan je ook bvb MAMEUifx downloaden (http://mame32fx.altervista.org/download.htm). Je moet dan op je pc een mapje ROMS maken. In die map zet je dan je roms (deze moeten gezipt blijven!). Volgende video kan je zeker verder helpen: <woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=k6fLvjLRU7c</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Skank zei:
En dan heb je nog eens zwarte balken rondom je scherm die behoren tot je kast.. Ik vind het maar niks eigenlijk, en te druk
Die balken rondom je scherm maak je zo breed als je zelf wilt. Rond mijn scherm is een boord van 1cm aan elke zijde. Veel meer rand dan dit zal ik uiteindelijk niet hebben. Je kan natuurlijk nog kiezen om aan elke zijde 5cm of meer te nemen. Allemaal nogal persoonlijk...

Bij mij is het de bedoeling dat het er dus zo komt uit te zien (zie http://www.coldbeamgames.com/blog/i-built-an-arcade-cabinet voor de bouw van deze cab - daar zie je ook meteen hoe hij het gedaan heeft voor zijn marquee). En ja, als je dus classics speelt zal je links en rechts een stukje zwart op je scherm zien. Stoort dit? Ook weer persoonlijk. Voor mij niet omdat ik de keuze gemaakt heb dat ik op deze kast ook recentere arcadegames wil spelen, waarvoor een breedbeeldscherm dus wel moet. De bezels vullen de balken wel op, en als je ze te storend vindt kan je nog altijd een neutrale bezel maken/kiezen die bvb bij de artwork van je kast past. Ik heb natuurlijk als voordeel dat er veel zwart in mijn artwork zit waardoor die balken etc allemaal veel minder zullen opvallen.

5797963_orig.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Nice! Ik ga die hyperspin es op mn gemak bezien Net terug vd hubo, latten, schroeven , houtlijm en mdf 18 plaat gekocht en laten zagen vr de zijkanten Ik heb thuis nog een stuk van een andere plaat mdf 18 liggen voor de tussenstukken.. Wou eerst 12 nemen qua dikte vr de tussenstukken maarja ik heb er nog, zoveel zal da wel nt schelen in gewicht zeker? Of toch een tweede plaat 12mm kopen? Meer dan een halve plaat over v vroeger

Vanavond ook om dat 23 inch scherm.
1f609.png
Kostprijs tot nu toe Hubo 30 Scherm 30


Open ik een eigen topic of ga ik hier verder
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Nice, ge laat er geen gras over groeien!

Ik zou het hier in dit topic houden (zelfde principe als op Tweakers).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Nice! Ik zou er eerlijk gezegd een apart topic voor maken. Dat is makkelijker om je build log te volgen als in een algemeen topic waar allerlei posts staan.

Er is niet echt een subforum voor DIY stuff, dus zou ik eentje open onder het showcase topic :p Demon moet hem maar moven naar het juiste subforum alst verkeerd staat :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Voor de build log is het inderdaad beter, maar het blijft hier nog altijd een HT forum. Daarom zou ik het in 1 algemeen topic houden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
bpQUBpu.jpg
We laten demon beslissen
1f609.png
Hij kan nog opsplitsen. Hoe dan ook.. Vanmiddag een bovenfreesmachine en wipzaag afgehaald ook. Daarna achter het 23inch scherm geweest, koopje vr 30 euro.

Het model is een mix tussen de retrocade en de mamae arcadekast van koenigs. Iets groter ook

Zopas afgetekend en tot nu toe alles ok
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Sam om die tmolding in te frezen, heb je zon dingnodig... Ik ga dat maar 1x gebruiken... Heb jij dat liggen , of anders delen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Deye avond de tijd gehad om even verder te werken, wat een yalig weertje, ideaal om buiten te zagen. Dat heb ik ook gedaan, niet alleen tegen de vrouw maar ook de eerste zijkant van mn arcadekast.
nkRX9nI.jpg


Daarna heb ik de andere kant er mooi bovenop gelegd om een kopie te maken

b9dUz1U.jpg


Met de bovenfrees en een kopiestukje, lukt dit zeer aardig ! Zo°n handige tool man ! Een must !

QnKGnzV.jpg


7kAj0Ml.jpg


Super handig

Omdat ik geleten heb dat de tmolding niet goed vasthoud en scherpe hoeken, heb ik ook onmiddellijk de hoeken licht afgerond Zodat straks de tmolding lekker blijft zitten

hyTZnmD.jpg


Bijna klaar

YiVkBcd.jpg


En tadaaaaaaaaaaaaaa Een perfecte tweeling !

IoOhwzN.jpg


Ben zelf erg blij. Ik heb nog even wat balkjes klaar gestoomd om alvast erop te vijyen.. wordt vervolgd!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Sam, paar vraagjes -hoeveel bedragen verzendkosten bij timeharvest? -ik heb dringend wieltjes en stelpoten nodig, ik dacht aan deze http://www.arcadeshop.de/Accessoires-Transportrad-3_803.html verzendkosten daar zijn wel flink hoog - ook speakers nodig en muntcoin zodat ik ze kan infrezen, speakers vind ik niet bij timeharvest, sechte site wel, je kan niet per onderdeel zoeken. Waar op letten voor speakers? - ik wil ook nog bat joystick en buttons, qua buttons.. Verlicht of niet verlicht, kosten die veel meer? Is wel leuk verlicht - voor die tmolding, zon boor nodig, echter zal ik die maar 1x gebruiken, heb jij al ene? Andrs delen? Vind da zo onnozel om te kopen.. - wat neem jij als licht voor je marquee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Skank zei:
Sam, paar vraagjes -hoeveel bedragen verzendkosten bij timeharvest? -ik heb dringend wieltjes en stelpoten nodig, ik dacht aan deze http://www.arcadeshop.de/Accessoires-Transportrad-3_803.html verzendkosten daar zijn wel flink hoog - ook speakers nodig en muntcoin zodat ik ze kan infrezen, speakers vind ik niet bij timeharvest, sechte site wel, je kan niet per onderdeel zoeken. Waar op letten voor speakers? - ik wil ook nog bat joystick en buttons, qua buttons.. Verlicht of niet verlicht, kosten die veel meer? Is wel leuk verlicht - voor die tmolding, zon boor nodig, echter zal ik die maar 1x gebruiken, heb jij al ene? Andrs delen? Vind da zo onnozel om te kopen.. - wat neem jij als licht voor je marquee?
Al mijn buttons, joysticks, speakers, versterker, xin mo en bedrading had ik voor 88€ in huis. Van die 88€ namen de verzendkosten het grootste deel in beslag (dacht rond de 55€ ofzo). Dure verzendkosten dat wel, maar als ik alles op arcadewinkel.nl zou gekocht hebben was ik enkel aan materiaal al minstens 50-60€ duurder dan wat ik nu bij TimeHarvest besteld heb (en dan reken ik de verzendingskosten bij arcadewinkel.nl er nog niet bij). Oja, ik heb ook geen douanetaksen moeten betalen.

Luidsprekers en versterkertjes kan je hier vinden; http://timeharvest.net/arcade-accessories-series-amplifier-speaker-c-317_533.html

Ik heb dit gekocht; Luidsprekers: http://timeharvest.net/2-pcs-speaker-8ohm-30w-for-arcade-machineamusement-machinecoin-operated-game-arcade-cabinetgame-machineaccessoriesparts-p-454.html Versterker: http://timeharvest.net/stereo-amplifier21-hifi-digital-power-amplifier-boardarcade-accessories-for-coin-operator-game-cabinet-dvd-mp3-player-pc-p-679.html

Afdekkapjes voor de luidsprekers heb ik nog niet gekocht, aangezien ik nog niet weet hoe ik dit ga afwerken. Voor de speakers heb ik eigenlijk op niets gelet aangezien je, volgens mij, voor zo een arcadekast weinig kan miskopen.

Een coin mechanisme ga ik niet plaatsen. Ik ga gewoon 2 extra buttons plaatsen (voor elke speler 1).

Mijn buttons zijn niet verlicht. Ik vind lichtgevende buttons niet zo knap, maar ieder zijn ding natuurlijk. Ik denk dat het leuk is in het begin maar dat het nadien storend is (heb in ons appartement ooit een RGB ledstrip gehad... ook hier de 1e nice maar nadien meh...). Een arcadekast mag van mij geen halve jukebox/discotheek zijn.

Voor die T molding heb je inderdaad een T Molding frees nodig. Ik heb deze nog niet. De T molding is momenteel mijn grootste struikelblok aangezien ik nog altijd niet weet hoe ik dit ga maken. Al mijn hout ga ik in de doe het zelf op maat laten zagen, bij gebrek aan materiaal thuis. Die T molding kunnen zij echter niet doen. Ik heb echter geen zin om een houtfrees te kopen enkel en alleen voor dat. Daarom heb ik ook nog zo geen T molding frees gekocht. Het zou natuurlijk handig zijn, om de kosten voor die T molding frees te delen
1f609.png


Voor de verlichting van de marquee plan ik om ofwel een kleine tl lamp te kopen of 3 ledstrips. Dit kan je in elke doe het zelf zaak wel vinden. En anders, bij arcadewinkel.nl kan je er ook een vinden.

Ik weet nog niet of ik wielen en stelpoten ga monteren. Als ik het al ga doen, dan koop ik dit gewoon bij de doe het zelf. Gewoon 4 wielen met rem. Zal, denk ik, goedkoper zijn dan die van uit Duitsland te laten komen. Arcadewinkel.nl verkoopt dit ook btw.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
True van die verlichting. Ik denk er ook aan om 2 extra buttons mee te bestellen als reserve. Ik zal jouw luidspreker enzo es bekijken, ik ga er gewoon een grill op plaatsen, stoort mij niet. Die coin dinges vind ik de max, maakt het echt.. Wel duur, dacht rond de 75 euro? Wil je es kijken voor mij aub wat ik daarvoor nodig heb? Kun je die tmolding frees ook in china kopen? Of enkel bij arcadesinkel.nl, anders terug verzendkosten daar. Delen we nu? Incl verzendkosten delen? Die wielen vind ik wel handig, ik ga wel gene nemen met rem want dan moeten ze zichtbaar zitten, en ik ga mn kast tot 2 cm vd grond doen, dus dan kun je niet aan die remmen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Skank zei:
True van die verlichting. Ik denk er ook aan om 2 extra buttons mee te bestellen als reserve. Ik zal jouw luidspreker enzo es bekijken, ik ga er gewoon een grill op plaatsen, stoort mij niet. Die coin dinges vind ik de max, maakt het echt.. Wel duur, dacht rond de 75 euro? Wil je es kijken voor mij aub wat ik daarvoor nodig heb? Kun je die tmolding frees ook in china kopen? Of enkel bij arcadesinkel.nl, anders terug verzendkosten daar. Delen we nu? Incl verzendkosten delen? Die wielen vind ik wel handig, ik ga wel gene nemen met rem want dan moeten ze zichtbaar zitten, en ik ga mn kast tot 2 cm vd grond doen, dus dan kun je niet aan die remmen.
Allicht zal je die T molding frees ook wel ergens anders vinden, maar ik heb ze nog nergens anders tegengekomen eerlijk gezegd. Ik wil ze gerust nadien wel overnemen van jou voor de helft van de prijs
1f609.png


Die coin door en mechanisme vind ik enkel sjik als je die ook daadwerkelijk werkend krijgt. Maar ga je dan ook steeds met munten spelen? Als je dit niet zinnens bent, heeft een coin door en mechanisme weinig nut, vind ik. Ik vind het persoonlijk veel gedoe, en veel geld, voor iets dat ik toch niet ga gebruiken. 2 extra buttons kost je 3-4€. Dan weet ik het wel
1f609.png
Mocht ik er eentje kopen, dan kocht ik deze: http://www.arcadewinkel.nl/componenten/muntproevers-deuren/coin-mech-deur-mechanisch-2slots

BTW hierbij ook de pc specs van mijn bakske dat HyperSpin draait; Intel Pentium 3GHZ CPU / 3GB Ram / Draait op Win7
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
dat is gewoon een platte zaagfrees van 2 mm dik en vind je wel in iedere goede doe het zelf zaak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
http://www.arcadewinkel.nl/componenten/muntproevers-deuren/coin-mech-deur-mechanisch-2slots[/url]

BTW hierbij ook de pc specs van mijn bakske dat HyperSpin draait; Intel Pentium 3GHZ CPU / 3GB Ram / Draait op Win7 </woltlab-quote> 70 euro is wel duur, i know, ja is de bedoeling dat het ook werkt he, is dit zo moeilijk dan? Ik zou de 2 willen , optie met geld bij bezoek, of met knop als ik alleen ben, kan da niet goedkoper die coin door?
<woltlab-quote data-author="skoebiedoe"] dat is gewoon een platte zaagfrees van 2 mm dik en vind je wel in iedere goede doe het zelf zaak.
denk je?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Skank zei:
70 euro is wel duur, i know, ja is de bedoeling dat het ook werkt he, is dit zo moeilijk dan?Ik zou de 2 willen , optie met geld bij bezoek, of met knop als ik alleen ben, kan da niet goedkoper die coin door?
Allicht zal het even complex zijn als de buttons aansluiten op je encoder (iPac of Xin Mo bvb) maar ik heb er mij nog niet echt in verdiept eerlijk gezegd. Buiten Europa zal je ze allicht wel goedkoper vinden, maar dan zit je weer met een pak verzendingskosten aangezien zo een deur en mechanisme toch al wat gewicht is...

Ik vraag mij af of de 2 (coin door en buttons) zal werken. Allicht wel, maar dan maak je het wel "complex" op den duur, enkel en alleen voor die paar keer dat je munten gaat inwerpen want je geeft zelf al aan dat jijzelf het niet gaat gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Hoe heeft onze andere vriend het gedaan? Zopas de latten gehangen en 1x miszaagd met de bodemplaat.
tHwaI8a.jpg



Schuld vd ontwerpen vd tekening, daar staat het mis op. Ferm blij dat ik niet alles heb laten zagen, kan ik nog anticiperen ook Zo blijkt nu dat ik 9/10, geen 2 stukken ga doen als frontt van lade maar 1 Ook mooier in 1 stuk.. Anders is mijn lade niet hoog genoeg. De onderkant gaat namelijk ook dicht zijn, iets wat op het ontwerp ook niet zo is, maar dat zie je niet op de fotos. Bij mij zal alles dicht zijn maar hierdoor komt de rails vd lade dus hoger en heb ik maar 4cm boven de plank vd lade, das erg crap met het toetsenbord. Vandaar 1 geheel, enig probleem. Wat met die 2 player buttons daar dan, weg ? Of in de lade? Die meeschuift
 
Laatst bewerkt door een moderator: