Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
genoeg schermen? Ik vind geen 4:3 in 21inch hoorsam zei:Genoeg schermen op 2dehands te vinden. 4:3 is leuk omdat je dan links en rechts geen zwarte balk hebt. In Hyperspin, en allicht nog andere frontends ook, kan je dit oplossen door een bezel te plaatsen. Op die manier is er op je scherm een boord die de zwarte balken opvolt. Zoiets bvb
Hoogte zal bij mij misschien iets hoger worden dan 166 maar zeker geen 185 (ter info: ik ben zelf 190 groot). Je kijkt eerder naar onder op zo'n arcadekast. Het is niet zoals tv kijken, waarbij je recht voor je kijkt.
alles zwart?sam zei:2 zwarte balltop joysticks16 zwarte us buttons 1 zwarte player1 us button 1 zwarte player 2 us button 18 switchkes voor de buttons + bijhorende bekabeling 1 xin-mo usb encoder 1 mini amp 2 30w speakers
Nogal zwartalles zwart? hoe moet hij eruit gaan zien?
Zie http://forum.arcadecontrols.com/index.php?topic=138414.0Skank zei:Wat marquee betreft, hoe werk je dit nu af?
Gewoon plexiglas en erachter een lamp en dan de bedrukking?
MAw hoeveel plaats moet ik voor die marquue voorzien qua dikte?
1) idem, weet het ook nog niet 2) wat ga jij doen 4:3 of 16:9 ? Ja ik zocht 21 inch, die vind je zo niet , 20 wel maar is die niet te klein? Die besel vind ik maar niks 3) vet! ik wil ook zoiets, waar haal je die stickers? ik zoek nog iets... en weet nog niet wat.. daarom weet ik ook nog niet welk kleur v buttons enz Ken je goeie sticker shops? Is die starwars custom made? Zal duur zijn zeker. waar ga je die halen? 4)ik heb nog geen pi, dus ik moet zoiezo iets aankopen, vraag is dan de pi3b of een tweedehands pc voor 50-75 euro, maar zal ik da vinden en is die krachtig genoeg 5) maar eerst een scherm dus... en weten welke artwork ik wil zodat ik de buttons/sticks enz kan bestellen, ik ga 9/10 morgen achter mdf en begin alvast aan de kastsam zei:1) Ik plan om een deurtje te voorzien. Hoe ik het ga onderverdelen weet ik nog niet. Ofwel 1 grote deur en 1 vast paneel, ofwel 1 kleine deur en 2 vaste panelen.</strong>
2)Niet gezien dat je 21inch zoekt. 19inch is nog makkelijk te vinden in 4:3. Als je dan toch 4:3 wenst, waarom kijk je dan niet bij de televisieschermen? Ik denk dat je daar dan sneller iets gaat vinden dan bij de pc schermen. Of je doet het zoals hierboven, met een 16:9 scherm en bezels. Je kan dan bvb een algemene bezel nemen of afzonderlijke bezels voor elke game. Op die manier heb je bij elke game een bijpassende bezel. Kwestie van nog wat meer eye candy te hebben
3)Nogal zwartUiteraard Star Wars themed. Artwork is nogal clean bij mij, aangezien ik het sober wou. Dit zal het worden.
4)<strong>Als je jouw Pi 3b voor niets anders gaat gebruiken, zou ik de Pi houden voor de arcadekast. Ik had oorspronkelijk een Pi b voorzien. Hiermee kan je alle klassiekers spelen, Neo Geo kan je ook spelen en alles tot N64 lukt ook. Als frontend kan je dan bvb EmulationStation of Attract Mode gebruiken. Iets minder flashy dan Hyperspin dat wel, maar het doet wat het moet. Voor 50-75€ zal je zeker wel een pc vinden waarop je Hyperspin kan draaien. Ik heb een oude Dell. Dacht een pentium 4 3ghz 4gb ram ofzo (zou het eens moeten nakijken). Hyperspin draait hier perfect op. Hyperspin gebruikt niets van gpu maar wel de cpu (net zoals de emulatoren). Zie http://www.hyperspin-fe.com/topic/286-hyperspin-requirements-explained/ voor meer info.
Uiteindelijk wil ik wel nog een betere pc, omdat ik ook de meer recentere games wil spelen (alles van 2005 tot nu), maar daar wou ik nu met de bouw geen geld aan spenderen.
Das wel cool scherm als marquee, maar dan ga ik helemaal omhoog qua kostensam zei:https://www.youtube.com/watch?v=WKGMfkWJejc</woltlab-metacode>
Plexiglas zou ik voor het artwork plaatsen. Op die manier is je artwork netjes beschermd. Mss kan een drukker er voor zorgen dat de artwork langs de voorzijde kleeft (geen idee of dit mogelijk is). Voor de marquee moet je wel zorgen dat het papier is dat licht doorlaat, anders gaat je verlichting geen nut hebben. Een ledstrip of tl lamp zijn voldoende. Je kan eventueel nog een stuk zilverpapier in de marqueebak plaatsen zodat het licht nog feller is.Das wel cool scherm als marquee, maar dan ga ik helemaal omhoog qua kosten kun je niet gewoon artwork kleven op plexiglas en daarachter ledstrip of tl lamp???????????? Of zal er dan geen licht doorkomen?
Heb je thuis geen 16:9 pc scherm? Indien ja, speel daar dan eens enkele games op. Dan weet je meteen of het storend is of niet. De zwarte balken vallen mee bij horizontale games. Bij shmups heb je natuurlijk veel meer zwarte balk (verticale games) maar zelfs dan nog stoort het mij niet (al zeker niet met die bezels). Die bezels had je trouwens ook vroeger op elke arcadekast, aangezien dit de artwork was die op het glas, voor het scherm, kleefde met daarop dan de regels van de game of de button combinaties bvb.Dat scherm is echt moeilijker dan ik dacht wil je dezelfde hoogte met ene 16:9 als 4:3 dan moet je een 23inch hebben, en dan heb je nog maar de hoogte van een 17 inch 4:3 scherm
Dus veel beeld zal je toch niet hebben met een 16:9