• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Elektrificatie Woning en wagen

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Pellet zou enkel zijn moest het echt niet warm genoeg zijn in de winter. Maar ik verwacht niet dat het nodig zal zijn. Koelen gaat met mijn systeem ook maar zal niet zo goed zijn als met grondboring. Maar gaat toch wel enkele graden afkoelen en rest is via een slimme externe zonnewering. Dus dat zal wel ok zijn.

Den bak komt bij ons onder de carport en is volgens reviews stil. Mijn terras is aan de andere kant dus zelfs als er iets van geluid is zal ik dat daar nooit horen.
Een lucht/water kan harder koelen als een water/water warmtepomp. Maar condens zal dan eerder een probleem zijn. Ik laat 16-17C door de vloer lopen in de zomer. Maar 7C kan ook perfect omdat je actief gaat koelen, maar dat is eerder voor ventilo convectoren met een afvoer.
Met een grond boring geraak je niet aan zo’n temperaturen, maar het kost wel geen energie. Maar met zonnepanelen maakt het niet echt uit. Op dagen dat je moet koelen schijnt de zon sowieso, dus das geen probleem dan.

En geen zorgen dat je het niet warm genoeg gaat krijgen. Met een correct gedimensioneerd systeem dat goed is afgesteld, zal dat geen probleem zijn. Je hebt normaal ook nog een backup element om aan COP 1 bij te verwarmen als het heeel koud zou zijn. Maar tot -10C heb je dat niet nodig normaal gezien. Met backup element mag het hier -20C worden. No worries dus, die pellet zal niet nodig zijn en zal uw nieuwbouw in een sauna veranderen als dat een half uurtje opstaat.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Kans dat het nog zo koud wordt hier is relatief klein. Ik had daar ook weinig zorgen om, mijn vrouw meer.