krikri
Well-Known Member
bedankt voor je toelichting, begrijp je redenering wel.
Mischien nog een kleine bedenking… weet niet of deze logica in de praktijk standhoud.. maar… Wat houd je tegen om de drie fase paal te zettten? Extra kost installatie? Ik denk dat je nog steeds een voordeel kan halen in kombinatie met zonnepanelen. Je kan zelf een limiet zetten in de wagen dus je hoeft niet altijd snel te laten. Als je dan toch eens meer vermogen nodig hebt of je wil maximaal je batterij opladen op een piekdag of piekmomenten dan heb je wel de mogelijkheid.
Ik denk dat het vermogen van de panelen heel erg schommeld in een kort tijdsbestek. voorbeeld half bewolkte dag en de wolken die voorbijschuiven, op dat moment kan het interessant zijn je batterij in de wagen met Max vermogen te laden voor vb. 10 minuten en dan weer minder. Zeker als je je wagen ook zal kunnen gebruiken als thuisbatterij…
wist ook niet dat je bij nieuwe installaties nog steeds geld kan krijgen om energie in het net te steken?
Mischien nog een kleine bedenking… weet niet of deze logica in de praktijk standhoud.. maar… Wat houd je tegen om de drie fase paal te zettten? Extra kost installatie? Ik denk dat je nog steeds een voordeel kan halen in kombinatie met zonnepanelen. Je kan zelf een limiet zetten in de wagen dus je hoeft niet altijd snel te laten. Als je dan toch eens meer vermogen nodig hebt of je wil maximaal je batterij opladen op een piekdag of piekmomenten dan heb je wel de mogelijkheid.
Ik denk dat het vermogen van de panelen heel erg schommeld in een kort tijdsbestek. voorbeeld half bewolkte dag en de wolken die voorbijschuiven, op dat moment kan het interessant zijn je batterij in de wagen met Max vermogen te laden voor vb. 10 minuten en dan weer minder. Zeker als je je wagen ook zal kunnen gebruiken als thuisbatterij…
wist ook niet dat je bij nieuwe installaties nog steeds geld kan krijgen om energie in het net te steken?