• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home assistant

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Ik hoop het 😊

Dat is zelfs mogelijk met Hue. Dus in principe moet het met HA ook wel lukken.

Veronderstel dat jij geen sensors gebruikt?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Speciale reden voor? Want dat is wel super gemakkelijk. Voordeel van HA is dat je wel andere sensors kunt gebruiken.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Een reden? Goh niet echt, ik mis ze niet momenteel dus waarom zou ik ze dan kopen?
Ik wil eerst nog andere zaken zoals een bel, cameras, de haard, de ventilatie, de verwarming, het alarm
Zoveel nog te doen :p
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Logisch dat je het dan niet koopt. Ik vind het super gemakkelijk. Heb er nu in mijn hal, berging, keuken en badkamer. Kamer binnen en licht springt aan.

Sensor is wel goedkoper dan al die andere uit je lijstje 😉
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Logisch dat je het dan niet koopt. Ik vind het super gemakkelijk. Heb er nu in mijn hal, berging, keuken en badkamer. Kamer binnen en licht springt aan.

Sensor is wel goedkoper dan al die andere uit je lijstje 😉

Geef es je linkje aub :p
Die andere was maar 15 euro ofzo
Of heb je het op een andere lijst?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Ben bezig over je eigen lijstje 😉

Bel, alarm, camera, ... gaan allemaal meer kosten dan een simpele sensor.

Die van Hue is bv sensor voor beweging, licht en temperatuur. Mss te koppelen aan je haardvuur? Bv onder bepaalde temp en aan tv kijken dan moet de haard opspringen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik ga van bovenstaande niet wakker liggen... gezien deze toch op debian based is.
Die zal zomaar niet breken.

Vraagje om inspiratie op te doen..
Ik zit overigens ook hier wat te zoeken https://community.home-as...e-mini-media-player/68459

De vraag is, ik wil bepaalde scenes maken voor douche nemen, bad nemen , dinner with friends etc etc
Die de lichten instelt, maar ook de muziek.
Het is vooral om dat laatste.
Ik wil niet telkens dezelfde muziek horen (ik heb een spotify family account)....

Maar wel passende muziek hebben.
Hoe doen jullie dit?
Naar een playlist verwijzen? Maar die moet je dan telkens zelf bijhouden..
Pluspunt zou zijn , dat deze ook effectief in de dropdown komt bij de mini media player


Edit: bij nader onderzoek heb ik , wanneer ik op de dropdown klik van de mini media player, het volgende


Blijkbaar zijn dit geen spotify playlists... maar komen deze van mn sonos integratie, en meer bepaald "Mijn sonos" -> onder "albums", "nummers" en "stations".
Ik zoek dus ook daar een betere manier om dit te beheersen... in home assistant.

Overigens zou het voor de scenes, leuk zijn om random een playlist te kiezen, en dan liefst ook nog shuffle :p
Zie https://community.home-assistant.io/t/how-to-play-a-playlist-in-spotify/16121

Ik vraag veel , i know

Philip Philip : ik verwacht een beetje jouw hulp hier, jij hebt spotify toegevoegd he?
Werkt dit ook op sonos?
Ik vraag dat omdat deze bij unsupported devices staat https://www.home-assistant.io/integrations/spotify/
Blijkbaar moet ik ook een app aanmaken... Hoe heb jij die dan genoemd? Home assistant of spotify?
Zal indien ik dit met mijn account doe... en ik laat een playlist boven afspelen, en ik vraag om beneden nog iets af te spelen met mijn account, deze boven dan stoppen?
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Philip Philip ?
teveel achter zn tv zeker :p
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Ik heb spotify integratie, en daarvoor moet je idd een “app” aanmaken in de dev settings.

Spotify en Sonos integratie werken niet, je kan Sonos niet kiezen in de luist met Spotify afspeel devices. Het werkt enkel als je eerst via een andere Spotify app naar de Sonos connecteert.

‘t Is een beperking van de Spotify API zelf helaas.

Maar in Sonos zelf zou je wel Spotify playlist als favoriet kunnen instellen. Die favorieten kun je dan denk ik aanspreken vanuit Home Assistant
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Bizar. Ik heb dus weer hetzelfde probleem zoals vorige keer... Ik kan niet meer connecten naar mijn Home Assistant. Niet via de URL en ook via SSH krijg ik ook een unable to connect error. De automations dat ik draai blijven wel hun ding doen maar ik geraak er dus niet op.

Als ik mijn Pi aansluit op scherm is er geen probleem. Pi draait zoals normaal, geen errors. Enkel HA is dus onbereikbaar...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
github ticket aanmaken? Even raad vragen op tweakers? Ik heb er ook geen flauw idee van.

Gisteren nog 4 scenes aangemaakt... die als ik routine in google home heb:
- douche nemen
- bad nemen
- strijken
- dinner with friends
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Hopelijk toch es hulp hier :p
Ik heb een emby integratie.. voor zowel de cinema als de woonkamer.
De mediaspeler van de cinema werkt perfect, die voor de woonkamer (zidoo) blijft op idle staan, ookal speelt hij een emby movie af.
Nu geen probleem, dacht ik, ik ga een kodi integratie doen..

Gezien die door discovery niet ontdekt wordt, heb ik hem toegevoegd manueel.
Echter ik krijg de integratie niet binnen?
Enige mogelijkheid?
De webinterface in kodi is geactiveerd https://kodi.wiki/view/Web_interface

Via mn browser lukt het overigens wel de webinterface te bereiken
 
Laatst bewerkt:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
github ticket aanmaken? Even raad vragen op tweakers? Ik heb er ook geen flauw idee van.

Gisteren nog 4 scenes aangemaakt... die als ik routine in google home heb:
- douche nemen
- bad nemen
- strijken
- dinner with friends

Denk eerder dat het aan netwerk ligt... Want als ik aansluit aan scherm zie ik “menu” van de pi. Maar via andere mogelijkheden kan ik niet verbinden. Maar mijn automations werken wel. Dus iets heel bizar.
Probleem is dat ik kabel kan uittrekken. Want is PoE 🙄
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Aha! Nu heb ik wel errors op mijn pi. Het ligt dus aan mijn USB stick of SD kaart... Maar het zal wel mijn SD kaart zijn. Want die willen al eens stuk gaan bij een Pi. Reboot zal dit tijdelijke oplossen maar dat is dus de reden waarom mijn HA er al eens uitligt. Vraag is wat ik nu moet doen... Gezien er een nieuw OS is dat je rechtstreeks op een USB stick kan installeren. Dat zal uiteraard wel mijn voorkeur hebben.


ZCwEyUF.jpg


6IaBZ2r.jpg
 
Laatst bewerkt:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Yep. Maar is toch nog iets van minimum aan data dat op die sd kaart zit voor te booten?