• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home assistant

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Straks nog es een update push doen.
Ziet er allemaal nog netter en afgewerkter uit..
Meer meldingen etc
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik heb volgend script om mn dashboard nr mn hub te casten, zodra ik die activeer, krijg ik te zien home assistant connected nabu casa
en daar stopt het bij
geen dashboard te zien
swipe ik weg, krijg ik helemaal niks meer te zien van die cast
Probeer ik de dag erna, dan krijg ik hetzelfde connected te zien

Enig idee?

Mn script
Code:
cast_dashboard_naar_keuken:
  alias: HA dashboard naar keuken
  icon: mdi:cast
  sequence:
    - data:
        dashboard_path: lovelace
        entity_id: media_player.keuken
        view_path: Home
      service: cast.show_lovelace_view
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Yes !
Het is me gelukt om HA dashboard om mn google hubs te tonen !

Zalig, kan dit nu casten naar al mijn hubs :p

Dit middels gebruik van CATT
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Kun je in HA op de een of andere manier
een alarm zetten op een google home?
Of moet ik in google home iets fixen met routines maar dat lukt me ook niet...

Ik wil een lamp laten aangaan wanneer ik een alarm zet of net een alarm afduw zonder dat ik moet spreken :p
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
Was even verward, maar er is ook een nieuwe HA versie: 2020.12. Ze hebben hun versioning aangepast 😅

 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Was even verward, maar er is ook een nieuwe HA versie: 2020.12. Ze hebben hun versioning aangepast 😅

Had 'em deze morgen al een bump gegeven. Zal eens naar die blueprints zien.
Dat blijft voor mij 1 van de redenen om niet meer met HA te doen. Zeer complexe automatisaties kan ik op m'n Vera met de Reactor-plugin visueel duidelijk voorstellen en zijn met enkele kliks gemaakt, terwijl je met HA blijft kullen met bestandjes aanpassen etc.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Jan, nooit naar Node Red gekeken dan? Zelf geen ervaring mee, wel een paar video’s bekeken een hele tijd geleden. Zag er wel goed uit en ook visueel flows maken voor een automatisatie.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Jan, nooit naar Node Red gekeken dan? Zelf geen ervaring mee, wel een paar video’s bekeken een hele tijd geleden. Zag er wel goed uit en ook visueel flows maken voor een automatisatie.
Jawel, de NODE-RED plugin staat hier op m'n HA, en alhoewel dat ook wel grafisch is zit er toch nog een behoorlijke factor verschil in "gebruiksgemak" tov m'n bestaande oplossing. (vb onmiddelijk kunnen testen, detailed-logs van de verschillende states van allerlei zaken, vlotte). Ik kan nu zeer eenvoudig complex "nested" groeps maken met AND/OR/NOT/ met allerlei vlotte extra's (vb output moet "latched" hoog blijven tot externe reset door een ander event etc,etc)

Zal nog es naar de node-red kijken.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Dat kan ik best geloven. Zelf niet meer bezig met HA, te veel handen arbeid die je moet uitvoeren vooraleer je een deftig resultaat hebt. En trouwens zoveel smart spullen heb ik nu ook niet.
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
Vandaag alle Raspbian packages, inclus docker, geupdate. Bad move, Home Assistant was na reboot in een broken state.

Belangrijke mededeling: https://alerts.home-assistant.io/?#docker_2010.markdown

Hoe te fixen als je dit tegenkomt:

Bash:
apt install docker-ce=5:19.03.14~3-0~raspbian-buster docker-ce-cli=5:19.03.14~3-0~raspbian-buster containerd.io=1.3.9-1
apt-mark hold docker-ce docker-ce-cli containerd.io
reboot
# even wachten
ha supervisor repair
ha supervisor restart
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Was even verward, maar er is ook een nieuwe HA versie: 2020.12. Ze hebben hun versioning aangepast 😅


Mooi !
TTS is interessant, en de nest integration (dju had ik mss toch die deurbel moeten kopen)
Anyway , de camera integration kan ik nu gebruiken vr de hub
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Zopas udpate gedaan naar HA OS 5.8 en de laatste HA versie.
Tot nu toe gewoon stabiel
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Nu ik die deurbel heb, komt deze automatisch als te configureren integratie : Homebase Homekit accesory

Heb jij dit gedaan sphinkx?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Nope idd
Maar tgaat razendsnel met HA :p