• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home assistant

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Ondertussen draai ik ook 2021.4 , ik zit sowieso op beta-channel.
Maar die automations "gui" zal hopelijk ooit eens evolueren naar iets deftigs zoals ik gewoon ben op m'n Vera met de plugin "Reactor"
Complexe zaken kunnen visueel duidelijk voorgesteld worden, nesting etc allemaal mogelijks.
Je moet echt weeral serieus in de YAML duiken om dit soort dingen gedaan te krijgen.

reactor1.png
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Hoezo, je moet helemaal toch niet in yaml duiken

Ik vind dat er weer aardige dingen tussen zitten
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
En al begonnen sphinkx?
Tius toch nog steeds geen weer om buiten te komen , laat staan met vrienden af te spreken :p
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Nope. Moet nog beginnen aan de format van de RB. Niet veel werk, ik weet het. Maar heb altijd wel een excuus om er niet aan te beginnen.

Moet gewoon eens goeie manual vinden voor Install van RB OS op de USB stick. Dan de verdere Install van HA. Weet niet of er nu veel verschil is met een jaar geleden?
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Uh link lijkt niet te werken, krijg een pagina bestaat niet fout
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Toch ergens nog nen bug gevonden. M'n hass.io setup (geen idee of het de core of supervisor is) doet enorm veel DOT (DNS-over-TLS) lookups. Dus "versleutelde" DNS queries naar Cloudflare 1.0.0.1 en 1.1.1.1 machines.
DOT gebruikt UDP/TCP port 853 die ik actief blokkeer naar buiten toe omdat ik wil dat *ALLE* lookups via m'n Pi-hole gaan.
Zo blokkeer ik ook actief "DOH" (DNS-over-HTTPS) naar buiten toe
Soms stopt het, soms begint dat ineens terug. Duizenden "lookups" per uur zeg maar. Toch maar eens een posting doen op HA-forum.

Schijnt ergens "ingebakken" te zitten in de DNSCore maar zo'n product moet de optie hebben om dat AF te zetten als de gebruiker dat zelf wil en de DNS te gebruiken die je zelf aangeeft.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ook in de laatste versie? want er zijn dit weekend al 2 nieuwe versies verschenen
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Ook in de laatste versie? want er zijn dit weekend al 2 nieuwe versies verschenen
Ben nu naar core-2021.4.3 aan het upgraden, maar in core-2021.4.2 nog allesinds het issue.
Het is iets dat geweten is blijkbaar, maar ik denk dat héél weinig gebruikers echt qua firewalling dingen tegenhouden van BINNEN -> BUITEN en dat valt dus dan helemaal niet op natuurlijk.
Het is ook niet kwaadaardig natuurlijk, maar ik wil het niet. Het moet "af te zetten" zijn wat mij betreft.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth

Interessant deze !
Vooral de blueprint !!! (nog nooit blueprints gebruikt maar zal dit toch es proberen)

En dan die google alarms ! handig !
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Er ligt nog wat onontgonnen gebied in Afrika zo blijkt 😀 En ook een groot verschil in de lage landen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Es zien of ik met mn garmin watch, mn garagepoort kan openen :)
Edit: uurtje later en het werkt al !

Super handig ! Nu hoef ik mn telefoon niet meer uit te halen, kan ik zo de poort openen
 
Laatst bewerkt:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Es zien of ik met mn garmin watch, mn garagepoort kan openen :)
Edit: uurtje later en het werkt al !

Super handig ! Nu hoef ik mn telefoon niet meer uit te halen, kan ik zo de poort openen
Is da met een IQ-app ?
Ik zie dat m'n ForeRunner 235 en Edge 1000 er ook tussenstaan als supported.