Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
Hij is uit, mooie release![]()
ALLEMAAL Zwave/Zwave-plus stuff hier.Nice !
Is die echt 2x sneller dan een rPI4
Nu mijn pi4 is eigenlijk snel genoeg.
Wel nice dat je nu ook die conbee2 stick neemt...
Maar ook nog es een zwave stick?
Zoveel zwave stuff nog?
ALLEMAAL Zwave/Zwave-plus stuff hier.
Het enige "Zigbee" materiaal is HUE dat ik heb.
Daar komen nu nog Aqara (temp) sensors bij etc als eerste "echte" Zigbee devices en denkelijk in de toekomst nog wat meer, want Zigbee is toch goedkoper te vinden etc.
Nu er is ook nog zoiets als betrouwbaarheid. Heb sommige Zwave-devices al jaren, er zijn er hier die onder de grond steken;-) Oh boy zal dat op termijn een feestje worden om die opnieuw te "pairen" met de Odroid ;-) als ik het niet op een ander manier voor elkaar krijg.
Geen idee of die goedkope Sjinese Zigbee dingen dezelfde betrouwbaarheid hebben op lange termijn.
Qua performance de N2+ doet het ni slecht (als het moet in "Turbo" hé, hier doet 'm op de moment 1% CPU) vandaar dat hij ook al de meest cores "afzet" in powersave etc.
![]()
Zijn er hier gebruikers die vlot met "templates" aan de slag gaan ? Is toch allemaal niet zo simpel, het mag duidelijk zijn dat ik dus geen programmeur/developer ben en dat merk ik dus ook weeral als ik mezelf hierin wil verdiepen.
Ik probeer eigenlik gewoon op 1 van m'n card, waar system-stats van m'n Odroid op staan om de netwerk-doorbeur in "kilobits/sec" te krijgen ipv de standaard megabytes/sec
De entiteit in kwestie is gewoon de sensor.network_throughput_in_eth0
Je kan dat precies niet "ineens" doen op een lovelace-card maar moet dan iets van template bovenhalen om de waarde on-the-fly aan te passen.Ik zou dan een nieuwe sensor.network_throughput_in_eth0_kbits maken met dan die originele value (vb 0,0024 MB/s) gaat *8096 doen om naar kbits/sec te geraken.
Zowat elke Youtube video over Templates is allemaal leuk enz, maar "net" niet wat ik eigenlijk zoek, als in de Developer-Tools van HA probeer krijgt ik die "math" niet geregeld.
Ja...HA heeft echt een behoorlijke leercurve als je echt dieper begint te graven
Ondertussen m'n Conbee II "actief" gekregen en 1e Aqara Door/Window sensor gevonden.Mijn zigbee devices icm conbee2 stick zijn allemaal super betrouwbaar, nooit geen omkijken naar !
als ik zie wat ne "nest" (layout, al die namen edm) er op die default HA pagina komt - krijg ik al de kriebels :-s - zo'n afgewerkte pagina ziet er mooi uit, maar eer ge daar zijtZijn er hier gebruikers die vlot met "templates" aan de slag gaan ? Is toch allemaal niet zo simpel, het mag duidelijk zijn dat ik dus geen programmeur/developer ben en dat merk ik dus ook weeral als ik mezelf hierin wil verdiepen.
...
Ja...HA heeft echt een behoorlijke leercurve als je echt dieper begint te graven
Dat valt echt goed me hoor !als ik zie wat ne "nest" (layout, al die namen edm) er op die default HA pagina komt - krijg ik al de kriebels :-s - zo'n afgewerkte pagina ziet er mooi uit, maar eer ge daar zijt![]()
inderdaad, om wat controle/flexibiliteit te hebben is het toch best dat je dingen handmatig kan bedienen ook he - en zo eens zien waar onze Wall-E rondgezogen heeft, is wel eens een leuke gadget natuurlijk - of aan de vrouw tonen hoeveel elentriek ze verbruikt als ze in x plekken de lichten laat branden (en wat dat kost voor nix eigenlijk)...ik zeg maar watJe bent niet verplicht een "homepage of dashboard" te maken he
Je kan ook alles automatiseren.
Hoewel ik persoonlijk toch regelmatig ook het dashboard gebruik op zowel gsm als de tablet aan de muur in het huis