• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home assistant

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth


S Sphinkx al begonnen nu?
En je tado?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Tado werkt zonder problemen... Je hoort wel mechanische geluiden als de kraan wordt open of dichtgedraaid. Dat is wel jammer maar is uiteraard enkel als je van ene schema naar andere schema gaat. Dus zoveel valt dat ook niet voor.

HA. Ik ga allicht beginnen met een totaal ander project binnenkort... Dan zal er van HA helemaal geen sprake komen. Maar is nog enkele maanden afwachten...
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Tado werkt zonder problemen... Je hoort wel mechanische geluiden als de kraan wordt open of dichtgedraaid. Dat is wel jammer maar is uiteraard enkel als je van ene schema naar andere schema gaat. Dus zoveel valt dat ook niet voor.

HA. Ik ga allicht beginnen met een totaal ander project binnenkort... Dan zal er van HA helemaal geen sprake komen. Maar is nog enkele maanden afwachten...

Ne kleine, een bouwproject of een wereldreis :p
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Goed geraden! Het is #2. Maar we zitten nog in een eerste verkenningsfase... Binnenkort afspraak met een architect :p
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Oh nice !
Grats!
Dan zal er idd niet veel tijd overschieten.
Maar tis wel een belangrijk onderdeel in je te bouwen smarthome :p
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Dat is dus afhankelijk wat voor soort domotica er ga gebruiken... Maar uiteraard zou ik graag domotica hebben :)

HT-ruimte zal ook belangrijk zijn. Maar dat zou ik gewoon in de living blijven doen. Dat is gewoon zoveel leuker. Een dedicated ruimte ga ik gewoon te weinig gebruiken. Maar met een nieuwbouw kan je wel gemakkelijk boxen weg werken :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik zit met een idee, maar geen idee wat of hoe... vandaar hier de vraag.
Momenteel gebruik ik TV vlaanderen lite app (belgiË), dus geen digitale tv met decoder hier.
Nu wil ik toch ook die gaan afschaffen omdat de belgische kanalen ook gratis te bekijken zijn via vtm go, vrt nu en go play (deze wel niet live).
MAAR
De enige drawback hier , is dat ik geen gemeenschappelijke tvgids heb.
Nu via kodi, heb ik dit wel, maar ik zou liever gewoon met de android apps werken.

Maar de tvgids blijft dan een probleem.
Nu ga je waarschijnlijk afvragen, waarom ik dit hier vraag..
Wel misschien kan HA een oplossing bieden?

Zou ik op de een of andere manier een tvgids kunnen verwezenlijken in HA dashboard?
Tips of ideetjes welkom !
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb iets gevonden : https://www.tvgids24.nl/delen#gadget

Nu om dit mooi in HA te krijgen...
Eerst geprobeerd om de gadget te kopieren en in een iframe te zetten.
Dat lukt maar:
- ik moet de layout droppen, en ik kan de weergegeven zenders gelijk niet aanpassen en opslaan door de cookies





Of ik zou de rss feed moeten doen...
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb iets gevonden : https://www.tvgids24.nl/delen#gadget

Nu om dit mooi in HA te krijgen...
Eerst geprobeerd om de gadget te kopieren en in een iframe te zetten.
Dat lukt maar:
- ik moet de layout droppen, en ik kan de weergegeven zenders gelijk niet aanpassen en opslaan door de cookies





Of ik zou de rss feed moeten doen...

Niemand een idee?
Net smartthings (nieuwe slimme wasmachine) van samsung gekoppeld met HA.. ging mooi vlot en een hoop sensoren, i like !
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Niemand een idee?
Net smartthings (nieuwe slimme wasmachine) van samsung gekoppeld met HA.. ging mooi vlot en een hoop sensoren, i like !
Cool, kan je die nu sturen op basis van de opbrengst van je zonnepanelen?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Met de stijgende energieprijzen en een nieuwbouw in het vooruitzicht, wil ik graag zoveel mogelijk inzicht krijgen in m'n verbruik en sturen wat ik kan als er opbrengst is van de zonnepanelen.
Zodra we elektriciteit en internet hebben, wil ik een Homewizzard P1 module aan m'n digitale meter koppelen om uit te lezen met Home Assistant. In afwachting daarvan al een paar slimme stekkers gekocht met monitoring functie zodat ik het al eens kan testen in HA.

Ook denk ik mijn HA installatie op termijn te verhuizen van mijn Synology naar een Raspberry PI of iets dergelijks. Mijn Synology staat nu 24/7 te draaien, maar daar zitten HGST 7200rpm schijven in die redelijk wat stroom verbruiken. Dus die laten slapen en gebruik maken van WOL lijkt me een beter idee.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Hier al enkele maanden prima stabiel op een ODROID bordje. Méér als genoeg power. RPI3/4 zou ook prima zijn, maar wat oppassen met SD-Cards.
Ja NAS is inderdaad wel een verbruikertje ... reken 27-35W voor het systeem + 5W per disk ofzo.
Ik zit hier allesinds aan iets van een 50W continue (4 schijven) , 24/7 voor de NAS. Alles staat daar op te draaien natuurlijk, eigenlijk m'n 24x7 "server" ook wel waar toevallig 21TB aan media-content ook staat.. Kan ik moeilijk in sleep gaan zetten...
Op jaarbasis heb ik niet echt "overschot" , zelfs iets van een 100kWh consumptie. Dit komt ook door 5 dagen / week thuiswerk van de laatste jaren ... dus 2 PC's continue aan , 32" monitor etc,etc. (da's ook > 100W van ochtend tot avond...)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Met de stijgende energieprijzen en een nieuwbouw in het vooruitzicht, wil ik graag zoveel mogelijk inzicht krijgen in m'n verbruik en sturen wat ik kan als er opbrengst is van de zonnepanelen.
Zodra we elektriciteit en internet hebben, wil ik een Homewizzard P1 module aan m'n digitale meter koppelen om uit te lezen met Home Assistant. In afwachting daarvan al een paar slimme stekkers gekocht met monitoring functie zodat ik het al eens kan testen in HA.

Ook denk ik mijn HA installatie op termijn te verhuizen van mijn Synology naar een Raspberry PI of iets dergelijks. Mijn Synology staat nu 24/7 te draaien, maar daar zitten HGST 7200rpm schijven in die redelijk wat stroom verbruiken. Dus die laten slapen en gebruik maken van WOL lijkt me een beter idee.

Dat is net zoals ik het doe he.
Server, maar die staat niet op 24/24 7op7 aan.
HA draait op een pi en retestabiel, maar wel op een SSD

Die homewizzard p1 module heb je niet nodig, gewoon zo'n kabel, en dan rechtstreeks in je pi

Ik heb enorm veel grafieken en info ;)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Hier al enkele maanden prima stabiel op een ODROID bordje. Méér als genoeg power. RPI3/4 zou ook prima zijn, maar wat oppassen met SD-Cards.
Ja NAS is inderdaad wel een verbruikertje ... reken 27-35W voor het systeem + 5W per disk ofzo.
Ik zit hier allesinds aan iets van een 50W continue (4 schijven) , 24/7 voor de NAS. Alles staat daar op te draaien natuurlijk, eigenlijk m'n 24x7 "server" ook wel waar toevallig 21TB aan media-content ook staat.. Kan ik moeilijk in sleep gaan zetten...
Op jaarbasis heb ik niet echt "overschot" , zelfs iets van een 100kWh consumptie. Dit komt ook door 5 dagen / week thuiswerk van de laatste jaren ... dus 2 PC's continue aan , 32" monitor etc,etc. (da's ook > 100W van ochtend tot avond...)
100kWh is nog met een terugdraaiende teller wellicht? :D Wat is het vermogen van je PV installatie en verwarm je met gas of warmtepomp?
Die schijven van mij verbruiken 7.5W stuk, dus niet erg zuinig te noemen. In sleep modus 3.5W, maar daar geraakt hij nooit door de Dockers die er op draaien. Maar de enige die 24/7 nodig zijn is HA en m'n Unifi controller. Ik zag dat er ook zo van HA Yellow kitjes zijn waar een NVME SSD in kan en die hebben ook Zigbee en nog wat zaken aan boord. Misschien de moeite als ik meer toestellen heb om er aan te koppelen.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
100kWh is nog met een terugdraaiende teller wellicht? :D Wat is het vermogen van je PV installatie en verwarm je met gas of warmtepomp?
Die schijven van mij verbruiken 7.5W stuk, dus niet erg zuinig te noemen. In sleep modus 3.5W, maar daar geraakt hij nooit door de Dockers die er op draaien. Maar de enige die 24/7 nodig zijn is HA en m'n Unifi controller. Ik zag dat er ook zo van HA Yellow kitjes zijn waar een NVME SSD in kan en die hebben ook Zigbee en nog wat zaken aan boord. Misschien de moeite als ik meer toestellen heb om er aan te koppelen.
Zonder batterij zou het gemiddelde liggen op 40 % gebruik van het effectief opgewekte vermogen pv panelen. Met batterij zou je dit kunnen optrekken naar 65%. .
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Zonder batterij zou het gemiddelde liggen op 40 % gebruik van het effectief opgewekte vermogen pv panelen. Met batterij zou je dit kunnen optrekken naar 65%. .
Echt?
Loont een batterij nu al? OF nog niet. Tips?
Ik merk ook dat mn verbruik van mn opgewekte energie rond de 50% is