• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home assistant

Duurt het niet even om die aan te maken/zichtbaar te krijgen ? Hoe heb je die aangemaakt ? In de GUI (Settings > Devices > Helpers en daar kan een "utility meter" aanmaken)
Herstart HA gedaan?
aangemaakt via yaml, herstart gedaan idd

Kan idd zijn dat ik ff moet wachten maar dacht dat ik op zn minst de sensor ging zien
zal afwachten tot morgen en dan zien he

MAar die som van die 2 sensoren zou ik toch gewoon moeten hebben, en ik zie hem niet
template:
- sensor:
- name: electricity_delivery
unit_of_measurement: "kWh"
state: "{{ ( states('sensor.dsmr_reading_electricity_delivered_1') | float ) + ( states('sensor.dsmr_reading_electricity_delivered_2') | float ) }}"

Een nieuwe RGBW (Fibaro Dimmer 2) ligt klaar zodat ik de LED-plafond van de zolder mee kan integreren. Die stond nog steeds op zo'n Chinees RGB-controllerke met zo'n remote'tje van jaren oud.
Weeral voorgehad dat die dingen plots "aan" staan als je op zolder komt. Superveel zal da ni verbruiken (alhoewel ... 15 lopende meter strip met hoge densiteit....) maar gewoon lastig dat je niks kan checken / sturen.
Eens geintegreerd zullen die vb tijdens KODI vlot mee gestuurd kunnen worden etc

Ondertussen een weekje met de Awair Element aan het spelen en het is een leuk toestelletje dat precies best accuraat is. Goed integreerbaar in HA natuurlijk.
CO2-verloop tijdens een nacht slapen met gesloten ramen (we hebben geen ventilatie-systeem)

Screenshot%20from%202023-01-11%2019-40-03.png

Ook is de VOC-sensor best gevoelig, ik kwam gisteren met flesje aceton binnen en deed dat even open in de buurt van de Element en direct een piek zichtbaar. Die pikt dat wel op ja.
Binnen HA krijg je dus volgende entiteiten aangeboden

Screenshot%20from%202023-01-11%2019-43-41.png

Ik heb er ook nog een tweede gekocht en de Netatmo gaat terug.

Het is verbazend hoe snel de CO2 oploopt tijdens de nacht. Bij ons gaat het nog sneller en dat is zelfs met de deur op een kier.

Op de nacht van oudejaar zag ik de VOC ook goed omhoog gaan eenmaal ik in bed lag. Dat was zo’n beetje het hoogste dat ik gezien heb. Waarschijnlijk heeft dat iets te maken met alcohol uit ademen enzo… 😅

Gelukkig slapen we normaal gewoon met raam op kipstand en dan blijft de CO2 doorheen de nacht best constant op 400-450ppm.
Er zit ook geen deur tussen slaapkamer <> badkamer dus het volume is wat groter.
Nu eerlijk gezegd heb ik niet de indruk dat ik "slechter" geslapen heb met een CO2 van 1500ppm hoor....mogelijks is de ene mens een stuk gevoeliger als de andere hiervoor oid.

Dat ziet er zo lomp uit…

Zo’n blok bovenop je deur. Dacht ook dat je het inbrekers gemakkelijker maakt door zo’n type slot te hebben. Ik bedoel daar dus niet een slim slot maar wel een slot dat uitsteekt. Gemakkelijker te forceren…

Los daar van zou ik het ook ooit wel willen. Maar deze zien er esthetisch niet zo mooi uit…

Dat ziet er zo lomp uit…

Zo’n blok bovenop je deur. Dacht ook dat je het inbrekers gemakkelijker maakt door zo’n type slot te hebben. Ik bedoel daar dus niet een slim slot maar wel een slot dat uitsteekt. Gemakkelijker te forceren…

Los daar van zou ik het ook ooit wel willen. Maar deze zien er esthetisch niet zo mooi uit…

Lomp?
Totaal niet eigenlijk.
En inbrekers makkelijker?
Ook totaal niet, van waar denk je dat?
Dit zit enkel aan de binnenkant, dus van buitenaf voor inbrekers zie je niets.

Ik ken mensen die ene hebben en die willen niets anders meer !
En in de praktijk valt die lompheid zeer goed mee !

Aaah. Had niet gezien dat dit aan de binnenkant zat... Dan is het idd een gans ander verhaal. :)

Dan zie je aan de buitenkant niet die "blok" en met inbreken is dat probleem ook opgelost gezien ze aan de buitenkant niets kunnen afbreken om zo binnen te komen.

Wel terug iets dat je regelmatig van batterijen moet voorzien. Dat is altijd jammer aan zo'n dingen.

Aaah. Had niet gezien dat dit aan de binnenkant zat... Dan is het idd een gans ander verhaal. :)

Dan zie je aan de buitenkant niet die "blok" en met inbreken is dat probleem ook opgelost gezien ze aan de buitenkant niets kunnen afbreken om zo binnen te komen.

Wel terug iets dat je regelmatig van batterijen moet voorzien. Dat is altijd jammer aan zo'n dingen.

Ja klopt enkel aan de binnenkant.
Aan de buitenkant wijzigt er niets.

Wat je zegt ivm de batterijen is ook niet 100% waar
De pro kan je opladen en moet je niet prutsen met batterijen :p

Maar het gebruiksgemak schijnt echt wel enorm te zijn!

Opladen is nog altijd beter… Als batterij versleten is moet je volledig nieuw slot kopen? Vervangen is een minuutje werk en je kan direct weer gebruiken. Bij opladen heb je dan geen slot?

Ik begrijp niet wat er dan zo spectaculair is aan zo'n slot "dat je niets anders meer wil"
Ik probeer echt een use-case te vinden om honderden euro's uit te geven, wat is de winst in "gebruiksgemak" ?

Ik begrijp niet wat er dan zo spectaculair is aan zo'n slot "dat je niets anders meer wil"
Ik probeer echt een use-case te vinden om honderden euro's uit te geven, wat is de winst in "gebruiksgemak" ?
Akkoord maar dan mag je niks kopen he als je altijd die vraag wil stellen.
Dan heb jij vast thuis ook dingen die geen winst geven...

Opladen is nog altijd beter… Als batterij versleten is moet je volledig nieuw slot kopen? Vervangen is een minuutje werk en je kan direct weer gebruiken. Bij opladen heb je dan geen slot?
Je hebt altijd een slot he, snap je vraag niet zo goed.
Als batterij versleten is steek je nieuwe toch..

Back
Bovenaan