• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Hulp nodig voor nieuw systeem voor collega

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
adviesprijs versterker 899 dac 299

maar nad staat bij ons in computer aan 699
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Skank zei:
De cambridge CX a60 heeft 60 W per kanaal , de 80 , 80 wwatt (duh) icm die kefs r700 is de 80 beter wrschnlk, maar zal hij dat echt merken als hij bv de goedkopere 60 neemt?

De marantz pm 7005, heeft die ook geen ingebouwde dac? Ik zie daar ook een optische, coax en usb aansluiting, is die niet goed? (goedkoper)

En dan de pioneer A-50da, is ook schappelijk v prijs en ook ingebouwde dac

Mmmm en dan nog die nad

Zal 1 vd 4 worden, maar welke...
Komt daar nu nog iets interessants bij

https://hificorner.nl/hifi/stereo/stereo-receivers/yamaha/yamaha-r-n602?utm_source=tweakers&utm_medium=cpc&utm_campaign=tpw

Deze yamaha R-N602 is een stereo versterker, met een ingebouwde DAC en bevat tevens netwerkmogelijkheden, maw geen aparte sonos nodig. Het is dus in feite een netwerkspeler ook.. en tevens gunstig geprijsd. Het word nog moeilijk...

Betekent wel dat hij geen sonos richting moet gaan maar bij yamaha blijven
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
5 Opties dus, graag jullie stem

1. NAD + bijkomende DAc (nog sonos nodig, en duurder) 2. Pioneer A-50DA (nog sonos nodig, goedkoper) 3. Marantz Pm7005 (nog sonos nodig, goedkoper) 4. Cambridge CX a-80 (nog sonos nodig, duurder maar 60 W versie kan ook) 5. Yamaha R-N602 (goedkoopste, ook dac aanwezig, geen sonos meer nodig, zit wel vast aan yahama cast)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
Ik zou toch zeker eens gaan luisteren, ik heb me ooit eens serieus mispakt door een versterker blindelings te kopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
doe mij maar de yama. Moest hij trouwens later van yama wegwillen, kan hij nog steeds de sonos connect kopen ;-). De mijne heeft 80 watt, en stuurt zonder veel problemen de ma 8 ( 4ohm).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Chr1st0f zei:
Ik zou toch zeker eens gaan luisteren, ik heb me ooit eens serieus mispakt door een versterker blindelings te kopen.
Waar zou je naartoe neigen? Al die versterkers horen op een R700 is niet zo vanzelfsprekend he

Feit is denk ik , kiezen voor sonos, of toch de yamaha all in one solutie Ik heb es gekeken op de site van yamaha, en gewone speakers die musiccast ondersteunen is er echt niet. Nu sonos heb je play 1 ,3 en 5 en play bar Bij yamaha de ISx 80 (valt al weg) , WX-030 (die klein is, denk kleiner dan play 3) en de playbar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
Skank zei:
Bij yamaha de ISx 80 (valt al weg) , WX-030 (die klein is, denk kleiner dan play 3) en de playbar
de wx 030 is vergelijkbaar met de sonos play 3.... heb die twee weken geleden in m’n handen gehad.


Je hebt wel een punt, je collega zal moeten uitmaken wat voor hem primeert.... een geintegreerde oplossing met "beperkte multiroom" of 2 parrallelle oplossingen met een gebrekkige integratie....

Spijtig dat er niet meer leveranciers met geintegreerde oplossingen op de markt komen, en dat ze nu eindelijk eens een universele multiroom standaard implementeren...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
krikri zei:
de wx 030 is vergelijkbaar met de sonos play 3.... heb die twee weken geleden in m’n handen gehad.

Je hebt wel een punt, je collega zal moeten uitmaken wat voor hem primeert.... een geintegreerde oplossing met "beperkte multiroom" of 2 parrallelle oplossingen met een gebrekkige integratie....

Spijtig dat er niet meer leveranciers met geintegreerde oplossingen op de markt komen, en dat ze nu eindelijk eens een universele multiroom standaard implementeren...
Waarom zou die 2 parrallelle oplossing een gebrekkige integratie hebben? :p

Ook zou ik willen weten of die yamaha, kwalitatief tov de andere 4 oplossingen even goed is op audio vlak.. vermits hij de goedkoopste is, en dan nog eens de multiroomooplossingen heeft Zeker als je rekening houdt, dat die kefspeakers niet de goedkoopste zijn :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
Ik denk dat je inderdaad best eens gaat luisteren naar die wx 030 + de app eens probeert. Als dit al niets is, dan valt deze optie al weg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Das nog geen antwoord op de keuze :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
@'Skank:

Het enige zinvolle anwoord is wat christof aanhaald, enkel je collega is in staat te bepalen wat zijn voorkeur geniet. Wat wij daarvan vinden is - denk ik- bijzaak. We kunnen wel onze ervaringen en meningen bundelen zodoende hem zo objectief mogelijk te informeren. Ik weet zelf dat ik enkele weken nodig had om te begrijpen wat al die producten doen, en hoe ik ze ideaal kan combineren om naar mijn gevoel de ideale opstelling te bouwen en kopen.

Als ik zijn zijn schoenen zou staan en van plan ben 3000 euro uit te geven dan zou ik toch de moeite nemen om eens te gaan kijken / luisteren. Niet?


Ikzelf heb monitor audio silver 8 ( dit zijn 4 ohm speakers) op mn yamaha aangesloten. Ik heb hier nog geen problemen mee gehad. Ik plaats dan ook yamaha in het rijtje van. Denon, marantz enz.... des temeer omdat ik eens een denon heb kunnen testen, en ikzelf m'n vrouw en m'n broer niet konden vertellen bij blinde test welke receiver er op de luidsprekers is aangesloten.

Probeer zelf eens de proef op de som te nemen, kan je echt het verschil horen tussen een marantz, denon, pioneer of yama, in dezelfde prijsklasse....en moest er al een veschil zijn is het van die aard dat je keuze ervan zal afhangen?

Ik wil hier nu geen karikatuur maken, maar ik denk dat de keuze van het tapijt en de salon een grotere invloed heeft op mn geluidsbeeld dan de keuze tussen recievers.....

Ik koop een reciever bijna puur op looks en functies. Ik zal wel steeds eens vergelijken tussen merken, maar opnieuw, zolang je binnen een prijsklasse blijft kan ik moeilijk aanvaarden dat je groote verschillen zal horen. mischien moeten we eens samenkomen en onze recievers op elkaars installatie koppelen, zou een mooie test zijn
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
yamaha + ma is een leuke combo , bij kef zou ik eerder voor nad gaan , is een mooiere combo qua klankkleur . ook is kef wat meer power hungry dan ma . maar idd het beste is eens te gaan luisteren , het is nog altijd de oren van de collega die de beslissing moeten nemen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Buiten yamaha en nad wat zou je verkiezen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
goh , bij kef gaat zowel vincent audio , nad , music fidelity heel goed , maar ik denk enkel dat nad in de price range zit
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Van die dat ik opgesomd had he
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
bij kef zou ik dan voor nad gaan , maar laat hem vooral gaan luisteren dat is het belangrijkste ( en bijna leukste )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Zopas de kef R700 besteld
263a.png
En kabels van 4mm²

Nu nog de versterker, vermoedelijk een nad of cambridge

Wat betreft de nad, er werd hier gezegd dat er ook een duurdere is, die een bluesound toestel in heeft? Welkeen is dit?

Twijfelt ook nog tss sonos en bluesound
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
Skank zei:
Wat betreft de nad, er werd hier gezegd dat er ook een duurdere is, die een bluesound toestel in heeft?Welkeen is dit?
NAD C390DD (2500 euro) en M12 (4000 euro) en de module moet je nog eens apart bestellen (500 euro).
 
Laatst bewerkt door een moderator: